Regels
Regels
Wees vriendelijk en respectvol

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Geen schelden, pesten of onaardige opmerkingen. Als je iemand kunt helpen met advies of een tip, doe dat dan! We zijn hier om elkaar te ondersteunen.

Blijf on-topic

Zorg dat je berichten gaan over werk zoeken, solliciteren, of andere relevante onderwerpen. Dit helpt om het forum overzichtelijk te houden. Gebruik een duidelijke titel wanneer je een vraag stelt. Wees zo specifiek mogelijk.

Geen spam of reclame

Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, niet om producten of diensten te verkopen. Het is niet toegelaten jobs te plaatsen of links te plaatsen naar andere job boards of job-zoekmachines. Een job publiceer je hier .

Respecteer de privacy van anderen

Deel geen persoonlijke informatie van jezelf of anderen, zoals adressen, telefoonnummers, of e-mailadressen.

Meld problemen

Als je iets ziet dat niet klopt of tegen de regels is, meld het dan aan de beheerders. Zo houden we het forum veilig en gezellig voor iedereen.

Lees de volledige privacy verklaring van jobat.be

Jobat - Kristof
9 maanden geleden
Content Manager

Jobat: Thuiswerken

In België is thuiswerk - sinds corona - intussen erg ingeburgerd. Ons land staat op plaats 5 in de lijst van landen waar het meest wordt thuisgewerkt, zo blijkt uit ons artikel https://www.jobat.be/nl/art/nederlanders-mogen-het-meest-thuiswerken-cyprioten-het-minst-en-de-belgen

Hoe zit dat bij jou?

• Kan jij regelmatig van thuis werken? (Hoeveel dagen per week?)
  • Ben je zelf vrij om te kiezen wanneer je thuiswerkt, of zijn er bepaalde regels van je werkgever?
  • Waar werk jij het liefst? Waar ben je het meest productief?
  • Wat zijn voor jou persoonlijk de grootste voor- én nadelen aan thuiswerken?

We horen het graag...

Andere
0
0
2 Reacties
2 Reacties
A
Anna
7 maanden geleden
Ik vind dat (deels) thuiswerk zelfs zou verplicht moeten worden voor vele buro-gerelateerde functies. Denk aan de tijdswinst, fileleed dat vermeden wordt, minder druk in het verkeer = minder ongevallen, minder vervuilende uitstoot, betere work-life balance, minder 'koffieklets'/geruchtenmolen, ... Om dezelfde reden dient het effectief belang van een face-to-face afspraak/vergadering ook bekeken worden en desgevallend gewijzigd naar een virtuele/online afspraak. Helaas bekijken ondernemers/stakeholders het voordeel hiervan maar pas als er statische gegevens beschikbaar zijn.
0
0
Antwoord
R
Ronaldf1965
9 maanden geleden
Thuiswerken is handig als de werkgever dat toelaat .. maar de belastingdiensten moeten dat ook toelaten. Als Grensarbeiders zijn wij min of meer verplicht iedere dag naar kantoor te rijden. Mijn werk is in Nederland maar iedere dag dat ik thuiswerk moet ik aangeven omdat ik over die dagen mijn loonbelasting in Belgie moet betalen. Dit heeft het enorme nadeel dat ik mijn normale aftrekposten in Nederland (pensioensparen, lijfrente, hypotheekrente) niet meer mag benutten en dit scheelt veel te veel. Dus ... rijd ik (net als vele andere collega's grensarbeiders) iedere dag met mijn auto van Belgie naar Nederland, draag ik iedere dag mee aan de fileproblematiek, de CO2 uitstoot en de luchtvervuiling terwijl mijn collega's die in Nederland wonen wel een tot drie dagen per week thuis kunnen werken zonder financiele implicaties.
1
0
Antwoord
Regels
Wees vriendelijk en respectvol

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Geen schelden, pesten of onaardige opmerkingen. Als je iemand kunt helpen met advies of een tip, doe dat dan! We zijn hier om elkaar te ondersteunen.

Blijf on-topic

Zorg dat je berichten gaan over werk zoeken, solliciteren, of andere relevante onderwerpen. Dit helpt om het forum overzichtelijk te houden. Gebruik een duidelijke titel wanneer je een vraag stelt. Wees zo specifiek mogelijk.

Geen spam of reclame

Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, niet om producten of diensten te verkopen. Het is niet toegelaten jobs te plaatsen of links te plaatsen naar andere job boards of job-zoekmachines. Een job publiceer je hier .

Respecteer de privacy van anderen

Deel geen persoonlijke informatie van jezelf of anderen, zoals adressen, telefoonnummers, of e-mailadressen.

Meld problemen

Als je iets ziet dat niet klopt of tegen de regels is, meld het dan aan de beheerders. Zo houden we het forum veilig en gezellig voor iedereen.

Lees de volledige privacy verklaring van jobat.be

Tags verkennen
Salaris Solliciteren Student Flexi-job Carrière Ontslag Pensioen Andere