RealDolmen zoekt 40 young graduates

IT-dienstenleverancier RealDolmen wil in september veertig pas afgestudeerde informatici laten starten in zijn acADDemICT-traject. Dat is een drie maanden durende opleiding voor nieuwkomers. De zoektocht loopt volop, langs universiteiten en hogescholen, via Facebook en LinkedIn. En met de hulp van een nieuwe imagocampagne.

3 april 2015

Delen

"Jongeren worden steeds vroeger benaderd door potentiële werkgevers. De laatste jaren neemt de concurrentie duidelijk toe.” (Carolien Temmerman, recruitment manager RealDolmen)

Veertig young graduates en tien developers (5 Java-experts en 5 .NET-specialisten, red.) aan boord halen. Recruitment manager Carolien Temmerman heeft er haar handen mee vol. "We bezoeken jobbeurzen, hogescholen, universiteiten, voeren campagne via de sociale media, ... Jongeren worden steeds vroeger benaderd door potentiële werkgevers. De laatste jaren neemt de concurrentie duidelijk toe."

RealDolmen heeft er een gewoonte van gemaakt om elk jaar in september enkele tientallen pas afgestudeerde informatici onder te dompelen in een drie maanden durende opleiding: het acADDemICT-traject.

"Tijdens die drie maanden krijgen ze een technische opleiding die hen interesseert: CRM, sharepoint, Java, .Net, ... Maar ze krijgen ook een basisopleiding softskill: communicatie- en presentatietechnieken. Wie met klanten in contact komt, moet voldoende assertief en communicatief zijn", legt Carolien Temmerman uit.

No-nonsense

Young Graduates belanden bij RealDolmen in kleine teams. Elk team krijgt een coach. Meestal is dat een senior. Bij hem kunnen ze in principe met al hun vragen terecht over hoe projecten aangepakt worden.

Een van die acADDemICTs is Aveline Estié. Ze studeerde nieuwe media en communicatietechnologie aan de Howest-hogeschool en belandde via een stage bij RealDolmen. "Ik maak mobiele en webapplicaties, Android apps en responsive websites. Momenteel werk ik vooral op interne projecten en ben ik mee verantwoordelijk voor onze Java Community. Dat betekent dat ik samenkomsten organiseer voor mijn Java-collega's zodat ze zo goed mogelijk up-to-date blijven in hun vakgebied."

RealDolmen informatici
Haar keuze voor RealDolmen heeft veel te maken met de goede sfeer die ze opsnoof tijdens haar stage. "No-nonsense, gedreven en met voldoende humor."

Nieuwe campagne

Dat zijn ook enkele van de ingrediënten van de nieuwe imagocampagne die het IT-bedrijf midden april lanceert, onder andere via Jobat.be. "We doen al veel inspanningen om bekend te zijn bij potentiële kandidaten, zoals seminaries geven aan universiteiten en hogescholen. En ook de bedrijfswagens voor onze starters, witte Audi A1's met stickers van 'acADDemICTs RealDolmen' springen in het oog, maar met deze campagne gaan we nog een stapje verder", aldus Carolien Temmerman.

Om zeker te zijn dat de boodschap van RealDolmen in zijn nieuwe campagne strookt met de werkelijkheid, organiseerde het bedrijf een reeks workshops met medewerkers om het dna van het bedrijf te bepalen. "De medewerkers staan hier centraal, en dat zul je ook merken aan onze campagne. Al zal er ook daar plaats zijn voor een snuifje humor", lacht Carolien Temmerman.

Meer kan ze er nog niet over kwijt. Wat ze wel kan zeggen, is waar nieuwe medewerkers zich aan mogen verwachten: een werkomgeving waar initiatief en verantwoordelijkheid nemen gewaardeerd wordt.

(wv) 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.