Vorige

1 van 518

Volgende
Volgend artikel:

Kickstart je zoektocht naar een job in 7 dagen

"Contactcenter is meer dan veredelde telefooncentrale"

26 februari 2020
Medewerker in een contactcenter is al een tijdje opgenomen in de lijst van de knelpuntberoepen. Eind december 2019 waren er in Limburg 389 niet-werkende werkzoekenden die het beroep ambieerden, terwijl VDAB Limburg 693 vacatures had ontvangen. Er wordt met man en macht gezocht naar de ideale match.

“De krapte op de arbeidsmarkt voor deze profielen neemt toe”, weet Tinne Lommelen, directeur van VDAB Limburg. ”Zo waren er in onze provincie 2 jaar geleden ongeveer 10 werkzoekenden per openstaande vacature, terwijl het er nu maar ongeveer 6 zijn. Dat het een knelpuntberoep is, heeft te maken met specifieke arbeidsomstandigheden. Zo speelt het imagoprobleem een rol. Stress, eventueel avond- en deeltijds werk en de loonbarema’s zijn elementen die negatief afstralen op het beroep.”

Jobdating

Maar de VDAB blijft niet bij de pakken zitten en kiest om het aanbod aan talenten te matchen met de vacatures in de bedrijven. Zo organiseerde het sectorteam Business Support, Retail en ICT eerder deze week een specifieke jobdate. Het contactmoment met 9 bedrijven uit de sector resulteerde in zo’n 180 sollicitatiegesprekken.

“Een groot succes, dat bewijst hoeveel kandidaten de vooroordelen naast zich neerleggen en resoluut gaan voor een job die past bij hun kwaliteiten, zoals hun taalvaardigheid, flexibiliteit en klantvriendelijkheid”, besluit Tinne Lommelen.

(Kurt Meers)

  • Jobs voor contactcenter

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Artikels zoeken

Aanbevolen jobs

Wil jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

Voeg je CV toe
Jobs voor jou zal je betere jobs suggereren gebaseerd op je opleiding, vaardigheden en werkervaring.

Of zoek in 15002 andere jobs