Wat kunnen we leren van paters?
Marc Vermeulen, coach van leidinggevenden, trok naar 11 abdijen. Hij kwam terug met 7 werkgerelateerde lessen, naar analogie van de 7 hoofdzonden.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Marc Vermeulen, coach van leidinggevenden, trok naar 11 abdijen. Hij kwam terug met 7 werkgerelateerde lessen, naar analogie van de 7 hoofdzonden.
Was je fan van Top Gear ? Dan ben je dat misschien ook van ‘The Grand Tour’. Het heeft presentator Jeremy Clarkson alvast geen windeieren gelegd.
98% van de kleuters is geniaal, tegenover 2% van de volwassenen. Waar is de genialiteit bij volwassenen heen? 4 tips om je genialiteit opnieuw te vergroten.
Je kent het gevoel op maandag wel: je hebt geen zin, lijkt nog moe en helemaal niet opgeladen voor een nieuwe werkweek. Wat is het probleem?
Weet je niet goed hoe je je moet gedragen tijdens een zakendiner? De regels van de etiquette gaan ook op tijdens zakenafspraken.
Beantwoordt jouw job niet aan je verwachtingen of kun je maar moeilijk dat ei kwijt op het werk? Hierbij zes praktische tips om je job boeiend te houden.
E-mail is gemakkelijk, snel en efficiënt. Soms toch.
Links over rechts en dan weer rechts over links, je moet het maar weten. Met dit stappenplan, kom je perfect voor de dag.
Je baas komt geregeld op het laatste moment met extra taken op de proppen. Je durft geen “nee” zeggen en ergert je aan zijn onredelijke eisen. Herkenbaar?
Daar zijn enkele redenen voor, zo blijkt. De bijzonderste is weliswaar dat Nederlandse werknemers het meest zichzelf kunnen zijn op de werkvloer.
Vaak zitten we aan het begin van de week al af te tellen naar het weekend. Hoe ga je die hardnekkige werkdip tegen?
Het dragen van de juiste kleding is een belangrijk onderdeel van een sollicitatiegesprek. Daarom: volgende tips van Robin Hendriks (Schulte).
Je niet laten overweldigen door al het werk dat gedaan moet worden en de soms zware beslissingen die op korte tijd genomen moeten worden, is een kunst.
Ondanks de voordelen zijn veel werkgevers geen voorstander van thuiswerkende werknemers. Wat doen werknemers dan écht wanneer ze van thuis uit werken?
Of je nu op zoek bent naar een job of niet, het is belangrijk om je CV up-to-date te houden.
Richard Branson dankt zijn succes onder andere aan zijn eigen manier van werken. En ook wat rekruteren betreft, heeft de Virgin-topman zijn eigen methodes.
Technologie staat niet stil. In tegendeel zelfs: ze ontwikkelt zich steeds sneller, waardoor ze onze manier van leven steeds radicaler verandert.
Bedrijven doen er goed aan om te investeren in talentmanagement. Veel bedrijven hebben het moeilijk om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.
Nam je als kind steevast de middenplek op de achterbank in, dan zou je volgens Skoda wel eens op de goede weg naar succes kunnen zijn.
Onder agressie op de werkvloer verstaan we alle incidenten waarbij werknemers beledigd, bedreigd of aangevallen worden. En dat komt meer voor dan je denkt!
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu