De Lijn Technics: het kloppende hart van De Lijn
Bij De Lijn Technics werk je aan voertuigen, spoorinfrastructuur, tractiestations of gebouwen., als expert technicus, tekenaar, projectingenieur enzovoort...
“Je eigen inbreng is zeker een extra motivator ook om te zeggen: ja, ik werk graag bij De Lijn”. Maar om autonoom te kunnen werken, is de juiste opleiding het allerbelangrijkste. “Autonomie is geen schakelaar die je van het ene op het andere moment kunt aanzetten”, benadrukt de directeur Techniek.
“Ben je een polyvalente werkkracht en span je je in om de technologische evolutie te volgen, dan vinden wij bij De Lijn dat je daarvoor op gepaste wijze geapprecieerd mag worden. Want op technologisch vlak gaat het heel snel. We willen niet het bedrijf zijn dat zegt: ‘Jij bent 20 jaar geleden afgestudeerd en bent dus niet meer mee’. Dankzij een nieuw opleidingstraject kan je permanent meegroeien met de technologie.”
“Daardoor kunnen we er ook voor zorgen dat je bij De Lijn goed je boterham verdient”, zegt de directeur Techniek. “We streven niet naar toplonen, maar wel naar lonen in lijn met wat anderen op jouw niveau in de markt verdienen. Ook op het vlak van premies en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar daarvoor moet natuurlijk ook onze productiviteit in lijn liggen met de markt.”
“Technische teams krijgen een grotere autonomie: iedereen kan en mag meedenken”, benadrukt Peter Vanwalleghem. “De bedoeling is dat je vanuit jouw positie de vraag stelt: Wat ik gisteren deed, hoe doe ik dat morgen beter? Zo komen we in een systeem van continue verbetering terecht. Daarin is iedereen er op zijn of haar manier verantwoordelijk voor dat onze bussen en trams elke dag rijden. En elk probleem is het probleem van de organisatie en niet van één persoon. Je staat er niet alleen voor. Het technische team van de toekomst werkt met een grote vorm van autonomie, mét ondersteuning van de manager, van technische experten, van procesingenieurs en van teambegeleiders.”
Surf dan naar delijn.be/jobs en solliciteer.
(William Visterin)
2 oktober 2019“Je eigen inbreng is zeker een extra motivator ook om te zeggen: ja, ik werk graag bij De Lijn”. Maar om autonoom te kunnen werken, is de juiste opleiding het allerbelangrijkste. “Autonomie is geen schakelaar die je van het ene op het andere moment kunt aanzetten”, benadrukt de directeur Techniek.
“Ben je een polyvalente werkkracht en span je je in om de technologische evolutie te volgen, dan vinden wij bij De Lijn dat je daarvoor op gepaste wijze geapprecieerd mag worden. Want op technologisch vlak gaat het heel snel. We willen niet het bedrijf zijn dat zegt: ‘Jij bent 20 jaar geleden afgestudeerd en bent dus niet meer mee’. Dankzij een nieuw opleidingstraject kan je permanent meegroeien met de technologie.”
“Daardoor kunnen we er ook voor zorgen dat je bij De Lijn goed je boterham verdient”, zegt de directeur Techniek. “We streven niet naar toplonen, maar wel naar lonen in lijn met wat anderen op jouw niveau in de markt verdienen. Ook op het vlak van premies en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar daarvoor moet natuurlijk ook onze productiviteit in lijn liggen met de markt.”
“Technische teams krijgen een grotere autonomie: iedereen kan en mag meedenken”, benadrukt Peter Vanwalleghem. “De bedoeling is dat je vanuit jouw positie de vraag stelt: Wat ik gisteren deed, hoe doe ik dat morgen beter? Zo komen we in een systeem van continue verbetering terecht. Daarin is iedereen er op zijn of haar manier verantwoordelijk voor dat onze bussen en trams elke dag rijden. En elk probleem is het probleem van de organisatie en niet van één persoon. Je staat er niet alleen voor. Het technische team van de toekomst werkt met een grote vorm van autonomie, mét ondersteuning van de manager, van technische experten, van procesingenieurs en van teambegeleiders.”
Surf dan naar delijn.be/jobs en solliciteer.
(William Visterin)
2 oktober 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Bij De Lijn Technics werk je aan voertuigen, spoorinfrastructuur, tractiestations of gebouwen., als expert technicus, tekenaar, projectingenieur enzovoort...
Bij de technische diensten van de Lijn zorgen meer dan 800 werknemers voor onderhoud en herstellingen aan bussen en trams van de vervoersmaatschappij.
Roland Hermans, teamleider van de rijschool bij De Lijn Antwerpen: “Ik ben blij voor de kansen die ik er heb gekregen.” En ja, ze zoeken nog chauffeurs.
We vroegen aan Alban Sekiraca (29) uit Machelen wat zijn job inhoudt en hoeveel hij verdient ...
Om te werken aan elektrische voertuigen en de bijhorende laadinfrastructuur en batterijrecyclage, zet De Lijn een sterk opleidings- en aanwervingsprogramma op.
We vroegen aan Shanie Holderbeke (24) uit Sint-Lievens-Houtem wat ze doet en hoeveel ze verdient.
We vroegen aan Els Satyn (43) uit Wetteren wat haar job inhoudt en hoeveel zij verdient ...
Er is al heel wat geschreven over het Gentse circulatieplan, maar hoe ziet de job van een mobiliteitsexpert er eigenlijk uit?
Belgische werknemers hebben vooral lichamelijke klachten. Meer dan de helft van de werkgerelateerde klachten blijkt te wijten aan lichamelijke issues.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Bij De Lijn Technics werk je aan voertuigen, spoorinfrastructuur, tractiestations of gebouwen., als expert technicus, tekenaar, projectingenieur enzovoort...
We vroegen aan Els Satyn (43) uit Wetteren wat haar job inhoudt en hoeveel zij verdient ...
Bij de technische diensten van de Lijn zorgen meer dan 800 werknemers voor onderhoud en herstellingen aan bussen en trams van de vervoersmaatschappij.
We vroegen aan Shanie Holderbeke (24) uit Sint-Lievens-Houtem wat ze doet en hoeveel ze verdient.
Roland Hermans, teamleider van de rijschool bij De Lijn Antwerpen: “Ik ben blij voor de kansen die ik er heb gekregen.” En ja, ze zoeken nog chauffeurs.
We vroegen aan Alban Sekiraca (29) uit Machelen wat zijn job inhoudt en hoeveel hij verdient ...
Er is al heel wat geschreven over het Gentse circulatieplan, maar hoe ziet de job van een mobiliteitsexpert er eigenlijk uit?
Om te werken aan elektrische voertuigen en de bijhorende laadinfrastructuur en batterijrecyclage, zet De Lijn een sterk opleidings- en aanwervingsprogramma op.
We vroegen een 44-jarige medewerkster in een supermarkt uit Balen naar haar job en hoeveel zij daar maandelijks mee verdient...