Waarom pendelen goed voor je is
Op het eerste zicht is pendelen van en naar je werk absoluut geen pretje, tot je de psychologische voordelen ontdekt.
Dat blijkt uit cijfers van HR- en well-being-specialist Attentia. Sinds de uitbraak van COVID-19 is telewerken in veel bedrijven ingeburgerd geraakt, met een hoogtepunt in april, toen bedienden maar liefst 40 procent van hun uren via telewerk presteerden. Bij directie- en kaderleden was dit zelfs 61 procent.
De piek in telewerk is intussen achter de rug, maar de trend is zeker niet verdwenen. De verkeersdrukte en files op onze wegen zijn volgens het Verkeerscentrum in augustus met 32 procent afgenomen tegenover dezelfde periode vorig jaar.
Kies jij al waar en wanneer je werkt? Doe de test en bereken jouw persoonlijke mobiliteitsscore
Dit cijfer ligt in lijn met data over telewerk die Attentia verzamelde na een steekproef bij 70.000 medewerkers uit bedrijven met minstens honderd medewerkers. Daaruit blijkt dat bedienden in augustus nog altijd 22 procent van hun uren op afstand presteerden, tegenover 40 procent bij kaderleden. Bij arbeiders is telewerk verwaarloosbaar, omdat zij in de meeste gevallen fysiek aanwezig dienen te zijn om hun werk uit te voeren.
(William Visterin) - Bron: MARK Magazine
Dat blijkt uit cijfers van HR- en well-being-specialist Attentia. Sinds de uitbraak van COVID-19 is telewerken in veel bedrijven ingeburgerd geraakt, met een hoogtepunt in april, toen bedienden maar liefst 40 procent van hun uren via telewerk presteerden. Bij directie- en kaderleden was dit zelfs 61 procent.
De piek in telewerk is intussen achter de rug, maar de trend is zeker niet verdwenen. De verkeersdrukte en files op onze wegen zijn volgens het Verkeerscentrum in augustus met 32 procent afgenomen tegenover dezelfde periode vorig jaar.
Kies jij al waar en wanneer je werkt? Doe de test en bereken jouw persoonlijke mobiliteitsscore
Dit cijfer ligt in lijn met data over telewerk die Attentia verzamelde na een steekproef bij 70.000 medewerkers uit bedrijven met minstens honderd medewerkers. Daaruit blijkt dat bedienden in augustus nog altijd 22 procent van hun uren op afstand presteerden, tegenover 40 procent bij kaderleden. Bij arbeiders is telewerk verwaarloosbaar, omdat zij in de meeste gevallen fysiek aanwezig dienen te zijn om hun werk uit te voeren.
(William Visterin) - Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Op het eerste zicht is pendelen van en naar je werk absoluut geen pretje, tot je de psychologische voordelen ontdekt.
We werken steeds vaker van thuis. Maar wat zijn de regels? Hoe ben je minstens even productief als op je werk? En wat met ergonomie én je gezondheid?
Werkmobiliteit beslaat ook de controle die je zélf hebt over waar en wanneer je aan de slag gaat, en de heersende bedrijfscultuur binnen jouw organisatie.
Lockdown = thuiswerken. Weg woon-werkverkeer dus. Maar wat deed de Belg met die plotse extra vrije tijd?
Wat ná de coronacrisis? Wordt thuiswerken een blijvertje of blijft het eerder een verre herinnering aan dat bizarre jaar 2020?
De coronacrisis houdt ons dagelijkse leven ‘on hold’. Staan we voor grote veranderingen of is het straks weer ‘business as usual’?
Minder onderweg, mensgericht hybride werken, slimmer en groener: dat zijn de drie pijlers van het Charter Baanbrekende Werkgever.
Het prima uitgebouwde openbaar vervoer en een betere fietsinfrastructuur maken Brussel een pak bereikbaarder om er te gaan werken.
Niet iedereen is zich bewust van de impact van mobiliteit, zowel aan de zijde van de werkgever als die van de werknemer.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Op het eerste zicht is pendelen van en naar je werk absoluut geen pretje, tot je de psychologische voordelen ontdekt.
Wat ná de coronacrisis? Wordt thuiswerken een blijvertje of blijft het eerder een verre herinnering aan dat bizarre jaar 2020?
Lockdown = thuiswerken. Weg woon-werkverkeer dus. Maar wat deed de Belg met die plotse extra vrije tijd?
De coronacrisis houdt ons dagelijkse leven ‘on hold’. Staan we voor grote veranderingen of is het straks weer ‘business as usual’?
Werkmobiliteit beslaat ook de controle die je zélf hebt over waar en wanneer je aan de slag gaat, en de heersende bedrijfscultuur binnen jouw organisatie.
Het prima uitgebouwde openbaar vervoer en een betere fietsinfrastructuur maken Brussel een pak bereikbaarder om er te gaan werken.
Niet iedereen is zich bewust van de impact van mobiliteit, zowel aan de zijde van de werkgever als die van de werknemer.
Minder onderweg, mensgericht hybride werken, slimmer en groener: dat zijn de drie pijlers van het Charter Baanbrekende Werkgever.
We werken steeds vaker van thuis. Maar wat zijn de regels? Hoe ben je minstens even productief als op je werk? En wat met ergonomie én je gezondheid?