'Autoverkoper moet meer kunnen dan het goed uitleggen'
Om glimmende bolides aan de man te brengen, moet je uit het goede hout gesneden zijn. Rad van tong, groot inlevingsvermogen, goed voorkomen...
"Het is al een hele tijd aartsmoeilijk om de juiste salesmedewerker te vinden", vertelt Stijn Skondras, CEO van het bedrijf in Hasselt dat zich specialiseert in sales. "Het is één van de redenen waarom externe organisaties zoals wij, worden ingeschakeld om de verkoop te ondersteunen. Omdat het vaak gaat om profielen die voor lange termijn specifiek voor één klant werken, hebben we een nieuwe dienstverlening opgezet. Daarbij zoeken, trainen en coachen wij salesmedewerkers, die we vervolgens aan dagtarief outsourcen naar onze klanten."
Het gaat om diverse commerciële functies: "Accountmanagers, key-accountmanagers, salesmanagers, medewerkers commerciële binnendienst én echte saleshunters", somt Stijn Skondras op.
"Wij bekijken per medewerker waar zijn sterktes liggen. Niet iedere verkoper kan immers alles verkopen. Vandaar dat we de juiste ervaring aan het juiste project koppelen. De juiste match is absoluut noodzakelijk zodat een salesmedewerker direct operationeel en rendabel kan zijn."
Skondras biedt de gedetacheerde medewerkers een vast contract van onbepaalde duur aan. "Dit is een win-win-win-situatie", aldus de CEO. "Want zowel de sollicitant, de klant als wijzelf bij Skondras hebben daar voordeel bij. De sollicitant krijgt zekerheid en kan zijn salesvaardigheden verder ontwikkelen, de klant kan de medewerker zeer grondig leren kennen zonder definitief engagement, en Skondras kan een vaste saleskern uitbouwen die voor diverse projecten kan ingeschakeld worden."
Deze formule spreekt Belgische B2B-bedrijven duidelijk aan. "In 2017 werden net geen 100 commerciële medewerkers op deze manier ingehuurd bij Skondras, door o.a. Engie Electrabel, Hyundai, Q8, AGC Glass Europe, BP, Maes Brandstoffen, The Cotton Group (B&C) en Haesevoets", aldus Stijn Skondras.
"In 2018 wordt gemikt op een verdubbeling van dit aantal gedetacheerde salesprofielen. En ook in Nederland is het een succes. Amper twee maanden na de opstart van deze outsourcing-formule hebben we al diverse verkoopmedewerkers aan een job geholpen."
(kme) - Foto: (HBvL)
30 maart 2018"Het is al een hele tijd aartsmoeilijk om de juiste salesmedewerker te vinden", vertelt Stijn Skondras, CEO van het bedrijf in Hasselt dat zich specialiseert in sales. "Het is één van de redenen waarom externe organisaties zoals wij, worden ingeschakeld om de verkoop te ondersteunen. Omdat het vaak gaat om profielen die voor lange termijn specifiek voor één klant werken, hebben we een nieuwe dienstverlening opgezet. Daarbij zoeken, trainen en coachen wij salesmedewerkers, die we vervolgens aan dagtarief outsourcen naar onze klanten."
Het gaat om diverse commerciële functies: "Accountmanagers, key-accountmanagers, salesmanagers, medewerkers commerciële binnendienst én echte saleshunters", somt Stijn Skondras op.
"Wij bekijken per medewerker waar zijn sterktes liggen. Niet iedere verkoper kan immers alles verkopen. Vandaar dat we de juiste ervaring aan het juiste project koppelen. De juiste match is absoluut noodzakelijk zodat een salesmedewerker direct operationeel en rendabel kan zijn."
Skondras biedt de gedetacheerde medewerkers een vast contract van onbepaalde duur aan. "Dit is een win-win-win-situatie", aldus de CEO. "Want zowel de sollicitant, de klant als wijzelf bij Skondras hebben daar voordeel bij. De sollicitant krijgt zekerheid en kan zijn salesvaardigheden verder ontwikkelen, de klant kan de medewerker zeer grondig leren kennen zonder definitief engagement, en Skondras kan een vaste saleskern uitbouwen die voor diverse projecten kan ingeschakeld worden."
Deze formule spreekt Belgische B2B-bedrijven duidelijk aan. "In 2017 werden net geen 100 commerciële medewerkers op deze manier ingehuurd bij Skondras, door o.a. Engie Electrabel, Hyundai, Q8, AGC Glass Europe, BP, Maes Brandstoffen, The Cotton Group (B&C) en Haesevoets", aldus Stijn Skondras.
"In 2018 wordt gemikt op een verdubbeling van dit aantal gedetacheerde salesprofielen. En ook in Nederland is het een succes. Amper twee maanden na de opstart van deze outsourcing-formule hebben we al diverse verkoopmedewerkers aan een job geholpen."
(kme) - Foto: (HBvL)
30 maart 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Om glimmende bolides aan de man te brengen, moet je uit het goede hout gesneden zijn. Rad van tong, groot inlevingsvermogen, goed voorkomen...
Hoe maak je potentiële klanten warm voor ‘nieuwe’ concepten als high-end 3D-visualisatie of virtual reality?
Dat de digitale transformatie inhakt op de retailsector, is geen geheim. Een gevolg is dat verkopers hun klanten op een andere manier moeten overtuigen.
Verkoper is vandaag een knelpuntberoep. Steeds minder mensen willen er hun job van maken.
Jobat vroeg partner, keynote speaker en marketingspecialist Rik Vera naar de toekomst van sales en marketing. Wat zijn de gevolgen voor jouw salesjob?
Werken in de bouw is ook steeds meer een aspect van duurzaamheid. “Het is vandaag vaak de eerste vraag van onze klanten.”
Nestlé, het Zwitserse voedingsconglomeraat en onder andere bekend voor zijn Nescafé koffiemachines, gaat 1.000 robots inzetten als Nescafé-ambassadeurs.
Voor D’Ieteren Group is een veilige en betrokken werkomgeving belangrijker dan ooit, want hybride werken raakte er na de piek van de pandemie ingeburgerd.
Let op: het is niet omdat je vanuit je zetel kunt vergaderen, dat je de werketiquette zomaar overboord moet zwieren!
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Nestlé, het Zwitserse voedingsconglomeraat en onder andere bekend voor zijn Nescafé koffiemachines, gaat 1.000 robots inzetten als Nescafé-ambassadeurs.
Om glimmende bolides aan de man te brengen, moet je uit het goede hout gesneden zijn. Rad van tong, groot inlevingsvermogen, goed voorkomen...
Hoe maak je potentiële klanten warm voor ‘nieuwe’ concepten als high-end 3D-visualisatie of virtual reality?
Dat de digitale transformatie inhakt op de retailsector, is geen geheim. Een gevolg is dat verkopers hun klanten op een andere manier moeten overtuigen.
Verkoper is vandaag een knelpuntberoep. Steeds minder mensen willen er hun job van maken.
Werken in de bouw is ook steeds meer een aspect van duurzaamheid. “Het is vandaag vaak de eerste vraag van onze klanten.”
Jobat vroeg partner, keynote speaker en marketingspecialist Rik Vera naar de toekomst van sales en marketing. Wat zijn de gevolgen voor jouw salesjob?
Voor veel werknemers voelt de terugkeer naar de werkvloer aan als een zenuwachtige, eerste schooldag … Toch hoeft je comeback niet per se stresserend te zijn.
Voor het eerst in de geschiedenis zijn er in ons land vijf miljoen mensen aan het werk. Dat is een absoluut record.