'Getting Things Done' voor Generatie Z: businessklassieker voor jonge generatie
De bestseller ‘Getting Things Done’ van David Allen over persoonlijke productiviteit is nu ook beschikbaar in een editie voor de jongere generatie.
Over de (zogenaamde) verschillen tussen de generaties is al veel inkt gevloeid. Maar in werkelijkheid tonen ze veel gelijkenissen met eerdere generaties, ook in hun aankoopgedrag. Dat bevestigt recent onderzoek van de Amerikaanse Federal Reserve.
Toch zagen de onderzoekers bij millennials (de generatie geboren tussen ongeveer 1980 en 1995) één fundamenteel verschil: de beschikbare middelen. “De millennial beschikt over minder inkomsten, minder bezittingen en minder rijkdom dan eerdere generaties op dezelfde leeftijd”, klinkt het in het onderzoek.
Wanneer je kijkt naar de werkelijke arbeidsinkomsten van een mannelijk gezinshoofd met een fulltimebaan, blijkt dat Generation X (geboren tussen 1965 en 1979) indertijd als jonge volwassene gemiddeld 18% meer financiële mogelijkheden had dan de millennial vandaag. De babyboomers konden zelfs op 27% meer inkomsten rekenen.
Door hun beperkte bestedingsbudget hebben de millennials verschillende sectoren onder druk gezet, erkent de Federal Reserve. Oftewel: ze werden gedwongen om bij hun consumptiebeslissingen kieskeuriger op te treden.
(wv) - Bron: MARK Magazine
De bestseller ‘Getting Things Done’ van David Allen over persoonlijke productiviteit is nu ook beschikbaar in een editie voor de jongere generatie.
Omdat we allemaal langer zullen moeten werken, zal het aantal ervaren professionals op de werkvloer toenemen.
Sollicitanten gedragen zich best niet zoals deze verschillende types kandidaten of ze kunnen hun (droom)job wel vergeten ...
Voor het eerst in de geschiedenis zijn er vier verschillende generaties op de werkvloer...
Wie regelmatig met Generatie Y praat, zal zich wel eens afvragen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hun vage uitspraken.
De bouwsector kampt al jaren met personeelstekorten. Kan duaal leren - de schoolbanken afwisselen met praktische ervaring op de werf - een oplossing bieden?
Je overste, manager, hoofd of chef: uiteindelijk willen (of moeten) ze allemaal een betere leider zijn.
Iedereen is welkom én nodig in de zorgsector: van ondersteunende diensten tot boekhouders en chauffeurs.
Bedrijven maken voor hun sollicitatieprocedures steeds vaker gebruik van artificial intelligence (AI). Enkele tips voor het tijdperk van mens en machine.