Waarom Barbara Sarafian iedereen 'schatje' noemt
"Ik ben graag een clown op de set. Iedereen die aan een film of een tv-serie meewerkt, mag zich lekker in zijn vel voelen. Dat is mijn principe."
"Uiteindelijk is alles te herleiden tot de speelplaats: daar wordt een mens gevormd. Ik vermoed dat veel van wat ik maak, daarover gaat. De humor gebruik ik als glijmiddel. Dat doe ik ook nu weer in De Ronde: met de nodige dosis humor ervoor zorgen dat ik de mensen meekrijg om ze dan vervolgens keihard onderuit te slaan."
"Eigenlijk heb ik weinig verbeelding. Ik moet eerst weten welke acteurs mee in de boot stappen voor ik dialogen kan beginnen schrijven. Dat betekent dat iedereen bereid moet zijn om met een vaag plan in het onbekende te springen. Gelukkig heeft voor De Ronde niemand een halve minuut getwijfeld om toe te zeggen, nadat ik het basisidee had uitgelegd."
"Audities doe ik nooit. Ik kies voor de acteurs die mij beter maken. Als ik nog nooit hen heb samengewerkt, en in deze serie was dat bijvoorbeeld het geval met Damiaan De Schrijver en Marleen Merckx, dan spreek ik met hen af op café om hen uit te leggen welke rol ik voor hen weggelegd zie. In Damiaan en Marleen zag ik direct een koppel à la Panamarenko en zijn Eveline."
"Vanaf het moment dat ‘actie’ geroepen wordt, ben ik enorm geconcentreerd. Maar als na de ‘cut’ de ontlading volgt, ben ik de eerste om onnozel te doen. Het is heel belangrijk dat op de set een ontspannen sfeer heerst. Ik wil een omgeving creëren waar mensen zich veilig in voelen. Acteurs stellen zich heel kwetsbaar op. Als een scène mislukt, is het best dat zo snel mogelijk weg te lachen."
"Met traagheid kan ik niet om, en dat is meteen de reden waarom ik nog geen film heb gedraaid. Op de set wil ik de communicatie tot het hoogstnoodzakelijke beperken. Als iets niet goed is, zeg ik dat zonder omwegen. Dat is mijn job. Ik geef toe dat ik al ‘farces’ heb gehad met gastacteurs die dichtklapten door mijn zeer directe feedback. Misschien is het daarom dat ik vaak met dezelfde acteurs werk: vrienden accepteren makkelijker iets van je. Bij Woestijnvis word ik ook geregeld gevraagd om testprogramma’s te beoordelen. Het is niet dat ik niet stilsta bij bepaalde gevoeligheden, maar ik denk dat iedereen ermee gediend is dat ik zo eerlijk mogelijk mijn mening geef."
"Of Woestijnvis mijn enige denkbare biotoop is? Ik voel er in ieder geval een absoluut wederzijds vertrouwen. Ze weten daar heel goed wanneer ze me met gerust moeten laten en wanneer ze achter mijn vodden moeten zitten. We hebben samen iets opgebouwd dat ik niet zou willen verliezen. Alles is in dit huis mogelijk. Ik vind er mensen die ik op moeilijke momenten om advies kan vragen. Tegenover hen kan ik me kwetsbaar opstellen. Zo’n werksituatie vind je maar één keer in je leven, vrees ik."
(pvd)
11 februari 2011"Uiteindelijk is alles te herleiden tot de speelplaats: daar wordt een mens gevormd. Ik vermoed dat veel van wat ik maak, daarover gaat. De humor gebruik ik als glijmiddel. Dat doe ik ook nu weer in De Ronde: met de nodige dosis humor ervoor zorgen dat ik de mensen meekrijg om ze dan vervolgens keihard onderuit te slaan."
"Eigenlijk heb ik weinig verbeelding. Ik moet eerst weten welke acteurs mee in de boot stappen voor ik dialogen kan beginnen schrijven. Dat betekent dat iedereen bereid moet zijn om met een vaag plan in het onbekende te springen. Gelukkig heeft voor De Ronde niemand een halve minuut getwijfeld om toe te zeggen, nadat ik het basisidee had uitgelegd."
"Audities doe ik nooit. Ik kies voor de acteurs die mij beter maken. Als ik nog nooit hen heb samengewerkt, en in deze serie was dat bijvoorbeeld het geval met Damiaan De Schrijver en Marleen Merckx, dan spreek ik met hen af op café om hen uit te leggen welke rol ik voor hen weggelegd zie. In Damiaan en Marleen zag ik direct een koppel à la Panamarenko en zijn Eveline."
