Hoe 4 generaties met goesting laten samenwerken?
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Meestal werk je in teamverband. Samenwerken en overeenkomen is dus de boodschap. Maar wat als je niet overeen komt met je collega’s? Hoe ga je om met hatelijke teamleden? Wat doe je met een jonge baas? En wat als het niet klikt tussen jou en je manager? Of stel dat je verliefd wordt op je collega of je baas... wat dan?! Alle antwoorden op deze vragen kan je in ons dossier lezen.
Verder hebben we nog heel veel praktische tips om vlotter samen te werken én om - als manager - je team naar de top te leiden.
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Had je vroeger misschien een lastige baas, dan spreken we vandaag over toxisch leiderschap. Maar wat is dat eigenlijk, een ‘toxische baas’?
We zijn er ons zelden van bewust, maar toch hanteren we allemaal een typische “stijl” van communiceren… In geval van conflicten, bijvoorbeeld.
Eindelijk heb je die job te pakken die je zo graag wilde versieren. Maar hoe overleef je de eerste dagen in je nieuwe baan?
Zie je alle minuten van de klok passeren tijdens je 9-to-5? Dan haal je waarschijnlijk weinig voldoening uit je job. Waarom zijn vrijwilligers vaker gelukkiger?
Een populaire, licht ironische theorie zegt dat hoe kleiner je scherm is, hoe groter je belang in je bedrijf is. Maar klopt het ook?
Een gedeelde kantoorvloer heeft zijn voordelen, maar het samenzetten van extraverte en introverte collega’s brengt vaak ook irritaties mee.
Kan artificiële intelligentie een bedrijf opzetten én runnen zonder één enkele mens in dienst? Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam en KPMG probeerden het uit.
Babyboomers maken zich klaar om hun carrière stilaan af te ronden, terwijl gen Z het toneel net betreedt. Vijf tips om generatieverschillen te overbruggen!
We hebben het vaak over introverten en extraverten. Maar steeds vaker duiken nieuwe termen op, zoals ambivert, omnivert en otrovert. Welk type ben jij?
Heb jij opeens meer verantwoordelijkheden in je takenpakket, maar staat daar geen financiële compensatie of hogere functietitel tegenover?
Wat is de juiste manier van communiceren bij online meetings, en wat zijn de valkuilen?
Wat zijn de eigenschappen die werknemers het vaakst koppelen aan goede collega’s?
De nachtmerrie van elke ja-knikker is 'neen' leren zeggen. Hoe kan je dit antwoord best gebruiken zonder je baan te verliezen?
Je collega lijkt wel geboren met een 'ik-werk-dubbel-zo-efficiënt'-gen, maar de waarheid is - gelukkig voor iedereen - heel makkelijk te verklaren ...
Wat is er zo speciaal aan de Let them-theorie? En is die theorie ook bruikbaar op je werk?
Een recordaantal werknemers is dit jaar al vertrokken bij zijn werkgever. Maar wie zijn job vaarwel zegt, doet dat zelden lichtzinnig. “Eigenlijk draait het vaak om hetzelfde gemis.”
Uit recent onderzoek van UGent komt naar voren dat opvallend veel mensen ooit gepest zijn tijdens het uitoefenen van hun job.
6 negatieve dingen die onzekere personen vaak denken en wat ze hieraan kunnen veranderen…
Onderzoek toont aan dat collega’s binnen een straal van zo’n 8 meter je prestaties kunnen maken of kraken.
Ruim vier op de vijf werknemers (81%) zijn fier op hun werk. Dat blijkt uit recent onderzoek van Tempo-Team in samenwerking met Prof. dr. Anja Van den Broeck.
Uit nieuw onderzoek gepubliceerd in Harvard Business Review blijkt dat zogenaamde soft skills belangrijker zijn dan ooit tevoren.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.