Bye bye evaluatiegesprek, welkom positief alternatief
Is het gedaan met het jaarlijkse evaluatiegesprek? Wat is dan het alternatief? JBC kwam met een positief en vernieuwend systeem op de proppen.
Volgens beveilingsfirma MessageLabs bestond in mei ruim 90 procent van alle e-mailverkeer uit spam. Opvallend is dat spammers qua werkweek niet veel verschillen van doorsnee werknemers op kantoor. Ook zij houden zich aan rust op zondag en slaan het liefst tijdens de werkuren toe.
Zo krijgen Amerikaanse mailboxen het meeste spam te verwerken tussen 9 en 10 uur ’s ochtends op een werkdag. Wij Europeanen worden op werkdagen dan weer de klok rond overspoeld met spam.
Vooral de momenteel al zo geplaagde autosector krijgt er mee te maken. Andere koplopers voor spam zijn de gezondheidssector en, vreemd genoeg, de landbouw.
7 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Is het gedaan met het jaarlijkse evaluatiegesprek? Wat is dan het alternatief? JBC kwam met een positief en vernieuwend systeem op de proppen.
'Operatie Lastpost' bevrijdt organisaties en bedrijven van de rampzalige effecten van overdreven, slordig en inefficiënt e-mailgebruik. Gunnar Michielssen, de geestelijke vader van het project, geeft enkele praktische tips...
Vertrek je op verlof, vergeet dan jouw out of office niet in te stellen. Maar wat is nu een goed out of office bericht? We geven je alvast enkele voorbeelden.
Durven jouw collega’s soms beweren dat ze je e-mail nooit ontvangen hebben of dat ze hem niet terugvinden? Dan komen deze 10 e-mailregels wellicht van pas!
Mijn collega’s hebben de (onhebbelijke) gewoonte om bij elke e-mail die ze sturen, iedereen in cc te zetten. Is dit wel nodig?
De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
Werken voelt pas echt aan als werken als je moe bent. Je wil er dan ook zo snel mogelijk van af zijn.
Volgens Ray Tomlinson zullen we voor altijd trouw blijven aan e-mail, ongeacht Facebook, Twitter, SMS of instant messaging.
HR-specialist Unique behaalde overtuigend een plaats in de top tien van Great Place to Work. Wat doet het bedrijf om daar te geraken?