Het loon van een buschauffeur bij MIVB: 2.200 euro bruto
We vroegen aan Beverly Verlaine (26) uit Schaarbeek wat haar job inhoudt en hoeveel zij verdient...
Mobiliteitsoplossingen aanbieden die voor iedereen toegankelijk en betaalbaar zijn: dat is wat de MIVB al vele jaren doet. Zonder daarbij onze snel evoluerende wereld uit het oog te verliezen. “Mobiliteit is vandaag in volle beweging. Met ons project Mobility as a Service spelen we daarop in. We gaan partnerschappen aan met andere mobiliteitsdiensten, zodat we onze gebruiker een traject kunnen aanbieden waarin alle vervoersmiddelen geïntegreerd zijn. Wil je zowel een deelfiets als een tram gebruiken om van punt A naar B te geraken? In ons concept Mobility as a Service, koop je voor dit traject een all-in-one ticket. Met dit soort flexibele en gepersonaliseerde oplossingen willen we het openbaar vervoer in Brussel zo aantrekkelijk maken dat mensen er spontaan voor kiezen”, zegt Jean-Pierre Martin.
Lees ook: Brussel als werkplek: steeds beter bereikbaar
De komende jaren wil de Brusselse vervoersmaatschappij haar aanbod aanzienlijk vergroten. “Hoe meer we ons netwerk en onze diensten uitbreiden, hoe meer we groeien. De komende maanden en jaren zullen we dan ook heel wat vacatures invullen. We zoeken zowel ingenieurs, technici, chauffeurs, IT- als commerciële en administratieve profielen. Er staan heel wat interessante projecten in de steigers. Denk bijvoorbeeld aan de switch naar bussen op elektriciteit en waterstof. Of aan de opening van nieuwe stations en de modernisering van ons metronetwerk. Dat wordt alvast een hele uitdaging. De grote meerwaarde is dat we de frequentie van onze diensten voor onze passagiers aanzienlijk kunnen verhogen.”
Go for happy! Ontdek welke vacatures MIVB momenteel in de aanbieding heeft...
Dit jaar bereikt de MIVB een nieuwe kaap. Het ziet ernaar uit dat ze nog in 2021 meer dan 10.000 mensen tewerkstelt. Dreigt de MIVB dan een gigant te worden waar mensen herleid worden tot cijfers? “Duurzaamheid heeft bij ons meerdere gezichten. In de eerste plaats willen we met ons transport bijdragen aan een klimaatvriendelijke toekomst. Maar we willen evenzeer onze medewerkers een duurzame loopbaan aanbieden. Economie, ecologie en sociale cohesie: voor ons gaan ze samen.”
Wat Jean-Pierre Martin zelf aantrok om zes maanden geleden te starten bij de MIVB? “Het duurzame en menselijke gelaat van onze organisatie. Ze weet wat ze wil en gaat ervoor. Maar ze vergeet daarbij niet dat de mens en zijn/haar toekomst centraal staat.”
(Nathalie Dirix) - Bron: Go for happy Magazine
27 april 2021Mobiliteitsoplossingen aanbieden die voor iedereen toegankelijk en betaalbaar zijn: dat is wat de MIVB al vele jaren doet. Zonder daarbij onze snel evoluerende wereld uit het oog te verliezen. “Mobiliteit is vandaag in volle beweging. Met ons project Mobility as a Service spelen we daarop in. We gaan partnerschappen aan met andere mobiliteitsdiensten, zodat we onze gebruiker een traject kunnen aanbieden waarin alle vervoersmiddelen geïntegreerd zijn. Wil je zowel een deelfiets als een tram gebruiken om van punt A naar B te geraken? In ons concept Mobility as a Service, koop je voor dit traject een all-in-one ticket. Met dit soort flexibele en gepersonaliseerde oplossingen willen we het openbaar vervoer in Brussel zo aantrekkelijk maken dat mensen er spontaan voor kiezen”, zegt Jean-Pierre Martin.
