Hoe regelt jouw baas je woon-werkverkeer?
Je hebt het mobiliteitsbudget enerzijds, het cafetariaplan anderzijds. Wat zijn de voor- en nadelen van beide formules? En wat wordt de impact van telewerken?
Dat blijkt uit cijfers van Arval, naar eigen zeggen marktleider op de Belgische leasingmarkt. In 2021 waren meer dan 11 procent van alle door Arval ingeschreven bedrijfswagens 100 procent elektrische voertuigen. Dat zijn drie keer meer bestellingen voor dit type voertuig dan eind 2020. De hele leasingsector klopt qua elektrisch aandeel af op 7 procent, blijkt uit een analyse van de voorlopige cijfers.
Enkel nog elektrische bedrijfswagens? 8 vragen beantwoord
Vooral de laatste maanden gaat het hard. “Meer dan één op de vijf bestellingen die wij vandaag voor onze klanten plaatsen, zijn 100 procent elektrische personenwagens”, vertelt Vincent Vanden Bossche, electric vehicle manager bij Arval. “De aangepaste autofiscaliteit zorgt voor een ware rush op elektrische bedrijfswagens. Het overtreft onze stoutste verwachtingen.”
Het aandeel van benzinewagens, plug-inhybrides en 100 procent elektrische wagens is met telkens ongeveer 20 procent even groot. Was de leasingmarkt in ons land traditioneel een dieselmarkt, dan is het tij aan het keren. In 2020 stond de dieselwagen nog in voor 56 procent van de markt, vorig jaar voor 42 procent.
Extra: Bedrijfswagen blijft cruciaal in aantrekken werknemers
De top 5 van populairste 100 procent elektrische bedrijfswagens ziet er als volgt uit:
Lees ook: De 20 populairste bedrijfswagens van het moment
(William Visterin) - Bron: Arval, cijfers voor 2021
10 januari 2022Dat blijkt uit cijfers van Arval, naar eigen zeggen marktleider op de Belgische leasingmarkt. In 2021 waren meer dan 11 procent van alle door Arval ingeschreven bedrijfswagens 100 procent elektrische voertuigen. Dat zijn drie keer meer bestellingen voor dit type voertuig dan eind 2020. De hele leasingsector klopt qua elektrisch aandeel af op 7 procent, blijkt uit een analyse van de voorlopige cijfers.
Enkel nog elektrische bedrijfswagens? 8 vragen beantwoord
Vooral de laatste maanden gaat het hard. “Meer dan één op de vijf bestellingen die wij vandaag voor onze klanten plaatsen, zijn 100 procent elektrische personenwagens”, vertelt Vincent Vanden Bossche, electric vehicle manager bij Arval. “De aangepaste autofiscaliteit zorgt voor een ware rush op elektrische bedrijfswagens. Het overtreft onze stoutste verwachtingen.”
Het aandeel van benzinewagens, plug-inhybrides en 100 procent elektrische wagens is met telkens ongeveer 20 procent even groot. Was de leasingmarkt in ons land traditioneel een dieselmarkt, dan is het tij aan het keren. In 2020 stond de dieselwagen nog in voor 56 procent van de markt, vorig jaar voor 42 procent.
Extra: Bedrijfswagen blijft cruciaal in aantrekken werknemers
De top 5 van populairste 100 procent elektrische bedrijfswagens ziet er als volgt uit:
Lees ook: De 20 populairste bedrijfswagens van het moment
(William Visterin) - Bron: Arval, cijfers voor 2021
10 januari 2022Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Je hebt het mobiliteitsbudget enerzijds, het cafetariaplan anderzijds. Wat zijn de voor- en nadelen van beide formules? En wat wordt de impact van telewerken?
Steeds vaker houden bedrijven bij het samenstellen van hun wagenpark rekening met de milieuvriendelijkheid. Maar wat is de groenste bedrijfswagen?
De verdere elektrificatie van het bedrijfswagenpark raakt in een stroomversnelling. Wat zijn de gevolgen voor werknemers, en wat als je geen bedrijfswagen wil?
Bijna twee op de drie ingenieurs kunnen rekenen op een bedrijfswagen, zo blijkt uit de recente editie van het Salariskompas van Jobat.
De bedrijfswagen zal ook na de coronapandemie een belangrijke extralegale manier van verlonen blijven in heel wat bedrijven.
Telewerken of niet: heel wat werknemers krijgen van hun werkgever een firmawagen. Wat zijn de 20 meest populaire bedrijfswagens van 2021?
Niemand zegt nee tegen een mooie loonbrief, maar geld is het niet enige dat telt. De bedrijfswagen blijft een overtuigingsmiddel om talent binnen te halen.
De gemiddelde werknemer verdient 3.783 euro bruto per maand. Dat blijkt uit het Jobat Salariskompas. En ook de extralegale voordelen zijn meer dan ooit van tel.
De fiets is populairder dan ooit. Niet alleen om in het weekend een tochtje door de velden of langs het kanaal te maken, maar ook om naar kantoor te rijden.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De verdere elektrificatie van het bedrijfswagenpark raakt in een stroomversnelling. Wat zijn de gevolgen voor werknemers, en wat als je geen bedrijfswagen wil?
De fiets is populairder dan ooit. Niet alleen om in het weekend een tochtje door de velden of langs het kanaal te maken, maar ook om naar kantoor te rijden.
De gemiddelde werknemer verdient 3.783 euro bruto per maand. Dat blijkt uit het Jobat Salariskompas. En ook de extralegale voordelen zijn meer dan ooit van tel.
Bijna twee op de drie ingenieurs kunnen rekenen op een bedrijfswagen, zo blijkt uit de recente editie van het Salariskompas van Jobat.
Niemand zegt nee tegen een mooie loonbrief, maar geld is het niet enige dat telt. De bedrijfswagen blijft een overtuigingsmiddel om talent binnen te halen.
De bedrijfswagen zal ook na de coronapandemie een belangrijke extralegale manier van verlonen blijven in heel wat bedrijven.
Je hebt het mobiliteitsbudget enerzijds, het cafetariaplan anderzijds. Wat zijn de voor- en nadelen van beide formules? En wat wordt de impact van telewerken?
Telewerken of niet: heel wat werknemers krijgen van hun werkgever een firmawagen. Wat zijn de 20 meest populaire bedrijfswagens van 2021?
Steeds vaker houden bedrijven bij het samenstellen van hun wagenpark rekening met de milieuvriendelijkheid. Maar wat is de groenste bedrijfswagen?