Daarom is onderweg werken geen evidentie
Laptops, tablets en smartphones maken het makkelijker voor pendelaars om tijdens hun reistraject al bezig te zijn met hun werk, toch blijft het een drempel.
Dat alles blijkt uit een onderzoek van HR-groep Acerta in ons land. Opvallend is dat leeftijd geen bepalende factor blijkt te zijn in de af te leggen afstand. Over de generaties heen tekent zich een identieke gemiddelde woon-werkafstand af.
Vooral de opmars van de fiets in het woon-werkverkeer is significant. Hoewel voor de werknemer de auto het belangrijkste vervoermiddel blijft (voor 71 procent van de werknemers), wint de fiets duidelijk aan populariteit. Fietsgebruik is aan een stevige opmars bezig met een stijging van meer dan de helft gebruikers in vijf jaar.
In 2011 gebruikte 12 procent van de werkende beroepsbevolking de fiets om zich te verplaatsen, terwijl de teller vandaag op 18 procent staat. Wie naar het werk fietst, legt een gemiddelde afstand van 7 kilometer af tussen zijn woonplaats en het werk.
(wv) – Bron: MARK Magazine
Dat alles blijkt uit een onderzoek van HR-groep Acerta in ons land. Opvallend is dat leeftijd geen bepalende factor blijkt te zijn in de af te leggen afstand. Over de generaties heen tekent zich een identieke gemiddelde woon-werkafstand af.
Vooral de opmars van de fiets in het woon-werkverkeer is significant. Hoewel voor de werknemer de auto het belangrijkste vervoermiddel blijft (voor 71 procent van de werknemers), wint de fiets duidelijk aan populariteit. Fietsgebruik is aan een stevige opmars bezig met een stijging van meer dan de helft gebruikers in vijf jaar.
In 2011 gebruikte 12 procent van de werkende beroepsbevolking de fiets om zich te verplaatsen, terwijl de teller vandaag op 18 procent staat. Wie naar het werk fietst, legt een gemiddelde afstand van 7 kilometer af tussen zijn woonplaats en het werk.
(wv) – Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Laptops, tablets en smartphones maken het makkelijker voor pendelaars om tijdens hun reistraject al bezig te zijn met hun werk, toch blijft het een drempel.
Ook al sta je meer in de file dan je lief is, toch blijkt het openbaar vervoer of wonen in de stad voor velen geen alternatief.
Hooggeschoolden nemen door het economisch klimaat steeds vaker jobs aan die verder van hun woonplaats liggen.
Je moet niet het hele woon-werktraject met de fiets afleggen om van een fietsvergoeding te kunnen genieten.
De Belg besteedt gemiddeld 54 minuten per dag aan zijn woon-werkverkeer. Het maakt dus een groot verschil of je die tijd als werkuren mag tellen of niet.
Elke pendelminuut voelt aan als verloren tijd, en dat levert flink wat stress op. Tijd om daar iets aan te doen.
Het gebeurt wel vaker dat collega's op een zelfde moment vakantie willen nemen. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om extra werkdruk op te vangen.
In de zomer loert de verveling op het werk al sneller om de hoek. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je helemaal niets kunt doen!
Bedrijfscultuur en opleidingskansen, dat vinden ingenieurs het meest van tel bij hun keuze voor een werkgever. Een bedrijfswagen speelt minder mee.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Laptops, tablets en smartphones maken het makkelijker voor pendelaars om tijdens hun reistraject al bezig te zijn met hun werk, toch blijft het een drempel.
Elke pendelminuut voelt aan als verloren tijd, en dat levert flink wat stress op. Tijd om daar iets aan te doen.
Ook al sta je meer in de file dan je lief is, toch blijkt het openbaar vervoer of wonen in de stad voor velen geen alternatief.
Hooggeschoolden nemen door het economisch klimaat steeds vaker jobs aan die verder van hun woonplaats liggen.
Je moet niet het hele woon-werktraject met de fiets afleggen om van een fietsvergoeding te kunnen genieten.
De Belg besteedt gemiddeld 54 minuten per dag aan zijn woon-werkverkeer. Het maakt dus een groot verschil of je die tijd als werkuren mag tellen of niet.
Uitstelgedrag kan nefaste gevolgen hebben, maar waarom doen we dan zo vaak dingen die we niet horen te doen?
Misschien is een job in de mode- en textielindustrie wel op jouw lijf geschreven. Maar… wat verdien je dan?
Waar je werkt en hoe je naar je werk gaat, is voor iedereen anders. Net als hoe je dat ervaart. Jouw score achterhaal je via het Jobat Mobiliteitskompas.