Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Geen schelden, pesten of onaardige opmerkingen. Als je iemand kunt helpen met advies of een tip, doe dat dan! We zijn hier om elkaar te ondersteunen.
Zorg dat je berichten gaan over werk zoeken, solliciteren, of andere relevante onderwerpen. Dit helpt om het forum overzichtelijk te houden. Gebruik een duidelijke titel wanneer je een vraag stelt. Wees zo specifiek mogelijk.
Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, niet om producten of diensten te verkopen. Het is niet toegelaten jobs te plaatsen of links te plaatsen naar andere job boards of job-zoekmachines. Een job publiceer je hier .
Deel geen persoonlijke informatie van jezelf of anderen, zoals adressen, telefoonnummers, of e-mailadressen.
Als je iets ziet dat niet klopt of tegen de regels is, meld het dan aan de beheerders. Zo houden we het forum veilig en gezellig voor iedereen.
Lees de volledige privacy verklaring van jobat.be
Ik heb een landingsbaan.
Ik krijg van de RVA een aanvullende uitkering. Daar zijn voorwaarden aan verbonden.
Zo is het door de RVA niet langer toegestaan om de overuren te laten uitbetalen, maar moeten overuren ALTIJD door inhaalrust worden gecompenseerd.
Voordat ik een landingsbaan had kreeg ik voor één overuur: één recup-uur en een overwerktoeslag.
Volgens mij geldt deze regeling ook gewoon bij een landingsbaan.
Hierdoor blijft het aantal gewerkte uren namelijk precies gelijk aan het aantal uren dat is overeengekomen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst, die is afgesloten bij het aangaan van de landingsbaan.
Voorbeeld:
Op zaterdag 8 uren overwerken worden 8 recup-uren.
Ik kan dan de erop volgende week 8 uren minder werken.
Aan het einde van die twee weken, als de recup-uren zijn opgenomen, heb ik gemiddeld per week toch precies het aantal uren gewerkt, dat is overeengekomen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst.
Daarnaast krijg ik over de 8 overuren een overwerktoeslag.
Mijn werkgever is echter een andere mening toegedaan.
Die beweert dat, doordat overuren van de RVA niet meer uitbetaald mogen worden, dit daarom OOK voor de overwerktoeslag geldt.
De overwerktoeslag moet daarom OOK door inhaalrust (=recup) worden opgenomen worden vanaf het moment dat je een landingsbaan hebt.
Voorbeeld:
Op zaterdag 8 uren overwerken worden dan 12 recup-uren.
Ik kan dan de erop volgende week 12 uren minder werken.
Aan het einde van die twee weken, als de recup-uren zijn opgenomen, heb ik in die twee weken samen feitelijk 4 uren minder gewerkt, dan is overeengekomen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst.
Ik heb daarom twee vragen:
- Is het verplicht om overwerktoeslag uit te betalen, ook als de arbeidsovereenkomst een landingsbaan is geworden?
- Is de werkgever niet gewoon verplicht om de werknemer het aantal uren tewerk te stellen dat is overeengekomen in de arbeidsovereenkomst?
Met vriendelijke groet
Bree
Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Geen schelden, pesten of onaardige opmerkingen. Als je iemand kunt helpen met advies of een tip, doe dat dan! We zijn hier om elkaar te ondersteunen.
Zorg dat je berichten gaan over werk zoeken, solliciteren, of andere relevante onderwerpen. Dit helpt om het forum overzichtelijk te houden. Gebruik een duidelijke titel wanneer je een vraag stelt. Wees zo specifiek mogelijk.
Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, niet om producten of diensten te verkopen. Het is niet toegelaten jobs te plaatsen of links te plaatsen naar andere job boards of job-zoekmachines. Een job publiceer je hier .
Deel geen persoonlijke informatie van jezelf of anderen, zoals adressen, telefoonnummers, of e-mailadressen.
Als je iets ziet dat niet klopt of tegen de regels is, meld het dan aan de beheerders. Zo houden we het forum veilig en gezellig voor iedereen.
Lees de volledige privacy verklaring van jobat.be