5 misvattingen over succes
Sommige opvattingen over succes zijn nu eenmaal verkeerd en helpen je niet echt vooruit. Belangrijk is om deze te herkennen en het anders aan te pakken.
Sommige opvattingen over succes zijn nu eenmaal verkeerd en helpen je niet echt vooruit. Belangrijk is om deze te herkennen en het anders aan te pakken.
Een studie van ISBW Opleiding & Training toont aan dat maar liefst 89 procent van de werknemers zijn eigen ambitie een ruime voldoende geeft.
In de ene job krijg je het al harder te verduren dan in de andere. Welke werknemers krijgen regelmatig (onterechte) kritiek te slikken?
Je collega's schuiven hun werk al te graag jouw richting uit. 'Nee', zeggen is dus de boodschap! Maar dat is toch niet zo makkelijk ... of wel?
Laat de volgende dagelijkse (slechte) gewoontes achterwege en niet alleen je productiviteit, maar ook je geluk zal meteen toenemen.
Een studie toont aan dat vanuit je kantoorraam kijken naar een groen uitzicht, goed is voor je brein en stress reduceert.
Veel bedrijven bekronen hun personeel met titels als 'werknemer van de maand' of 'topverkoper', maar werkt dit wel zo motiverend als gedacht?
Druk druk druk. Het geldt voor te veel werknemers. En bij de baas wordt dat drukst drukst drukst. Hoe en waar laadt een ceo de batterijen op?
Te veel werk, te weinig geld en weinig doorgroeimogelijkheden bezorgen werknemers behoorlijk wat stress op het werk, mede dankzij de economische crisis.
Het is al langer bekend dat pesten kan leiden tot ernstige klachten. Zo indringend is het effect ervan. Wat is pesten en hoe uit het zich op het werk?
Uit een onderzoek van het uitzendkantoor OfficeTeam bij 200 Belgische hr-managers blijkt dat burn-outs vaak voorkomen in het Belgische bedrijfsleven.
De verleidingen van koffie, e-mail, Whatsapp en games als Wordfeud slokken al gauw gemiddeld zo’n twee uur werktijd per dag op!
Mensen die hun zelfbeeld een stimulans willen geven, kopen daarvoor statusproducten. Een lager zelfbeeld kost dus geld, ook in je job!
Er bestaan verschillende manieren waarop werknemers op het werk het leven van hun collega's zuur maken. Dé zes verschillende types pestkoppen op het werk?
Bedrijven moeten voortaan voor 45-plussers een werkgelegenheidsplan maken, om zo oudere werknemers aan te trekken of langer aan het werk te houden.
Om je job goed te kunnen uitvoeren, ben je vaak afhankelijk van anderen. Maar hoe trek je iemands aandacht zonder dat je er te veel moeite voor moet doen?
Wil je je liever niet op het werk volproppen met vettige snacks? Dan overweeg je best eens de volgende (gezonde) tussendoortjes …
Steden en gemeenten moeten om budgettaire redenen besparen op hun personeel. Hoe pakt Stad Gent, recent verkozen tot 'Best Workplace', dat aan?
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.