10 jobs die 10 jaar geleden niet bestonden
Nu zijn deze jobs schering en inslag, maar 10 jaar geleden hadden we geen idee. Ondertussen kunnen we ons leven zonder niet meer voorstellen.
Volgens Facebook zouden 83% van de Instagramgebruikers nieuwe producten en diensten ontdekken via Instagram. Het zal niemand verbazen dat de gesponsorde posts en de hele industrie die erachter zit, enorm aan het uitbreiden is. In 2019 zouden de hoogste bedragen ooit neergeteld zijn voor betaalde posts op het platform (te herkennen aan de hashtags: #sponsored, #spon, #ad ...).
Vooral celebs weten met hun miljoenen volgers hun populariteit extra te verzilveren. Zie hieronder de ‘Instragram Rich List’…
Wie zich afvroeg waar Justin Bieber de laatste tijd uithangt? Instagram dus. Hij heeft 115 miljoen volgers, krijgt zo’n 650.000 euro per post, en is de enige mannelijke muzikant in de Instagram Rich List top 10.
Neymar daalt een plaatsje in de Rich List, maar blijft de tweede hoogst genoteerde atleet in de lijst. Met zijn 122 miljoen volgers is de Braziliaanse topvoetballer goed voor zo’n 650.000 euro per post.
Voor Taylor Swift is het de eerste keer dat ze de top 10 van best betaalde Instagram influencers haalt. Haar 119 miljoen volgers leveren haar 671.400 euro per post op.
Queen B daalt twee plaatsen in de lijst, maar haar 129 miljoen volgers zijn nog steeds indrukwekkend. De artieste is al bij al vrij zuinig met haar posts, maar ze leveren wel een slordige 704,5 duizend euro op per keer.
De enige mannelijke acteur die tot de Rich List doorstootte, is Dwayne ‘The Rock’ Johnson. Voor zo’n 791 duizend euro prijst hij een product aan aan zijn 148 miljoen volgers.
Selena prijkte lang bovenaan de Rich List, maar moet het nu doen met een vijfde plaats. Niet dat ze daardoor minder verdient. Integendeel, ze krijgt een mooie 795 duizend euro voor #sponsored posts die ze deelt met haar 153 miljoen volgers.
De eerste Kardashian die we tegenkomen in de lijst, is voor de meeste mensen waarschijnlijk ook nog de bekendste Kardashian-zus. Mevrouw Kanye West is goed voor 816,5 duizend euro en heeft 143 miljoen volgers.
Ronaldo is niet alleen de hoogst genoteerde atleet in de top 10, maar ook de enige Europeaan en de enige man in de top 5. Hij is niet alleen een voetbalster, maar schittert naast het veld dus ook op sociale media. Dat levert hem een aardige duit op: 875 duizend euro. Met zijn uitstraling, zin voor merchandising, en zijn 173 miljoen volgers, is het geen wonder dat hij op de derde plaats staat.
Vorig jaar stond ze nog niet in de lijst, maar dit jaar stoot ze Selena Gomez van haar tweede plek. De popzangeres is goed voor zo’n 893 duizend euro per post en kan rekenen op zo’n 159 miljoen volgers.
De nummer 1 in de lijst blijft dezelfde als vorig jaar. De hoogst genoteerde Kardiashian-zus (of Jenner-zus) van het moment is Kylie Jenner. Ze ging van 111 volgers naar 140 volgers en van net geen 900 duizend euro (ze kreeg vorig jaar namelijk 1 miljoen dollar per #ad post) naar 1,135 miljoen euro per post.
Lionel Messi ging van plaats 9 naar plaats 12. Of hij daar met zijn 123 miljoen volgers van wakker ligt? Waarschijnlijk niet.
De andere Jenner-zus, Kendall Jenner. Zij stond vorig jaar nog op de 10de plaats en kreeg toen exact de helft voor een post ten opzichte van haar zus, Kylie. Nu staat ze op de 13de plek op de voet gevolgd door zus Khloe Kardashian (14).
(sjv) - Bron: Hopper HQ
22 augustus 2019Volgens Facebook zouden 83% van de Instagramgebruikers nieuwe producten en diensten ontdekken via Instagram. Het zal niemand verbazen dat de gesponsorde posts en de hele industrie die erachter zit, enorm aan het uitbreiden is. In 2019 zouden de hoogste bedragen ooit neergeteld zijn voor betaalde posts op het platform (te herkennen aan de hashtags: #sponsored, #spon, #ad ...).
Vooral celebs weten met hun miljoenen volgers hun populariteit extra te verzilveren. Zie hieronder de ‘Instragram Rich List’…
Wie zich afvroeg waar Justin Bieber de laatste tijd uithangt? Instagram dus. Hij heeft 115 miljoen volgers, krijgt zo’n 650.000 euro per post, en is de enige mannelijke muzikant in de Instagram Rich List top 10.
Neymar daalt een plaatsje in de Rich List, maar blijft de tweede hoogst genoteerde atleet in de lijst. Met zijn 122 miljoen volgers is de Braziliaanse topvoetballer goed voor zo’n 650.000 euro per post.
Voor Taylor Swift is het de eerste keer dat ze de top 10 van best betaalde Instagram influencers haalt. Haar 119 miljoen volgers leveren haar 671.400 euro per post op.
