Een conflict op het werk? Vraag een bemiddelaar!
Bemiddeling bij individuele arbeidsconflicten draagt bij tot betere oplossingen en minder kosten, beweren internationale studies.
Hoe gedraag jij je best in een team om optimaal te presteren? Wat voor teamplayer ben jij? Hoe ga je om met een vervelende collega? Presteren gemende werkgroepen beter? Vind hier alle informatie om perfect teamwork af te leveren en optimaal met elkaar samen te werken!
Bemiddeling bij individuele arbeidsconflicten draagt bij tot betere oplossingen en minder kosten, beweren internationale studies.
Het klikt niet altijd tussen bazen en secretaresses. Gewoon omdat ze té verschillend zijn...
zo groot is de kans dat een e-mail leugens bevat...
Een optimaal team bestaat uit vier types: de tovenaar, de minnaar, de soeverein en de strijder.
In managementkringen wordt vaak het Insights Discovery Wheel gehanteerd om inzicht te verwerven in de eigen (werk)stijl en de invloed ervan op anderen.
Het klinkt enigszins tegenstrijdig, maar werken in team heeft op kantoor meestal geen teambelang als drijfveer, wel het eigenbelang. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Utrecht.
Elke dag werk je samen met dezelfde mensen. Dankzij de volgende 10 tips verloopt de samenwerking met hen heel wat beter.
Praten met papier ertussen, dat is volgens schrijftrainer Mark Van Bogaert wat schrijven eigenlijk is. In zijn boek 'Verleiden met Woorden' verklapt hij hoe je dat zowel mooi als efficiënt doet. Handig, ook op het werk.
Je enkele dagen terugtrekken in de natuur. Om ervan te leren hoe je je levenspad en loopbaan een nieuwe richting kan geven.
Voel jij je ook af en toe onzeker op het werk? Weg met die twijfel! Met deze tips kom je steeds zelfzeker over.
De beste manier om anderen te overtuigen, is proberen op dezelfde golflengte te komen met deze persoon. En daar bestaat een heel eenvoudige techniek voor…
Werknemers leggen de lat voor zichzelf hoger als zij regelmatig een complimentje krijgen van hun baas. Toch laat deze dit vaak na ...
Maandag, het begin van de werkweek. De meest gemaakte fout is om je meteen op je werk te storten en er hard in te vliegen. Enkele tips hoe het wél moet!
Je hoeft niet altijd de slimste te zijn om carrière te maken. Volgens Sarah Cooper is het belangrijk om intelligent 'over te komen'. Hoe? Ze legt het uit!
Verdedig jij je mening met hand en tand, of pas je je mening gemakkelijk aan aan die van anderen? Doe de test en ontdek het meteen!
Ben jij je bewust van je gevoelens? Ben je in staat om je gevoelens in goede banen te leiden? Doe de test en ontdek hoe emotioneel intelligent je bent.
Krijgen wat je wil, lukt enkel als je weet te overtuigen. Als je anderen weet te raken. Hoe doe je dat?
“Eigenlijk is kritiek altijd een cadeautje”, vertelt Passion for Work-loopbaancoach Karolien Embo. Ziehier 10 tips om beter om te gaan met kritiek!
Werkende ouders brengen veel minder tijd door met hun collega’s omdat hun prioriteiten elders liggen.
Coworking spaces zijn enorm in opgang. Wat zijn de voordelen van coworken?