Administratief planner
Een administratief planner is een sleutelfiguur binnen organisaties: hij of zij combineert nauwkeurige administratieve taken met ...
Een office manager, ook wel (m/v) kantoorcoördinator of management assistent(e) genoemd, is verantwoordelijk voor het beheren en coördineren van diverse administratieve taken binnen een kantooromgeving. Dit omvat het beheren van de dagelijkse activiteiten, het ondersteunen van medewerkers, het bijhouden van voorraden en het coördineren van evenementen.
Daarnaast fungeert de office manager vaak als eerste aanspreekpunt voor klanten en bezoekers. Zijn/haar takenpakket bevat verantwoordelijkheden op het vlak van:
Ben jij een ideale office manager? Bekijk alle openstaande vacatures en... go for happy!
Er is geen specifieke opleiding vereist om office manager te worden, maar een diploma in Office Management, Bedrijfskunde, Administratie of een gerelateerd vakgebied kunnen zeker nuttig zijn.
In België bieden verschillende (hoge)scholen en universiteiten programma's aan die zich richten op administratief management en gerelateerde disciplines.
Veel office managers beginnen hun loopbaan in administratieve, secretariële of facilitaire functies en verwerven zo ervaring in het beheren van kantooractiviteiten. Het is gebruikelijk om enkele jaren ervaring op te doen in zulke administratieve rollen alvorens te kunnen doorgroeien naar de functie van (m/v) office manager.
Anderen verwerven de nodige vaardigheden door middel van opleidingen en cursussen.
Het gemiddeld bruto salaris van een office manager in België ligt tussen 2.200 euro en 3.500 euro, afhankelijk van ervaring, opleidingsniveau en de sector waarin ze werken.
Meer gespecialiseerde office managers verdienen vaak iets meer, afhankelijk van hun ervaring ook.
Extralegale voordelen voor office managers kunnen variëren afhankelijk van de organisatie, de sector en individuele onderhandelingen. Over het algemeen zijn de meest voorkomende extra’s in hun totale loonpakket: maaltijdcheques, een hospitalisatieverzekering, een groepsverzekering of aanvullend pensioenplan, flexibele werkuren en/of de mogelijkheid om te telewerken.
Office managers die veel onderweg zijn voor werkgerelateerde taken, kunnen soms ook een bedrijfswagen en tankkaart/laadpas krijgen als onderdeel van hun arbeidsvoorwaardenpakket.
Sommige organisaties bieden bovendien een bonusregeling aan op basis van prestaties, afhankelijk van individuele doelen tot het algemene succes van de organisatie. Ook in diverse opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden wordt tenslotte vaak geïnvesteerd. Dat vertaalt zich in cursussen, trainingen en conferenties, goed voor de professionele ontwikkeling van elke office manager.
Verdien jij zoals het hoort? Ontdek het meteen dankzij het Jobat Salariskompas
Een administratief planner is een sleutelfiguur binnen organisaties: hij of zij combineert nauwkeurige administratieve taken met ...
Als wever ben je actief in de textielsector en speel je een sleutelrol in het omzetten van grondstoffen — zoals garens — naar ...
Een administratief bediende is een belangrijke schakel in elke organisatie, van kleine bedrijven tot grote multinationals.
Een (m/v) onthaalmedewerker is binnen een bedrijf het eerste aanspreekpunt voor bezoekers, klanten en leveranciers, zowel ...
Secretaresses en secretarissen spelen een belangrijke rol in het ondersteunen van organisaties en leidinggevenden.
Een barman/-vrouw is het gezicht van de bar: hij of zij bedient klanten, bereidt dranken – van eenvoudige frisdranken tot ...
De business consultant is de architect van bedrijfstransformaties. Van strategie tot implementatie: deze professional helpt ...
Waar men vaak denkt dat de job enkel neerkomt op het wisselen van wielen tijdens de seizoenspiek, is de realiteit dat een ...