Vorige

1 van 473

Volgende
Volgend artikel:

De 20 minuten-regel tegen stress en ... overgewicht!

Zeg eens ‘Hallo, collega!’

29 maart 2011
Maakte u er tot nu toe een erezaak van om op het werk geen tijd te verspillen met oeverloos geleuter of occasioneel geroddel aan de koffie? Dan moet u die schijnbaar tijdrovende en onproductieve momenten misschien wel een tweede kans geven.
Smalltalk

"Oppervlakkige gesprekken kunnen misschien vervelend overkomen, maar ze leggen wel de basis voor een band", zegt de Amerikaanse psychiater Edward Hallowell in de Harvard Business Review. De betrokkenheid van werknemers zit niet goed, en daarom wordt het opbouwen van relaties op de werkvloer steeds belangrijker, oordeelt Hallowell .

Contact zoeken

"Werknemers moeten de hand uitsteken naar collega’s door hen naar hun dagelijkse leven te vragen. Ze moeten daarbij de hiërarchie doorbreken en contact zoeken met collega’s in andere functies." Het opbouwen van goede relaties zorgt er volgens Hallowell voor dat de werknemer er opnieuw naar uitkijkt om zijn collega’s te ontmoeten.

Het gebrek aan betrokkenheid is volgens Hallowell het gevolg van de moderne werkorganisatie. Daardoor kan het weken duren, zegt de psychiater, vooraleer twee collega’s elkaar nog eens tegenkomen, zelfs binnen hetzelfde gebouw. Toch maar niet doen, dat thuiswerken?

(wv)

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Artikels zoeken

Aanbevolen jobs

Wil jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

Voeg je CV toe
Jobs voor jou zal je betere jobs suggereren gebaseerd op je opleiding, vaardigheden en werkervaring.

Of zoek in 17463 andere jobs