Multimedia

De internationale mediamarkt is niet ongevoelig voor de crisis. Twijfelende adverteerders zijn daar de grootste oorzaak van. Toch zijn er mediabedrijven, zoals Alfacam, die daar minder last van hebben dan anderen. CEO Gabriël Fehervari verwacht 2008 te eindigen met een omzet ergens tussen de 40 en de 50 miljoen euro; een groei van 50 procent ten opzichte van 2007.

11 december 2008

Delen

"Ik weet dat iedereen dat aan de opbrengsten van de Olympische Spelen wijdt (Alfacam leverde multicameradiensten op Peking 2008, red.), maar er is meer aan de hand. De Spelen zijn goed voor 15 tot 18 procent van onze jaaromzet. De rest komt van evenementen zoals de World Music Awards, de Champions League en zo kan ik nog wel even doorgaan. We doen 2.200 opdrachten per jaar en Peking was er daar één van."

'Crisis vraagt om creativiteit'

Dat de crisis voor een dip gaat zorgen, gelooft Fehervari niet. "De voorbije 23 jaar zijn we elk jaar met 30 procent gegroeid. Ik verwacht niet dat dat nu spectaculair gaat zakken, integendeel." Is mediaconsumptie dan niet per definitie gevoelig voor de gevolgen van een economische crisis? "Ja en nee. Televisie is één van de goedkoopste vormen van entertainment. Mensen hoeven hun tv maar aan te zetten, dat kost hen bijna niets. Films of reizen kosten een pak meer. Anderzijds wordt televisie natuurlijk betaald door adverteerders en die zijn in crisisperiodes altijd iets voorzichtiger.

 bullets Security software

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.