Hoe 4 generaties met goesting laten samenwerken?
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Meestal werk je in teamverband. Samenwerken en overeenkomen is dus de boodschap. Maar wat als je niet overeen komt met je collega’s? Hoe ga je om met hatelijke teamleden? Wat doe je met een jonge baas? En wat als het niet klikt tussen jou en je manager? Of stel dat je verliefd wordt op je collega of je baas... wat dan?! Alle antwoorden op deze vragen kan je in ons dossier lezen.
Verder hebben we nog heel veel praktische tips om vlotter samen te werken én om - als manager - je team naar de top te leiden.
Boomers, Gen X, millennials en Gen Z: hoe krijg je alle vier de generaties op één lijn?
Had je vroeger misschien een lastige baas, dan spreken we vandaag over toxisch leiderschap. Maar wat is dat eigenlijk, een ‘toxische baas’?
We zijn er ons zelden van bewust, maar toch hanteren we allemaal een typische “stijl” van communiceren… In geval van conflicten, bijvoorbeeld.
Eindelijk heb je die job te pakken die je zo graag wilde versieren. Maar hoe overleef je de eerste dagen in je nieuwe baan?
De printer is een overlever op kantoor. Ook al printen we minder, dat betekent niet dat de printer in vraag wordt gesteld.
Zie je alle minuten van de klok passeren tijdens je 9-to-5? Dan haal je waarschijnlijk weinig voldoening uit je job. Waarom zijn vrijwilligers vaker gelukkiger?
Wat als je met een handvol collega’s hetzelfde – of zelfs meer – kan bereiken dan met een afdeling vol mensen?
Babyboomers maken zich klaar om hun carrière stilaan af te ronden, terwijl gen Z het toneel net betreedt. Vijf tips om generatieverschillen te overbruggen!
Teambuildings maken duidelijk deel uit van de bedrijfscultuur in Vlaanderen. Toch is niet iedereen even enthousiast...
Onderschat je reputatie niet op de arbeidsmarkt. Enkele veelvoorkomende slechte gewoontes die sneller en hardnekkiger de kop opsteken dan je zelf denkt.
Vertaaltechnologie is uitgegroeid tot een vaste waarde op de werkvloer. Deze apps duiken overal op: in e-mails, klantcommunicatie, en zelfs korte chats.
Heb jij opeens meer verantwoordelijkheden in je takenpakket, maar staat daar geen financiële compensatie of hogere functietitel tegenover?
Er leeft een hardnekkig stereotype: jongeren zouden niet weten wat hard werken is. De buzzword-boom op social media lijkt dat net te bevestigen.
Iedereen kent ze: de memes over luie Gen Z’ers of over boomers die nog ‘de computer opstarten’. Maar klopt daar eigenlijk iets van?
Het werkleven van een people pleaser is niet zonder uitdagingen. Daarom lijsten we 4 tips op waarmee je de slechte gewoonte van je af kan schudden.
Een populaire, licht ironische theorie zegt dat hoe kleiner je scherm is, hoe groter je belang in je bedrijf is. Maar klopt het ook?
Een gedeelde kantoorvloer heeft zijn voordelen, maar het samenzetten van extraverte en introverte collega’s brengt vaak ook irritaties mee.
Kan artificiële intelligentie een bedrijf opzetten én runnen zonder één enkele mens in dienst? Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam en KPMG probeerden het uit.
We hebben het vaak over introverten en extraverten. Maar steeds vaker duiken nieuwe termen op, zoals ambivert, omnivert en otrovert. Welk type ben jij?
Wat is de juiste manier van communiceren bij online meetings, en wat zijn de valkuilen?
Wat zijn de eigenschappen die werknemers het vaakst koppelen aan goede collega’s?
De nachtmerrie van elke ja-knikker is 'neen' leren zeggen. Hoe kan je dit antwoord best gebruiken zonder je baan te verliezen?
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.