Het loon van...
Vorige

1 van 824

Volgende

Je loon als starter in een business support functie?

Starter in een business support functie
Net (of bijna) afgestudeerd? Op dit moment zijn er meer vacatures dan er werkzoekenden zijn. Goed nieuws dus als je nu je eerste stappen op de arbeidsmarkt zet. Maar hoe begin je daaraan? En hoeveel kan je verdienen in een business support functie?

Mogelijk wil je liefst onmiddellijk aan de slag met een vast contract. En dat kan uiteraard. Zo’n 60% van alle business support vacatures bieden een permanent contract. Maar wanneer je nog niet precies weet wat je precies wil, dan kan het raadzaam zijn om te starten met een tijdelijk of interim contract gedurende een bepaalde periode. Dat geeft je immers de kans om van verschillende functies te proeven en het reilen en zeilen van meerdere organisaties te leren kennen, zodat je voor jezelf ontdekt wat je liefst doet.

Hoe dan ook licht Asia Skifati, Senior Manager bij staffing specialist Walters People, toe welk loon je als starter en professional tot 3 jaar ervaring mag verwachten in een aantal business support functies.

Administratie

Start jij je carrière in een rol als receptionist, office assistant, administratief assistent(e) of legal assistant, dan kan je rekenen op een minimum bruto maandloon van 2.000 euro.

“Sommige organisaties bieden starters zelfs iets meer”, weet Skifati. “Bij grote internationale organisaties kan het startersloon voor functies binnen administratie zelfs oplopen tot 2.300 à 2.400 euro bruto per maand.”

Go for happy! Check het actuele vacatureaanbod in administratie...

Sales

Ben jij een geboren verkoper? Dan ambieer je wellicht een job binnen sales. Als startende account manager mag je rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.600 euro per maand. “Professionals in een pure salesfunctie krijgen hier vaak nog een bonus bovenop, afhankelijk van de behaalde resultaten”, vult Skifati aan.

Neem je liever de ondersteunende taken binnen sales op jou? Dan opteer je best voor een rol als sales assistant of inside sales verantwoordelijke. Het startersloon van deze professionals ligt tussen de 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

Ontdek: Deze bedrijven zijn op zoek naar jouw expertise in sales

Marketing

Ben jij eerder de creatieve duizendpoot die niet kan wachten om aan de slag te gaan in een marketing functie? Een startende marketing assistant verdient gemiddeld tussen 2.000 en 2.400 euro bruto per maand.

Ga je eerder richting marketing & communicatie of digitale marketing, dan mag je rekenen op een startloon tussen 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

Go for happy! Bekijk het huidige vacatureaanbod in marketing

Human resources

Droom jij ervan om de organisatie mee te helpen groeien en de juiste collega’s aan boord te halen? Dan is een job in rekrutering écht iets voor jou. Als startende recruitment consultant verdien je tussen de 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

“Human resources omvat veel meer dan rekrutering”, legt Skifati uit. “Denk maar aan alle administratie die gerelateerd is aan learning & development, wagenparkbeheer, vakantieregelingen enzovoort.” Als HR Assistant leer je alle kneepjes van het vak kennen en kan je rekenen op een loon tussen 2.000 en 2.400 euro bruto per maand.

Is loonadministratie meer jouw ding? Als startende Payroll Officer verdien je gemiddeld maandelijks tussen de 2.300 en 2.500 euro bruto.

Is een job in hr iets voor jou? Go for happy … en solliciteer!

Customer service

Als customer service representative fungeer je als eerste aanspreekpunt van de organisatie wanneer klanten contact opnemen met de klantendienst. Elke vraag is anders, en elke dag ziet er dus ook een tikkeltje anders uit. Iets voor jou? Dan mag je als starter rekenen op een bruto maandloon tussen 2.000 en 2.500 euro.

Go for happy! Bekijk alle openstaande customer service vacatures

Supply chain

Als logistics assistant biedt je ondersteuning in de logistieke organisatie, bijvoorbeeld in een ziekenhuis. Start je pas in deze functie, dan kan je rekenen op een salaris tussen 2.200 en 2.500 euro bruto per maand.

