Geld tellen verzacht de pijn
Een stapeltje bankbiljetten doet rare dingen met een mens. Zo voelen we na het tellen van geld minder pijn.
Werknemers handelen hun facturen en andere online betalingen voornamelijk op het werk af. 79% van alle verrichtingen gebeuren tijdens de werkweek. Dat komt neer op ongeveer 109.877 verrichtingen tijdens de werkuren. De meeste van deze transacties kunnen getraceerd worden naar specifieke piekmomenten.
Zoomit concludeert dit uit hun gebruikscijfers die duidelijk pieken rond 9 uur ’s morgens en de hele voormiddag hoog blijven. Maar liefst 30% van alle facturen die via Zoomit worden betaald, worden afgehandel tussen 9 uur en 12 uur ’s ochtends. Ook Christian Luyten, woordvoerder van Zoomit, vindt de voorkeur voor voormiddagstransacties opvallend: “Het lijkt erop dat we allemaal wachten tot we op het werk aankomen om onze betalingen uit te voeren. We stellen een piek vast van de betalingen om 9 uur ’s ochtends. Op dat moment worden er gemiddeld 13.048 betalingen uitgevoerd, oftewel 217 per minuut. Ook de uren daarna blijken erg populair. Om 10 uur worden er nog zo’n 11.072 betalingen uitgevoerd, om 11 uur daalt het aantal tot 9.803.”
In het weekend hebben de gebruikers van de dienst duidelijk minder zin om zich bezig te houden met geldzaken. Het aantal uitgevoerde betalingen valt dan terug tot 21%. Misschien toch wel vreemd, aangezien we juist meer tijd hebben tijdens het weekend.
Luyten verklaart waarom mensen kiezen voor de werkuren in plaats van een rustiger moment: “Facturen betalen blijft een taak die mensen associëren met het werk en niet met hun vrij tijd.”
Een ander opvallend piekmoment zijn de spitsuren. Een trend die gestaag toeneemt. Luyten vindt ook dit een logische evolutie en verwacht dat het gebruik van de service tijdens deze specifieke momenten alleen maar zal toenemen. Mensen hebben tijdens deze drukke tijden meer en meer nood aan time management. Vooral pendelaars zien kostbare tijd verloren gaan tijdens files of terwijl ze gebruik maken van het openbaar vervoer. Ze willen hun tijd zo functioneel mogelijk benutten. “Die evolutie is te verklaren door de toenemende populariteit van mobile banking applicaties. Die applicaties maken het voor de consument mogelijk facturen te raadplegen en te betalen op de trein of in de file.”
(sjv) - Bron: socialmediarelease.be
4 september 2014Werknemers handelen hun facturen en andere online betalingen voornamelijk op het werk af. 79% van alle verrichtingen gebeuren tijdens de werkweek. Dat komt neer op ongeveer 109.877 verrichtingen tijdens de werkuren. De meeste van deze transacties kunnen getraceerd worden naar specifieke piekmomenten.
Zoomit concludeert dit uit hun gebruikscijfers die duidelijk pieken rond 9 uur ’s morgens en de hele voormiddag hoog blijven. Maar liefst 30% van alle facturen die via Zoomit worden betaald, worden afgehandel tussen 9 uur en 12 uur ’s ochtends. Ook Christian Luyten, woordvoerder van Zoomit, vindt de voorkeur voor voormiddagstransacties opvallend: “Het lijkt erop dat we allemaal wachten tot we op het werk aankomen om onze betalingen uit te voeren. We stellen een piek vast van de betalingen om 9 uur ’s ochtends. Op dat moment worden er gemiddeld 13.048 betalingen uitgevoerd, oftewel 217 per minuut. Ook de uren daarna blijken erg populair. Om 10 uur worden er nog zo’n 11.072 betalingen uitgevoerd, om 11 uur daalt het aantal tot 9.803.”
In het weekend hebben de gebruikers van de dienst duidelijk minder zin om zich bezig te houden met geldzaken. Het aantal uitgevoerde betalingen valt dan terug tot 21%. Misschien toch wel vreemd, aangezien we juist meer tijd hebben tijdens het weekend.
