Benetton lanceert 'Werkloze van 2012'-verkiezing

unemployee of the year benetton

In een nieuwe campagne van Benetton, het Italiaanse kledingmerk dat bekend is voor zijn gewaagde campagnes, gaat de modeketen op zoek naar dé werkloze van 2012. Zo wil het modehuis onder meer de aandacht vestigen op de wereldwijde jeugdwerkloosheid.

Via de UNHATE Foundation, een stichting van Benetton opgericht om een nieuwe haatvrije cultuur te stimuleren, heeft het modemerk een wereldwijde verkiezing gelanceerd voor werklozen tussen de 18 en 30 jaar.

Doel?

Het doel van deze wedstrijd is tweeledig, volgens Benetton. Allereerst wil het kledingmerk een positieve boodschap van hoop naar buiten brengen. Daarnaast wil Benetton de creativiteit van jongeren en de verschillende mogelijkheden die zij naar voren brengen om de wereldwijde werkloosheid te doen dalen, stimuleren.

In de wedstrijd worden maar liefst 100 projecten beloond van werkloze jongeren tussen de 18 en 30 jaar, die de meeste stemmen kunnen verzamelen via het internet. Over de concrete inhoud van de projecten blijft Benetton eerder vaag: alle creatieve projecten die inspelen op economische activiteit en die een maatschappelijke impact hebben, komen in aanmerking.

De 100 gelukkigen krijgen 5.000 euro om hun project te realiseren. Deelnemen kan via unhate.benetton.com.

(nm) – Bron: Unhate.benetton.com 

Meer info over Zoektocht

26/09/2012