Vind je droomjob door jezelf te googelen

Google

Werk vinden via Facebook of LinkedIn, dat kennen we al. Maar het kan altijd creatiever.

Alec Brownstein zat vorige zomer met zijn handen in het haar. Deze 28-jarige Amerikaanse copywriter werkte in een international reclamebureau, maar dat stond hem niet aan. Te saai. Hij was op zoek naar een creatievere job.

Iedereen googelt zichzelf

Alec droomde ervan om te werken bij een gerenommeerd communicatiebureau. Toen hij zijn favoriete creatieve directeurs googlede kwam hij op een subliem idee. Alec stelde vast dat er geen gesponsorde links stonden bij deze zoekresultaten. “Zelf typ ik regelmatig mijn eigen naam in op Google”, vertelt Brownstein. “Iedereen googelt zichzelf, zelfs wie het ontkent. Ik vermoedde dat die topmensen uit de reclamewereld dat ook deden.”

Brownstein besloot om bij de namen van zijn 5 favoriete creatieve directeurs advertentieruimte te kopen op Google AdWords. Zo kon hij zelf een boodschap plaatsen boven hun zoekresultaten op Google. Alec was de enige die een bod deed op deze namen, dus kon hij de beste plaats krijgen voor slechts 15 cent per click.

6 dollar voor je droomjob

Als iemand een van de vijf namen intikte op Google, verscheen volgende boodschap: ‘Hey , Jezelf googelen is plezant. Mij inhuren ook.’ Daarna verscheen Alecs website.

Het sloeg aan. De maanden nadien kreeg Brownstein telefoon van vier van de vijf creatieve directeurs. Op het einde van het jaar kreeg hij een jobaanbod van twee onder hen. Die van Young & Rubicam in New York nam hij aan, hij werkt er nu als senior copywriter in een heel creatieve omgeving. De hele campagne koste hem 6 dollar.

Alec Brownsteins advies voor sollicitanten: “Durf jezelf op een originele manier in de spotlights zetten. Ga achter die droomjob aan, je kan alleen winnen.”

VIDEO: bekijk hier Alecs advertentie

 

(mr) - Bron: mashable.com  

Meer info over Creatief solliciteren , Sociale media

25/05/2010