Queen B daalt twee plaatsen in de lijst, maar haar 129 miljoen volgers zijn nog steeds indrukwekkend. De artieste is al bij al vrij zuinig met haar posts, maar ze leveren wel een slordige 704,5 duizend euro op per keer.
De enige mannelijke acteur die tot de Rich List doorstootte, is Dwayne ‘The Rock’ Johnson. Voor zo’n 791 duizend euro prijst hij een product aan aan zijn 148 miljoen volgers.
Selena prijkte lang bovenaan de Rich List, maar moet het nu doen met een vijfde plaats. Niet dat ze daardoor minder verdient. Integendeel, ze krijgt een mooie 795 duizend euro voor #sponsored posts die ze deelt met haar 153 miljoen volgers.
De eerste Kardashian die we tegenkomen in de lijst, is voor de meeste mensen waarschijnlijk ook nog de bekendste Kardashian-zus. Mevrouw Kanye West is goed voor 816,5 duizend euro en heeft 143 miljoen volgers.
Ronaldo is niet alleen de hoogst genoteerde atleet in de top 10, maar ook de enige Europeaan en de enige man in de top 5. Hij is niet alleen een voetbalster, maar schittert naast het veld dus ook op sociale media. Dat levert hem een aardige duit op: 875 duizend euro. Met zijn uitstraling, zin voor merchandising, en zijn 173 miljoen volgers, is het geen wonder dat hij op de derde plaats staat.
Vorig jaar stond ze nog niet in de lijst, maar dit jaar stoot ze Selena Gomez van haar tweede plek. De popzangeres is goed voor zo’n 893 duizend euro per post en kan rekenen op zo’n 159 miljoen volgers.
De nummer 1 in de lijst blijft dezelfde als vorig jaar. De hoogst genoteerde Kardiashian-zus (of Jenner-zus) van het moment is Kylie Jenner. Ze ging van 111 volgers naar 140 volgers en van net geen 900 duizend euro (ze kreeg vorig jaar namelijk 1 miljoen dollar per #ad post) naar 1,135 miljoen euro per post.
Lionel Messi ging van plaats 9 naar plaats 12. Of hij daar met zijn 123 miljoen volgers van wakker ligt? Waarschijnlijk niet.
De andere Jenner-zus, Kendall Jenner. Zij stond vorig jaar nog op de 10de plaats en kreeg toen exact de helft voor een post ten opzichte van haar zus, Kylie. Nu staat ze op de 13de plek op de voet gevolgd door zus Khloe Kardashian (14).
(sjv) - Bron: Hopper HQ
22 augustus 2019Nu zijn deze jobs schering en inslag, maar 10 jaar geleden hadden we geen idee. Ondertussen kunnen we ons leven zonder niet meer voorstellen.
In sales en marketing telt uiteindelijk vooral persoonlijkheid. De opkomst van influencer marketing is geen toeval.
Iedereen heeft (onbewust) een imago. Laat het dus niet aan anderen over om jouw imago te bepalen. Neem het heft in eigen handen!
Het succes van Instagram ontgaat werkgevers niet. Ze schakelen dit platform steeds vaker in om te rekruteren. Hoe maak jij gebruik van dit medium?
“Influencer relations valt niet meer weg te denken uit onze communicatiestrategie”, vertelt Evelyne Raymakers van Lidl.
Als je nu écht ontzettend populair bent, zoals Beyoncé Knowles bijvoorbeeld, hoeveel geld zou je dan uit één post op social media kunnen halen?
Mensen knappen sneller af op mainstream reclame. Sociale media vormen een interessant alternatief, maar hoeveel verdienen 'influencers' hieraan?
Hoewel de meeste mensen gratis en voor niets op Twitter zitten, zijn er mensen die er wel degelijk hun brood mee verdienen.
Hoe kan iemand zo’n astronomisch hoog bedrag verdienen met één simpele foto, terwijl de gemiddelde mens daar maanden voor moet werken?
In sales en marketing telt uiteindelijk vooral persoonlijkheid. De opkomst van influencer marketing is geen toeval.
Mensen knappen sneller af op mainstream reclame. Sociale media vormen een interessant alternatief, maar hoeveel verdienen 'influencers' hieraan?
Als je nu écht ontzettend populair bent, zoals Beyoncé Knowles bijvoorbeeld, hoeveel geld zou je dan uit één post op social media kunnen halen?
Nu zijn deze jobs schering en inslag, maar 10 jaar geleden hadden we geen idee. Ondertussen kunnen we ons leven zonder niet meer voorstellen.
Hoe kan iemand zo’n astronomisch hoog bedrag verdienen met één simpele foto, terwijl de gemiddelde mens daar maanden voor moet werken?
Iedereen heeft (onbewust) een imago. Laat het dus niet aan anderen over om jouw imago te bepalen. Neem het heft in eigen handen!
Het succes van Instagram ontgaat werkgevers niet. Ze schakelen dit platform steeds vaker in om te rekruteren. Hoe maak jij gebruik van dit medium?
“Influencer relations valt niet meer weg te denken uit onze communicatiestrategie”, vertelt Evelyne Raymakers van Lidl.
Hoewel de meeste mensen gratis en voor niets op Twitter zitten, zijn er mensen die er wel degelijk hun brood mee verdienen.