Ordina wil groeien met 50 nieuwe collega’s

Ordina
"Wie kan er beter vertellen hoe het er hier aan toe gaat dan onze eigen mensen?” (Leen Van Puyvelde, teamlead resource management)

Ordina wil graag 50 extra medewerkers aan boord. Deze week lanceerde het bedrijf de bijhorende rekruteringscampagne, van a tot z bedacht en gemaakt door 'Ordinezen'.

Ordina heeft net de jaarcijfers van 2014 bekendgemaakt. Het bedrijf sloot het boekjaar af met meer marge dan het jaar voordien. "In 2015 willen we verder groeien", zegt Jo Maes, CEO Ordina Belgium.

Daarvoor heeft Ordina meer mensen nodig. De IT-dienstverlener plant dit jaar meer dan 50 nieuwe aanwervingen. Momenteel telt Ordina 3.000 medewerkers in de Benelux, waarvan er 560 in België en Luxemburg werken.

Looking for adventure?

Om die nieuwe collega's te vinden en potentiële kandidaten duidelijk te maken wie Ordina is, wat het bedrijf doet en welke kansen er te rapen zijn, bedacht het 'Looking For Adventure?', een nieuwe rekruteringscampagne die de voorbije week van start ging.

Avontuur? "Ja, zo kijken we naar carrières. Een job moet leuk én uitdagend zijn. Je spendeert er zoveel tijd aan, dan mag er best wat avontuurlijks gebeuren", vindt Leen Van Puyvelde, teamlead resource management bij Ordina.

Boeiend detail: de campagne werd volledig bedacht en gecreëerd door eigen medewerkers, 'Ordinezen', zoals ze zichzelf noemen. "Wie kan er beter vertellen hoe het er hier aan toe gaat dan onze eigen mensen", legt Leen Van Puyvelde uit.

Medewerkers bloggen

De realisatie van de campagne gebeurde door Clockwork, het kersverse digitale agentschap binnen Ordina. "Zij hebben de collega's voor de camera gehaald en hen laten vertellen wat ze doen, voor welke klanten ze werken, in welke domeinen we actief zijn, waar Ordina als werkgever voor staat enzovoort", vertelt Leen Van Puyvelde.

De klemtoon ligt daarbij niet alleen op het fun-gehalte van de jobs, benadrukt de hr-experte. "Kandidaten zijn vaak benieuwd naar de technologieën die we gebruiken, de projecten waar we aan werken, de opleidingen die ze hier kunnen krijgen ... Ook dat komt uitgebreid aan bod in onze campagne."

medewerkers Ordina
Dat Ordina doet wat het zegt, moeten de blogs van de eigen medewerkers bewijzen die te lezen zijn op de campagnewebsite.

Later op het jaar organiseert Ordina zelfs een Avontuur-Bar. "Niet iedereen is actief werkzoekend. Om ook de latente kandidaten te bereiken – vaak zijn dat senior profielen die minder snel een cv sturen – nodigen we hen uit om een glas te komen drinken en kennis te maken met de Ordina-cultuur", aldus Leen Van Puyvelde.

(wv) - Zit er een 'Ordinees' in jou? Check het op lookingforadventure.ordina.be. 

Meer info over Welke job past bij mij? , Waar vind ik jobs? , Online solliciteren , Creatief solliciteren , Collega's , Teamwork , ICT , Jobs met toekomst

17/08/2016