Hoe omgaan met een vervelende collega?
Iedereen ergert zich wel eens aan een collega. Die gevoelens zijn perfect menselijk én begrijpelijk. Jullie spenderen immers veel tijd met elkaar, met alle gevolgen van dien.
Volgens een nieuw onderzoek van de Nederlandse geneesmiddelenproducent VSM Schüssler onder 1000 Nederlanders vindt een derde van de werknemers niesaanvallen van collega’s storend.
Een kwart ergert zich aan niezende mensen op het openbaar vervoer en 17 procent vindt het genies van anderen op restaurant erg vervelend. Jongeren storen zich dan weer het meest aan niezende medestudenten of docenten in de aula’s (38 procent).
Een hooikoortspatiënt zou gemiddeld zo’n 103 keer per dag niezen. Een vijfde van de werknemers vindt de ergernis van collega’s over hun niesbuien een goede reden om zich ziek te melden in geval van hooikoorts.
(mo)
25 maart 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Iedereen ergert zich wel eens aan een collega. Die gevoelens zijn perfect menselijk én begrijpelijk. Jullie spenderen immers veel tijd met elkaar, met alle gevolgen van dien.
Werkplekaanbieder Regus vroeg aan 250 Belgische kantoorwerkers wat hen het meest stoort. Onder meer afspraken niet nakomen behoort tot de ergernissen.
Kantooreilanden deugen niet. Ze schaden de gezondheid en de productiviteit van de werknemers. Zou de tv-reeks Het Eiland dan toch realistischer zijn dan gedacht?
In België is het aantal ziektemeldingen op 8 jaar tijd met maar liefst 37% gestegen! Jobat zet de voornaamste oorzaken en bestrijdingsmiddelen op een rij...
Nooit eerder waren er zo weinig schoolverlaters op zoek naar werk. Na een jaar is slechts 5,5% van hen nog werkzoekend, het laagste percentage ooit.
Burgemeesters vind je in elke stad of gemeente… maar toch worden ze niet allemaal gelijk betaald. Hoeveel verdienen ze écht en hoe wordt hun loon berekend?
Werken als verpleegkundige in het AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV
Sonny heeft een hart dat klopt voor techniek én voor zijn werkgever. “Unilin biedt de voordelen van een groot bedrijf, maar ook de warmte van een kleinere onderneming”, glimlacht Sonny.
Net zoals zo veel van zijn collega’s leerde hij de stiel op eigen houtje, in de slipstream van zijn job als digital creative bij Studio Brussel