Lees ook: Brussel als werkplek: steeds beter bereikbaar
De komende jaren wil de Brusselse vervoersmaatschappij haar aanbod aanzienlijk vergroten. “Hoe meer we ons netwerk en onze diensten uitbreiden, hoe meer we groeien. De komende maanden en jaren zullen we dan ook heel wat vacatures invullen. We zoeken zowel ingenieurs, technici, chauffeurs, IT- als commerciële en administratieve profielen. Er staan heel wat interessante projecten in de steigers. Denk bijvoorbeeld aan de switch naar bussen op elektriciteit en waterstof. Of aan de opening van nieuwe stations en de modernisering van ons metronetwerk. Dat wordt alvast een hele uitdaging. De grote meerwaarde is dat we de frequentie van onze diensten voor onze passagiers aanzienlijk kunnen verhogen.”
Go for happy! Ontdek welke vacatures MIVB momenteel in de aanbieding heeft...
Dit jaar bereikt de MIVB een nieuwe kaap. Het ziet ernaar uit dat ze nog in 2021 meer dan 10.000 mensen tewerkstelt. Dreigt de MIVB dan een gigant te worden waar mensen herleid worden tot cijfers? “Duurzaamheid heeft bij ons meerdere gezichten. In de eerste plaats willen we met ons transport bijdragen aan een klimaatvriendelijke toekomst. Maar we willen evenzeer onze medewerkers een duurzame loopbaan aanbieden. Economie, ecologie en sociale cohesie: voor ons gaan ze samen.”
Wat Jean-Pierre Martin zelf aantrok om zes maanden geleden te starten bij de MIVB? “Het duurzame en menselijke gelaat van onze organisatie. Ze weet wat ze wil en gaat ervoor. Maar ze vergeet daarbij niet dat de mens en zijn/haar toekomst centraal staat.”
(Nathalie Dirix) - Bron: Go for happy Magazine
27 april 2021Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
We vroegen aan Beverly Verlaine (26) uit Schaarbeek wat haar job inhoudt en hoeveel zij verdient...
Bij de MIVB worden nieuwe medewerkers niet meteen voor de leeuwen gegooid maar krijgen ze de tijd om ervaring op te doen. Bujar Berisha (32) vertelt...
Olivier Dufrennois deed bij de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB een opmerkelijke carrièreswitch. Van trambestuurder werd hij business analyst.
Een machtig breed jobaanbod. Maar dat dekselse ‘Franstalige’ Brussel dan? In de praktijk is Brussel vooral meertalig. En Nederlandstalig zijn, biedt voordelen!
Meewerken aan projecten met een maatschappelijk nut is voor Jan De Ridder (44) een belangrijke meerwaarde in zijn job bij MIVB.
Een bus besturen is allesbehalve een mannenjob. Op dit moment is zo’n 10% van de werknemers bij MIVB een vrouw. Zo ook Michèle ...
Het prima uitgebouwde openbaar vervoer en een betere fietsinfrastructuur maken Brussel een pak bereikbaarder om er te gaan werken.
Brusselse werkgevers surfen mee op het nieuws. Komt de hoofdstad positief in het nieuws, dan groeit de belangstelling. Alleen gebeurt meestal het omgekeerde...
De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) staat voor enorme uitdagingen met onder meer de modernisering van de metro.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een machtig breed jobaanbod. Maar dat dekselse ‘Franstalige’ Brussel dan? In de praktijk is Brussel vooral meertalig. En Nederlandstalig zijn, biedt voordelen!
Meewerken aan projecten met een maatschappelijk nut is voor Jan De Ridder (44) een belangrijke meerwaarde in zijn job bij MIVB.
Een bus besturen is allesbehalve een mannenjob. Op dit moment is zo’n 10% van de werknemers bij MIVB een vrouw. Zo ook Michèle ...
Het prima uitgebouwde openbaar vervoer en een betere fietsinfrastructuur maken Brussel een pak bereikbaarder om er te gaan werken.
Bij de MIVB worden nieuwe medewerkers niet meteen voor de leeuwen gegooid maar krijgen ze de tijd om ervaring op te doen. Bujar Berisha (32) vertelt...
We vroegen aan Beverly Verlaine (26) uit Schaarbeek wat haar job inhoudt en hoeveel zij verdient...
De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) staat voor enorme uitdagingen met onder meer de modernisering van de metro.
Olivier Dufrennois deed bij de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB een opmerkelijke carrièreswitch. Van trambestuurder werd hij business analyst.
Brusselse werkgevers surfen mee op het nieuws. Komt de hoofdstad positief in het nieuws, dan groeit de belangstelling. Alleen gebeurt meestal het omgekeerde...