De 10 beste manieren om je collega’s gek te maken
Is het saai op je werk? Doe dan de maak-je-collega’s-gek-truc. Werkt altijd.
Slechts achttien procent zegt geen grappen uit te kunnen halen vanwege de bedrijfscultuur. Dat blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder 507 respondenten. "Vooral mannen blijken practical jokes uit te halen en zijn eerder dader dan slachtoffer," constateert Martijn van der Neut, marketingmanager bij NationaleVacaturebank.nl.
Ruim één op de vijf vrouwen en één op de vier nieuwe collega's wordt regelmatig in de maling genomen. Ook managers vormen wel eens het doelwit van practical jokes (15 procent).
(Bron: Managersonline.nl)
9 augustus 2019Slechts achttien procent zegt geen grappen uit te kunnen halen vanwege de bedrijfscultuur. Dat blijkt uit onderzoek van NationaleVacaturebank.nl onder 507 respondenten. "Vooral mannen blijken practical jokes uit te halen en zijn eerder dader dan slachtoffer," constateert Martijn van der Neut, marketingmanager bij NationaleVacaturebank.nl.
Ruim één op de vijf vrouwen en één op de vier nieuwe collega's wordt regelmatig in de maling genomen. Ook managers vormen wel eens het doelwit van practical jokes (15 procent).
(Bron: Managersonline.nl)
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Is het saai op je werk? Doe dan de maak-je-collega’s-gek-truc. Werkt altijd.
De lift op het werk is de plek bij uitstek om onnozel te doen. Pas wel op voor een ‘djoef op uw muile’ als antwoord van gestresseerde collega’s.
Bij pesters denk je meteen aan kinderen op de lagere of middelbare school. Maar ook op het werk wordt er gepest. Dankzij deze tips ga je er beter mee om.
Het aantal meldingen van pesterijen op het werk blijft stijgen. De meeste klachten gaan over mannen en leidinggevenden.
Brussel wordt beter bereikbaar. De groei van thuis- en afstandswerken verlaagt bovendien de drempel naar een job in de hoofdstad.
Ook organisatoren van teambuildings hebben flink te lijden onder de coronapandemie. Maar ze vonden een nieuwe adem met een digitaal aanbod.
Het begrip 'opleiden is het nieuwe rekruteren' ligt aan de basis van de nieuwe leercultuur bij steeds meer organisaties...
Als we één ding geleerd hebben tijdens de pandemie, dan is het dat we niet van 8u tot 22u op kantoor moeten zijn. Waarom blijft aanwezigheid toch zo belangrijk?
Minder onderweg, mensgericht hybride werken, slimmer en groener: dat zijn de drie pijlers van het Charter Baanbrekende Werkgever.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Bij pesters denk je meteen aan kinderen op de lagere of middelbare school. Maar ook op het werk wordt er gepest. Dankzij deze tips ga je er beter mee om.
Het aantal meldingen van pesterijen op het werk blijft stijgen. De meeste klachten gaan over mannen en leidinggevenden.
Is het saai op je werk? Doe dan de maak-je-collega’s-gek-truc. Werkt altijd.
De lift op het werk is de plek bij uitstek om onnozel te doen. Pas wel op voor een ‘djoef op uw muile’ als antwoord van gestresseerde collega’s.
Alexa Shoen geeft graag tips om elke (jonge) werkzoekende wegwijs te maken in de jungle van de 21e-eeuwse arbeidsmarkt...
Vacatures zijn er vandaag vaak genoeg op de arbeidsmarkt. Maar hoe zit het met de kandidaten? Wie zoekt ze en hoe doen ze dat?
Drie op de vijf werknemers melden lichamelijke klachten en pijn. Het gaat vooral om nek- en rugpijn en pijn in de bovenste ledematen.
Om de relatie met je eigen leidinggevende in te schatten, bieden deze drie eenvoudige vragen houvast.
Heb je eindelijk dat felbegeerde diploma in handen? Proficiat! Maar je maakt best eerst werk van de administratieve rompslomp die op je ligt te wachten.