"Vanaf het moment dat ‘actie’ geroepen wordt, ben ik enorm geconcentreerd. Maar als na de ‘cut’ de ontlading volgt, ben ik de eerste om onnozel te doen. Het is heel belangrijk dat op de set een ontspannen sfeer heerst. Ik wil een omgeving creëren waar mensen zich veilig in voelen. Acteurs stellen zich heel kwetsbaar op. Als een scène mislukt, is het best dat zo snel mogelijk weg te lachen."
"Met traagheid kan ik niet om, en dat is meteen de reden waarom ik nog geen film heb gedraaid. Op de set wil ik de communicatie tot het hoogstnoodzakelijke beperken. Als iets niet goed is, zeg ik dat zonder omwegen. Dat is mijn job. Ik geef toe dat ik al ‘farces’ heb gehad met gastacteurs die dichtklapten door mijn zeer directe feedback. Misschien is het daarom dat ik vaak met dezelfde acteurs werk: vrienden accepteren makkelijker iets van je. Bij Woestijnvis word ik ook geregeld gevraagd om testprogramma’s te beoordelen. Het is niet dat ik niet stilsta bij bepaalde gevoeligheden, maar ik denk dat iedereen ermee gediend is dat ik zo eerlijk mogelijk mijn mening geef."
"Of Woestijnvis mijn enige denkbare biotoop is? Ik voel er in ieder geval een absoluut wederzijds vertrouwen. Ze weten daar heel goed wanneer ze me met gerust moeten laten en wanneer ze achter mijn vodden moeten zitten. We hebben samen iets opgebouwd dat ik niet zou willen verliezen. Alles is in dit huis mogelijk. Ik vind er mensen die ik op moeilijke momenten om advies kan vragen. Tegenover hen kan ik me kwetsbaar opstellen. Zo’n werksituatie vind je maar één keer in je leven, vrees ik."
(pvd)
11 februari 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
"Ik ben graag een clown op de set. Iedereen die aan een film of een tv-serie meewerkt, mag zich lekker in zijn vel voelen. Dat is mijn principe."
Acteur Koen De Graeve had zich deze periode voorgesteld als een oase van rust. Maar niets is minder waar. Aan Jobat verklapt hij zijn beroepsgeheim.
"Iedereen lijkt zich op tv te willen presenteren als een aangename sukkel. Daar doe ik niet aan mee", aldus acteur/theaterman Joost Vandecasteele in Jobat.
Hoe Stany Crets geraakt is waar hij nu staat? ‘Door af en toe tactisch te spelen en na te denken’. Jobat vroeg hem naar zijn eerste job en nog veel meer.
De overheid promoot de combinatie van werken en studeren, hogescholen en universiteiten voorzien speciale formules om een job en met studies te verzoenen.
FOD Financiën organiseert van 7 tot 11 februari een virtuele jobbeurs. De overheidsdienst gaat daarbij op zoek naar liefst 300 nieuwe collega’s.
Talent placement-bedrijf Accent haalt geregeld een vroegere collega weer aan boord. De bedrijfscultuur is daarbij de beslissende factor.
Job te pakken? Da’s dan goed nieuws voor je bankrekening. Maar doen al die cijfers op je loonbrief je duizelen? Geen zorgen, wij hebben ‘m ontcijferd!
De perfectionistische collega's, we kennen ze allemaal. We benijden ze vaak, maar soms hebben we toch wel wat medelijden.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe Stany Crets geraakt is waar hij nu staat? ‘Door af en toe tactisch te spelen en na te denken’. Jobat vroeg hem naar zijn eerste job en nog veel meer.
Acteur Koen De Graeve had zich deze periode voorgesteld als een oase van rust. Maar niets is minder waar. Aan Jobat verklapt hij zijn beroepsgeheim.
"Ik ben graag een clown op de set. Iedereen die aan een film of een tv-serie meewerkt, mag zich lekker in zijn vel voelen. Dat is mijn principe."
"Iedereen lijkt zich op tv te willen presenteren als een aangename sukkel. Daar doe ik niet aan mee", aldus acteur/theaterman Joost Vandecasteele in Jobat.
Arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden durven nogal vaak eens wijzigen. Wanneer mag of moet daarvoor de arbeidsovereenkomst worden aangepast ?
Voortaan laat je de mensen rondom je beter met rust want het rubberen eendje helpt je even goed om een eurekamoment te krijgen.
Heb je tijdens de coronacrisis de smaak van het telewerken helemaal te pakken gekregen? Laat je baas zien dat thuiswerk niets dan voordelen biedt!
Vraag je je af of je nog recht hebt op een eindejaarspremie na je ontslag? Waarschijnlijk wel!
Ruim 350 jaar na zijn dood is Peter Paul Rubens nog altijd springlevend. Maar wat kun jij voor je carrière leren van Rubens?