Jobcoaches geven bedrijven feedback over hun vacatures
Een jobbeurs is traditioneel een ontmoetingsplaats om vraag en aanbod van jobs samen te brengen. De werkzoekenden worden klaargestoomd door jobcoaches.
Slimme organisaties vinden zichzelf opnieuw uit om gelijke tred te houden met de uitdagingen van deze onvoorspelbare wereld. Jezelf vernieuwen als organisatie is evenwel niet de verantwoordelijkheid van één persoon of team. Het vergt ondersteuning binnen de hele organisatie.
Voorbeeld: Bij Protime, specialist in tijdsregistratie, kunnen programmeurs enige tijd besteden aan hun eigen idee binnen de organisatie.
Het statische organigram verdwijnt en wordt vervangen door netwerken en agile teams met voldoende bevoegdheden.
Voorbeeld: Bij IT-adviesbedrijf Axxes organiseren consultants gedurende het jaar competentiecentra om over verschillende domeinen kennis en expertise met elkaar te delen.
Van jaarlijkse beoordelingen gaat het steeds vaker naar een focus op continue feedback en coaching.
Voorbeeld: Bij businessarchitect AE is het jaarlijkse evaluatieformulier geschrapt. Consultants vertellen hun verhaal via hun eigen Scrapbook.
Medewerkers centraal stellen, is een onderscheidende component in de relatie en in het contact tussen werkgevers en hun werknemers.
Voorbeeld: Bij consultant ORMIT trachten ze de kandidaat-ervaring in de rekruteringsfase voortdurend te verbeteren door feedback te vragen aan de kandidaten. Bij Roche vragen ze aan eigen mensen om enkele initiatieven voor een campagne voor te stellen.
Organisaties worden niet alleen beoordeeld op hun financiële prestaties, maar ook op hun relaties met de externe wereld. Bedrijven begrijpen dat zij een verantwoordelijkheid hebben tegenover de samenleving als geheel. Openheid is ook een factor in rekrutering.
Voorbeeld: De ambitie van Mars is om de ‘most mutual company in the world’ te worden door win-winsituaties te creëren voor hun medewerkers, consumenten, klanten, de planeet en iedereen in de waardeketen.
Bedrijven worden alsmaar slimmer in het gebruik van technologie en data-analyse. Louter ‘gut feeling’ is niet langer een dominante factor. People analytics komt opzetten.
Voorbeeld: MediaMarkt probeert de impact van zijn initiatieven in kaart te brengen. Elk jaar berekenen zij het verband tussen de scores van de Great Place to Work-enquête en de scores van klanten. KBC heeft dan weer een 'Matching Place', dat de competenties en kennis van medewerkers wil matchen met specifieke tijdelijke projecten.
Een van de grootste uitdagingen qua talentontwikkeling is dat medewerkers tijd vrijmaken om te leren en zich te ontwikkelen. Leren wordt ook toegankelijker.
Voorbeeld: Adviesbureau EY lanceerde een nieuw technologieplatform en investeerde hierbij in nieuwe, gebruiksvriendelijke leertechnologie.
Steeds meer organisaties geloven dat authentieke communicatie leidt tot transparant leiderschap en nemen hiervoor initiatieven.
Voorbeeld: De 360 gradenbenadering van Torfs verwacht van leiders dat ze voor verschillende belanghebbenden zorgen: voor hun team en de klanten, maar ook voor zichzelf. Uitvaartverzekeraar DELA streeft dan weer naar een open feedbackcultuur tussen alle collega's, ook de nieuwe. En McDonald's probeert via web en chat contact te maken met zijn werknemers zodat ze niet op dezelfde fysieke plek aanwezig moeten zijn.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Slimme organisaties vinden zichzelf opnieuw uit om gelijke tred te houden met de uitdagingen van deze onvoorspelbare wereld. Jezelf vernieuwen als organisatie is evenwel niet de verantwoordelijkheid van één persoon of team. Het vergt ondersteuning binnen de hele organisatie.
Voorbeeld: Bij Protime, specialist in tijdsregistratie, kunnen programmeurs enige tijd besteden aan hun eigen idee binnen de organisatie.
Het statische organigram verdwijnt en wordt vervangen door netwerken en agile teams met voldoende bevoegdheden.
Voorbeeld: Bij IT-adviesbedrijf Axxes organiseren consultants gedurende het jaar competentiecentra om over verschillende domeinen kennis en expertise met elkaar te delen.
Van jaarlijkse beoordelingen gaat het steeds vaker naar een focus op continue feedback en coaching.
Voorbeeld: Bij businessarchitect AE is het jaarlijkse evaluatieformulier geschrapt. Consultants vertellen hun verhaal via hun eigen Scrapbook.
Medewerkers centraal stellen, is een onderscheidende component in de relatie en in het contact tussen werkgevers en hun werknemers.
Voorbeeld: Bij consultant ORMIT trachten ze de kandidaat-ervaring in de rekruteringsfase voortdurend te verbeteren door feedback te vragen aan de kandidaten. Bij Roche vragen ze aan eigen mensen om enkele initiatieven voor een campagne voor te stellen.
