“B2B-marketeer bij Jobat: de ideale leerschool”
Als b2b-marketeer werk je bij Jobat op een heel verscheiden takenpakket. “Het is veel meer dan alleen maar copy bedenken”
Jobat is een jobboard en een vaste waarde in de grootste Vlaamse kranten, maar ook een platform waar je terecht kan voor inspirerende content, rekentools, testen en e-gidsen. Werknemers vinden er een job waar ze écht gelukkig van worden, werkgevers de perfecte kandidaat.
Nog niet zo lang geleden stelde Jobat, na de nodige focusgesprekken en bevragingen, met trots zijn vier kernwaarden voor: waarmakers 💪, groei 🤩, warmte 💥 en geluk 🎉, allemaal verenigd in het motto #wijzijnwaarmakers. Als team willen we blijven groeien en deze vier waarden elke dag weer intern doen leven!
Onze waarmakers, daar zijn we trots op. En dat tonen we ook. Iedereen die een jaar in dienst is, krijgt van ons een ‘waarmakerscertificaat’ - een document waarop we onze collega’s bedanken voor al het werk dat ze voor ons doen. Ook collega’s die vijf, tien, vijftien en langer in dienst zijn, krijgen van ons een leuk extraatje.
Om nieuwe collega’s meteen te leren kennen, hebben we een echt vriendschapsboekje (of in termen van Jobat: waarmakersboekje) waar alle collega’s enkele leuke vragen beantwoorden. De bedoeling van dit boekje is om elkaar beter te leren kennen, op en naast de werkvloer.
Jaarlijks organiseren we twee Jobat-teambuildings. Zo leren we elkaar nog beter kennen! Waar we op uit trekken? Dat is steeds een verrassing voor ons! Enkele dagen op voorhand krijgen we de bestemming. Eén ding is zeker: het zijn telkens topedities!
Bij het binnenwandelen van het kantoor in Zellik hebben we een muur opgefleurd met allemaal portretfoto’s van onze werknemers. Zo krijgen bezoekers, nieuwe collega’s of voorbijgangers een beeld over de gezichten van Jobat.
De Academie is onze eigen binnenhuisuniversiteit. Met een sterk opleidingsaanbod en boeiende ontmoetingsmomenten kunnen medewerkers zich via De Academie permanent bijscholen.
Ook via Cevora kan je gratis opleidingen volgen.
Binnen Jobat moedigen we onze medewerkers aan om opleidingen te volgen: zo blijven we onszelf heruitvinden.
Onze Jobatters, dat zijn echte #waarmakers💪. We doen wat we zeggen, investeren in groei en zijn een warm en happy team. Ook durven we de extra mile te gaan: we nemen initiatieven – buiten onze jobcontext – om Jobat nog straffer te maken. Eén van die voorbeelden is de opstart van de ‘interne employer branding’-groep. Sinds 2021 nemen zij initiatieven om de werkomgeving van Jobat aangenamer te maken.
Hannelore Geldhof: “Met ons project hebben we onder meer de vier kernwaarden van Jobat gedefinieerd, als concrete vertaling van ons nieuw employer brand.”
Als b2b-marketeer werk je bij Jobat op een heel verscheiden takenpakket. “Het is veel meer dan alleen maar copy bedenken”
Event marketeer Karen Bulterys maakt sinds oktober deel uit van de Jobat-familie. “Werken bij de grootste ‘job board’ van het land voelt aan als thuiskomen”
Rekruteren is meer en meer zoeken naar een speld in een hooiberg. Via data-analyse en doelgerichte mediacampagnes kan Jobat die zoektocht versnellen.