Ziet jouw kantoor er ook anders uit sinds corona?
Na de pandemie kregen veel kantoren een andere functie waarbij interactie centraal staat. Is jouw kantoor aangepast aan de nieuwe realiteit?
Na de pandemie kregen veel kantoren een andere functie waarbij interactie centraal staat. Is jouw kantoor aangepast aan de nieuwe realiteit?
Een van de redenen waarom mensen hun job opzeggen, is omdat het niet klikt met hun manager. Maar je kan je nieuwe leidinggevende vaak al snel inschatten...
Een overeenkomst bezegelen met een handdruk, dat voelde de laatste maanden nogal gekunsteld. Gaan we na de zomer weer handen schudden en kussen op de werkvloer?
Een goede communicatie bevordert de sfeer op de werkvloer én de band met je collega’s. Deze vijf tips stimuleren een transparante communicatie op de werkvloer.
Heel wat werknemers kiezen er bewust voor om hun prestaties tot het absolute minimum te beperken. Het fenomeen heeft ook een naam: quiet quitting.
Wie hard werkt en de targets haalt, zal waarschijnlijk bij de baas wel in de bovenste lade liggen. Maar maakt dat van hem of haar ook een betere werknemer?
Onderbreken tijdens een online meeting kan een uitdaging zijn. Enkele tips om op een beleefde en niet opdringerige manier de aandacht te trekken...
Soms zegt één blik meer dan duizend woorden. Toch ben je maar beter genuanceerd wanneer je de lichaamstaal van je gesprekspartner probeert te lezen.
Zit jij tijdens de werkuren stiekem naar pornosites te surfen? Je bent niet de enige… al zullen weinig collega’s het openlijk toegeven.
Wie meer tijd op kantoor besteedt, wordt sneller bij zaken betrokken. Dat schept meer kansen om te stijgen op de carrièreladder...
Diversiteit en inclusie zijn cruciaal. Maar wat is het verschil?
Zet 5 (of 10, 20 …) Gen X’ers samen met evenveel Gen Y’ers én Gen Z’ers en je bent goed op weg naar succes. Want met alleen maar ‘oude rotten’ of digital natives zal dat niet lukken...
Teams waarin werknemers goed op elkaar zijn ingespeeld, zijn ontzettend belangrijk. Deze tips uit de sportwereld zijn ideaal om aan je team te werken.
Uit het oog, uit het hart? Ruim één op de vier werknemers (26%) heeft tegenwoordig een minder hechte band met zijn of haar collega’s.
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.
Organisaties zien hun werknemers na twee coronajaren graag weer meer afzakken naar kantoor. Maar daar lijken ze niet altijd even vlot in te slagen.
Wil je je werkrelaties nieuw leven in blazen? Luister dan goed naar … de Oekraïense president Zelenski!
Minder onderweg, hybride werken, groener verplaatsen: aan deze uitdagingen kunnen organisaties vandaag niet voorbij. Maar hoe pakken ze die concreet aan?
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.