Organisaties worden niet alleen beoordeeld op hun financiële prestaties, maar ook op hun relaties met de externe wereld. Bedrijven begrijpen dat zij een verantwoordelijkheid hebben tegenover de samenleving als geheel. Openheid is ook een factor in rekrutering.
Voorbeeld: De ambitie van Mars is om de ‘most mutual company in the world’ te worden door win-winsituaties te creëren voor hun medewerkers, consumenten, klanten, de planeet en iedereen in de waardeketen.
Bedrijven worden alsmaar slimmer in het gebruik van technologie en data-analyse. Louter ‘gut feeling’ is niet langer een dominante factor. People analytics komt opzetten.
Voorbeeld: MediaMarkt probeert de impact van zijn initiatieven in kaart te brengen. Elk jaar berekenen zij het verband tussen de scores van de Great Place to Work-enquête en de scores van klanten. KBC heeft dan weer een 'Matching Place', dat de competenties en kennis van medewerkers wil matchen met specifieke tijdelijke projecten.
Een van de grootste uitdagingen qua talentontwikkeling is dat medewerkers tijd vrijmaken om te leren en zich te ontwikkelen. Leren wordt ook toegankelijker.
Voorbeeld: Adviesbureau EY lanceerde een nieuw technologieplatform en investeerde hierbij in nieuwe, gebruiksvriendelijke leertechnologie.
Steeds meer organisaties geloven dat authentieke communicatie leidt tot transparant leiderschap en nemen hiervoor initiatieven.
Voorbeeld: De 360 gradenbenadering van Torfs verwacht van leiders dat ze voor verschillende belanghebbenden zorgen: voor hun team en de klanten, maar ook voor zichzelf. Uitvaartverzekeraar DELA streeft dan weer naar een open feedbackcultuur tussen alle collega's, ook de nieuwe. En McDonald's probeert via web en chat contact te maken met zijn werknemers zodat ze niet op dezelfde fysieke plek aanwezig moeten zijn.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een jobbeurs is traditioneel een ontmoetingsplaats om vraag en aanbod van jobs samen te brengen. De werkzoekenden worden klaargestoomd door jobcoaches.
Geluk zit in de kleine dingen, en dat is op de werkvloer niet anders. Deze 25 dingen zorgen voor je geluksgevoel op het werk.
Voor Torfs is het al de 7de keer dat het de award voor beste werkplek krijgt. Wat is het geheim van Schoenen Torfs, en zijn topman?
Wat maakt van een werkgever een goede werkgever? Daar bestaan recepten voor, zo blijkt uit de Nederlandse Beste Werkgevers Award. Wij sommen er 5 op!
Schoenen Torfs en Softwarebedrijf EASI voeren ook dit jaar de eindrankschikking van 'Beste Werkgevers' aan.
Bedrijven als Torfs en Easi staan al enkele jaren hoog in de eindrangschikking. Maar bovenal doen steeds meer Belgische bedrijven het beter als werkplek.
De ene vaardigheid is de andere niet. Sommigen hebben we meteen onder de knie, voor anderen moeten we net iets meer moeite doen. Maar opgeven is geen optie...
Vandaag in deel 4: hoe hard gaat de digitale transformatie bij de overheid en welke tools krijg je daarbij in handen?
De grote meerderheid van de Belgische werkgevers (89 procent) verwacht in 2022 geen stijging van het vaste loon voor huidige werknemers.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Bedrijven als Torfs en Easi staan al enkele jaren hoog in de eindrangschikking. Maar bovenal doen steeds meer Belgische bedrijven het beter als werkplek.
Geluk zit in de kleine dingen, en dat is op de werkvloer niet anders. Deze 25 dingen zorgen voor je geluksgevoel op het werk.
Een jobbeurs is traditioneel een ontmoetingsplaats om vraag en aanbod van jobs samen te brengen. De werkzoekenden worden klaargestoomd door jobcoaches.
Wat maakt van een werkgever een goede werkgever? Daar bestaan recepten voor, zo blijkt uit de Nederlandse Beste Werkgevers Award. Wij sommen er 5 op!
Schoenen Torfs en Softwarebedrijf EASI voeren ook dit jaar de eindrankschikking van 'Beste Werkgevers' aan.
Voor Torfs is het al de 7de keer dat het de award voor beste werkplek krijgt. Wat is het geheim van Schoenen Torfs, en zijn topman?
Met een aantal voorbeelden geven de deelnemers aan ons grote Jobat-panelgesprek duidelijk aan wat Limburgse werkgevers onderscheidt van andere.
Wil je als sollicitant een goede beurt maken op de vacaturemarkt? Dan moet je over heel wat AQ beschikken. Wat is het en waarom is het zo belangrijk?
Nogal wat mensen delen regelmatig hun ongezouten mening via sociale media. Kunnen ongepaste berichten op sociale netwerken leiden tot een ontslag?