Luyten verklaart waarom mensen kiezen voor de werkuren in plaats van een rustiger moment: “Facturen betalen blijft een taak die mensen associëren met het werk en niet met hun vrij tijd.”
Een ander opvallend piekmoment zijn de spitsuren. Een trend die gestaag toeneemt. Luyten vindt ook dit een logische evolutie en verwacht dat het gebruik van de service tijdens deze specifieke momenten alleen maar zal toenemen. Mensen hebben tijdens deze drukke tijden meer en meer nood aan time management. Vooral pendelaars zien kostbare tijd verloren gaan tijdens files of terwijl ze gebruik maken van het openbaar vervoer. Ze willen hun tijd zo functioneel mogelijk benutten. “Die evolutie is te verklaren door de toenemende populariteit van mobile banking applicaties. Die applicaties maken het voor de consument mogelijk facturen te raadplegen en te betalen op de trein of in de file.”
(sjv) - Bron: socialmediarelease.be
4 september 2014Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een stapeltje bankbiljetten doet rare dingen met een mens. Zo voelen we na het tellen van geld minder pijn.
Het gebeurt niet vaak dat er een memo van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs uitlekt, maar als het dan toch voorvalt, is dat wereldnieuws.
Bellen, zingen en eten zijn veruit de populairste bezigheden tijdens het filerijden, zo blijkt uit onderzoek ...
In een onderzoek van Regus geeft meer dan een kwart van de ondervraagden (26 procent) toe sociale netwerksites te bezoeken tijdens de werkuren.
Je gedrag op kantoor wordt meer in de gaten gehouden door je collega's of baas dan je denkt. Wees er maar zeker van dat je doen en laten nauwlettend wordt gevolgd. Welke zaken doe je daarom beter niet op je werk, zodat je baas of collega's geen verkeerd beeld van jou krijgen?
Sommige apps kunnen ons leven echt een pak makkelijker gemakken. Zoals de volgende dertien applicaties ...
Jonge werkzoekenden verkiezen meer dan een aantrekkelijk salaris. Interessant werk én een goede work-life balans blijken talent aan te trekken ...
De gemiddelde werknemer verdient 3.783 euro bruto per maand. Dat blijkt uit het Jobat Salariskompas. En ook de extralegale voordelen zijn meer dan ooit van tel.
Voor wie de eerste lentezon niet genoeg is om vrolijk door het leven te dartelen, hebben we enkele tips om terug lekker in z’n vel te zitten.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Je gedrag op kantoor wordt meer in de gaten gehouden door je collega's of baas dan je denkt. Wees er maar zeker van dat je doen en laten nauwlettend wordt gevolgd. Welke zaken doe je daarom beter niet op je werk, zodat je baas of collega's geen verkeerd beeld van jou krijgen?
Bellen, zingen en eten zijn veruit de populairste bezigheden tijdens het filerijden, zo blijkt uit onderzoek ...
Een stapeltje bankbiljetten doet rare dingen met een mens. Zo voelen we na het tellen van geld minder pijn.
In een onderzoek van Regus geeft meer dan een kwart van de ondervraagden (26 procent) toe sociale netwerksites te bezoeken tijdens de werkuren.
Het gebeurt niet vaak dat er een memo van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs uitlekt, maar als het dan toch voorvalt, is dat wereldnieuws.
Sommige apps kunnen ons leven echt een pak makkelijker gemakken. Zoals de volgende dertien applicaties ...
Het is niet de bedoeling om jezelf helemaal te veranderen. Maar wat je wel kan doen, is kijken op welke eigenschappen je heel hoog of laag scoort en je daar op z’n minst bewust van worden.
Steeds meer jongeren tussen 15 en 24 jaar zijn actief op de arbeidsmarkt of volgen een opleiding. Dat blijkt uit de veelbelovende cijfers van Statbel.
De krappe arbeidsmarkt zorgt ervoor dat HR-afdelingen maar moeilijk de nodige talenten vinden. Selectie & rekrutering is voor hen dan ook de topprioriteit.