8 richtlijnen om een team te leiden vanop afstand
Een team leiden vanop afstand verschilt eigenlijk niet zo veel van de dagelijkse omgang met je teamleden op andere momenten...
Hoe gedraag jij je best in een team om optimaal te presteren? Wat voor teamplayer ben jij? Hoe ga je om met een vervelende collega? Presteren gemende werkgroepen beter? Vind hier alle informatie om perfect teamwork af te leveren en optimaal met elkaar samen te werken!
Een team leiden vanop afstand verschilt eigenlijk niet zo veel van de dagelijkse omgang met je teamleden op andere momenten...
Post corona zal niets meer hetzelfde zijn, hoor je vaak. Maar wat betekent dat concreet voor je werk en kantoor? We zetten 5 voorspellingen op een rij.
Twee dagen voor ons land in lockdown ging, werkte Katrien haar allereerste dag bij Quality by Design, waardoor ze al haar collega’s leerde kennen via videochat.
In coronatijden wordt geroepen om zoveel mogelijk ‘in uw kot te blijven’, en dat is precies wat Karolien (40), managing director bij LVTPR, doet.
Het valt veel werknemers zwaar dat ze hun collega’s moeten missen. Voor meer dan 2 op de 3 Vlaamse werknemers zijn zij immers ook vrienden.
Gelukkig zijn er een reeks handige tools waarmee samenwerken met collega’s vanop afstand net iets makkelijker verloopt.
Skip je eindeloze praatsessies, stelt business- en mentorcoach Benjamin Ball. Coaching moet je voelen in elke vezel van je lijf...
Je invloed op de werkvloer vergroten? Succesvol kantoorpolitiek bedrijven, doe je met deze vier geheimen.
Ze zijn er zeker wel, de vrouwelijke bouwvakkers. Enkele vrouwen op de werf getuigen over hun job...
Delegeren is niet alleen de taak delen, ook de verantwoordelijkheid. Je start er mee in deze 9 stappen...
Emoties op de werkvloer: van gezondheid en motivatie tot teamwork en communicatie. Deze zes aanbevelingen zijn het onthouden waard.
An, Ilse en Veerle zijn niet alleen zussen, ze zijn ook collega’s, bij het ortho-agogisch centrum Sint Jan de Deo in Handzame.
Laat jij je wel eens afleiden op het werk? Je bent niet alleen. Kenniswerkers besteden amper 2 uur en 48 minuten per dag aan hun takenpakket.
Werken voor een vriend klinkt verleidelijk. Maar vriendschappen kunnen snel ingewikkeld worden zodra je collega’s wordt.
Wie niet constructief met feedback of kritiek weet om te gaan, kan nooit beter worden. Dat is een sterke uitspraak, waar veel waarheid in zit.
Je collega’s heb je meestal niet voor het uitkiezen. Op de werkvloer durven de gemoederen soms hoog oplopen. Hoe reageer je best in een conflictsituatie met een collega?
Volgens professor bedrijfspsychologie Chamorro-Premuzic zijn vrouwen gemiddeld betere leiders, maar waarom kiest men dan vaker voor mannelijke leiders?
De een is al wat nieuwsgieriger, plichtsbewuster en competitiever dan de andere. En juist daarin onderscheidt een ‘high potential’ zich van de middenmoot.
Binnenkort groei je door of je bent al een teamchef, maar je hebt het gevoel dat de mensen onder jou slimmer zijn dan jezelf? Da’s normaal!
Verschillende teams als één team laten functioneren: hoe doe je dat? Zeker als de meerderheid nieuwkomers zijn?