'Respect en beleefdheid maken groot verschil op de werkvloer'
Wat trek ik aan op een sollicitatiegesprek? Mag ik m'n smartphone op tafel leggen tijdens een vergadering? Je leest in ‘De etiquettebijbel op de werkvloer’.
Het is een probleem dat veel mensen bekend in de oren klinkt: je job is oké maar je baas is onuitstaanbaar. Wat kan je hieraan doen? En wat moet je doen als je baas wil dat je altijd bereikbaar bent? Vind hier alles over omgaan met je baas.
Je bent baas geworden? Proficiat! Wij geven je enkele tips van wat je wel en niet moet doen. Of weet je liever welk type baas jij bent? Vind hier alles over baas worden…
Wat trek ik aan op een sollicitatiegesprek? Mag ik m'n smartphone op tafel leggen tijdens een vergadering? Je leest in ‘De etiquettebijbel op de werkvloer’.
Een goede sfeer is cruciaal op je werk. In haar boek ‘Het overloopeffect’ presenteert Meredith Van Overloop zeven hefbomen die kunnen zorgen voor een betere sfeer op de werkvloer.
Niet alleen te veel werk, ook bazen kunnen serieus wat stress veroorzaken. En dat gebeurt ook: werknemers zijn niet echt lovend over hun chef, zo blijkt.
Bijna 30 procent van de Belgische werknemers wordt vandaag geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag op het werk.
Bazen heb je in alle geuren en kleuren. Maar de écht slechte bazen hebben allemaal één ding gemeen: een gebrek aan zelfreflectie en -kennis. De 5 slechtste?
In meer en meer grote bedrijven worden de managersfuncties ingevuld door voormalige ‘management trainees’. Hoe pakken AB InBev en Microsoft dit aan?
Elke Geraerts gaat van start met een traject dat leidinggevenden op een wetenschappelijke manier klaarstoomt om met de juiste toon de baas te spelen.
Consulente Ute Coudyser uit De Pinte leert hoofdverpleegkundigen en leidinggevenden in zorg en welzijn over duurzaam medewerkersbeleid.
Slecht nieuws breng je best rechttoe, rechtaan. Maar veel boodschappers zien op tegen hun taak en maken de wonde zo nodeloos groter. “En te beleefd zijn, kan een averechts effect hebben”, waarschuwt professor Luuk Van Waes (UA).
Het is ook nooit goed. Een slechte baas is niet goed voor onze rust, maar een goede baas zorgt blijkbaar evengoed voor stress.
Het is zowel voor de werknemer als voor de werkgever voordelig om de werk-privébalans te beschermen en in evenwicht te houden, maar hoe?
Een saaie baas is vaak de beste, zo blijkt. Gepassioneerde leiders zouden immers vaak niet in staat zijn om hun doelen uiteindelijk te bereiken.
Een op drie werknemers vindt dat hun baas het niet goed aanpakt. Maar de leidinggevenden zelf hebben een andere mening...
Over management zijn al duizenden boeken geschreven. Wij gooien het over een andere boeg en pikken er drie oneliners uit. Keep it simple, stupid (vier dus).
Niet alleen tussen mensen, maar ook met een werkgever bestaat er zoiets als een match, mogelijk zelfs een perfect match...
Op een goed blaadje staan bij de baas, wie wil dat nu niet? Voor velen is het jammer genoeg een raadsel hoe je dit nu precies het beste aanpakt. Tot nu...
Heb je het gevoel dat je nooit voldoet aan álle eisen die je leest in een jobomschrijving? Geen zorgen, elke werkgever zoekt verder dan dat.
Steeds meer bedrijven zetten in op een bredere aanpak in managementopleidingen. Bij HR & Well-being partner Attentia gebruiken ze hiervoor volgende strategie...
Steeds meer bedrijven zijn gecertifieerd als ‘geweldige werkgever’. ‘Best Workplace’ word je echter niet zomaar. Waarin onderscheiden de beste werkgevers zich?
Geen nee durven zeggen. Of om de haverklap je mails checken. Iedereen heeft wel een slechte gewoonte. Zelfs je baas. Maakt jouw werkgever zich schuldig aan een van deze slechte gewoontes?