10 tips om stijlvol te solliciteren
Je cv kan er nog zo fantastisch uitzien, als je niet dezelfde professionaliteit uitstraalt, kan je sollicitatiegesprek wel eens snel afgelopen zijn.
Als het aan Hollywood ligt, mogen we geloven dat topmanagers niet alleen goed zijn in het maken van gladde praatjes. Acteurs die de rol van een serieuze zakenman op zich nemen zien er meestal ook zeer goed uit. Tom Cruise werd bekend nadat hij als sportmanager gretig “Show me the Money” riep in ‘Jerry Maguire’, terwijl George Clooney in ‘Up in the Air’ momenteel een ontslagmanager speelt die werknemers harteloos afdankt.
Los van het feit dat het om – vaak dolkomische - fictie gaat, is die casting toch verre van realistisch. “Knappe mannen als Clooney kom je in de bedrijfswereld haast nooit tegen”, schrijft Lucy Kellaway in The Financial Times. Die stelling bewijst ze met drie redeneringen.
Als Kellaway gelijk heeft, is er nog steeds geen reden tot treuren. Zonder knappe mannen is er minder afleiding op het werk. En als het oog ook wat wil, zijn er nog steeds de nette maatpakken die het sex appeal van de zakenman toch wat kunnen opkrikken.
(ab)
28 januari 2010Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Je cv kan er nog zo fantastisch uitzien, als je niet dezelfde professionaliteit uitstraalt, kan je sollicitatiegesprek wel eens snel afgelopen zijn.
Met zijn IQ van 159 geeft chemicus Wim Proost heel wat van zijn collega’s bij Bayer het nakijken. Maar een hoge intelligentie is geen onverdeeld succes op de werkvloer. Veel bazen voelen zich bedreigd door een hoogbegaafde werknemer.
Wie dacht dat enkel harde cijfers en resultaten zakenpartners over de streep halen, think again. Flirten blijkt immers een essentieel onderdeel van zakendoen.
Een korte broek op het werk hoort niet, een diepe decolleté evenmin. Ook te zwaar geschminkt zijn, is uit den boze. Zorg dat je gemakkelijk in je kleren zit en volg de mode niet klakkeloos.
Generation Z en de millennials: wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen… en vooral: wat vinden ze belangrijk op het werk?
4 op de 10 werkgevers kent extra verlof toe bovenop wettelijk verlof. Hoe zit dat precies?
De meesten onder ons ervaren onze job af en toe wel eens als 'zwaar'. Maar wat maakt een beroep zwaar? En wat zeggen de officiële cijfers?
Van hr tot communicatie: Eda en Tina startten met een startbaanovereenkomt bij de FOD Financiën
Om een ziekenhuis vlot te laten functioneren, is een goede IT-infrastructuur essentieel. Dat betekent veel meer dan computers of softwareontwikkeling.