Belg doet online betalingen op het werk

Blijkbaar wachten Belgen massaal tot ze op het werk zijn aangekomen om online facturen te betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van Zoomit, een gratis Internet en Mobile Banking service.

4 september 2014

Delen

Werknemers handelen hun facturen en andere online betalingen voornamelijk op het werk af. 79% van alle verrichtingen gebeuren tijdens de werkweek. Dat komt neer op ongeveer 109.877 verrichtingen tijdens de werkuren. De meeste van deze transacties kunnen getraceerd worden naar specifieke piekmomenten.

Voormiddag

Zoomit concludeert dit uit hun gebruikscijfers die duidelijk pieken rond 9 uur ’s morgens en de hele voormiddag hoog blijven. Maar liefst 30% van alle facturen die via Zoomit worden betaald, worden afgehandel tussen 9 uur en 12 uur ’s ochtends. Ook Christian Luyten, woordvoerder van Zoomit, vindt de voorkeur voor voormiddagstransacties opvallend: “Het lijkt erop dat we allemaal wachten tot we op het werk aankomen om onze betalingen uit te voeren. We stellen een piek vast van de betalingen om 9 uur ’s ochtends. Op dat moment worden er gemiddeld 13.048 betalingen uitgevoerd, oftewel 217 per minuut. Ook de uren daarna blijken erg populair. Om 10 uur worden er nog zo’n 11.072 betalingen uitgevoerd, om 11 uur daalt het aantal tot 9.803.”

Weekend

In het weekend hebben de gebruikers van de dienst duidelijk minder zin om zich bezig te houden met geldzaken. Het aantal uitgevoerde betalingen valt dan terug tot 21%. Misschien toch wel vreemd, aangezien we juist meer tijd hebben tijdens het weekend.

Luyten verklaart waarom mensen kiezen voor de werkuren in plaats van een rustiger moment: “Facturen betalen blijft een taak die mensen associëren met het werk en niet met hun vrij tijd.”

Spitsuren

Een ander opvallend piekmoment zijn de spitsuren. Een trend die gestaag toeneemt. Luyten vindt ook dit een logische evolutie en verwacht dat het gebruik van de service tijdens deze specifieke momenten alleen maar zal toenemen. Mensen hebben tijdens deze drukke tijden meer en meer nood aan time management. Vooral pendelaars zien kostbare tijd verloren gaan tijdens files of terwijl ze gebruik maken van het openbaar vervoer. Ze willen hun tijd zo functioneel mogelijk benutten. “Die evolutie is te verklaren door de toenemende populariteit van mobile banking applicaties. Die applicaties maken het voor de consument mogelijk facturen te raadplegen en te betalen op de trein of in de file.”

 

(sjv) - Bron: socialmediarelease.be 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.