Als junior supply chain officer ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de opvolging van het volledige logistieke proces. Je staat mee in voor de planning en volgt leveringen nauwgezet op. Hiervoor mag je rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.500 euro.

Zit organiseren en communiceren jou in het bloed? Dan is een job als import & export coördinator écht iets voor jou. Transport organiseren, logistieke taken opvolgen en toezien dat alles verloopt in lijn met de lokale wetgeving en reglementering zijn dan de voornaamste taken waar jij je zal mee bezighouden. Hiervoor mag je als starter rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.500 euro.

Als purchase coordinator of buyer kom je terecht op de aankoopafdeling van de organisatie. Je zorgt er mee voor dat de materialen aan de beste prijs-kwaliteitsverhouding aangekocht worden. Je staat in dagelijks contact met leveranciers en zorgt dat de administratieve verwerking vlot verloopt. Als starter in deze functie verdien je zo’n 2.300 tot 2.600 euro bruto per maand.

Ontdek: Deze bedrijven zijn op zoek naar een nieuwe werknemer (m/v) supply chain
Gelukkig met wat je verdient?

Fixeer niet alleen op je salaris

Bij een salarisvoorstel gaat het altijd over bruto maandbedragen. Heb je meerdere sollicitaties lopen en/of kreeg je meerdere jobaanbiedingen, kijk dan ook verder dan alleen dit bruto maandbedrag. De meeste werkgevers hebben immers ook tal van extralegale voordelen in de aanbieding: maaltijdcheques, een gsm en/of laptop, een groepsverzekering, een kilometervergoeding of tussenkomst in de vervoerskosten wanneer je met het openbaar vervoer komt enzovoort.

Denk ook aan je toekomst binnen de organisatie: welke opleidingsmogelijkheden worden er aangeboden? Is er voor startende professionals een groeitraject uitgestippeld?

En tenslotte puur praktisch: is de werkgever vlot bereikbaar of verlies je veel tijd onderweg naar kantoor? Is hybride werken een optie binnen de organisatie? Liggen de werkuren vast, of zijn deze flexibel?

“Pas met een antwoord op al deze vragen, kan je verschillende jobaanbiedingen grondig met elkaar vergelijken en voor jezelf bepalen wat jij het belangrijkst vindt, zodat je de juiste keuze maakt”, besluit Skifati.

E-gids: Zo vind je de job die écht bij je past… op Jobat.be!

(ss/kv) - Bron: Walters People

4 juli 2022
Aanbevolen jobs

Je loon als starter in een business support functie?

Starter in een business support functie
Net (of bijna) afgestudeerd? Op dit moment zijn er meer vacatures dan er werkzoekenden zijn. Goed nieuws dus als je nu je eerste stappen op de arbeidsmarkt zet. Maar hoe begin je daaraan? En hoeveel kan je verdienen in een business support functie?

Mogelijk wil je liefst onmiddellijk aan de slag met een vast contract. En dat kan uiteraard. Zo’n 60% van alle business support vacatures bieden een permanent contract. Maar wanneer je nog niet precies weet wat je precies wil, dan kan het raadzaam zijn om te starten met een tijdelijk of interim contract gedurende een bepaalde periode. Dat geeft je immers de kans om van verschillende functies te proeven en het reilen en zeilen van meerdere organisaties te leren kennen, zodat je voor jezelf ontdekt wat je liefst doet.

Hoe dan ook licht Asia Skifati, Senior Manager bij staffing specialist Walters People, toe welk loon je als starter en professional tot 3 jaar ervaring mag verwachten in een aantal business support functies.

Administratie

Start jij je carrière in een rol als receptionist, office assistant, administratief assistent(e) of legal assistant, dan kan je rekenen op een minimum bruto maandloon van 2.000 euro.

“Sommige organisaties bieden starters zelfs iets meer”, weet Skifati. “Bij grote internationale organisaties kan het startersloon voor functies binnen administratie zelfs oplopen tot 2.300 à 2.400 euro bruto per maand.”

Go for happy! Check het actuele vacatureaanbod in administratie...

Sales

Ben jij een geboren verkoper? Dan ambieer je wellicht een job binnen sales. Als startende account manager mag je rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.600 euro per maand. “Professionals in een pure salesfunctie krijgen hier vaak nog een bonus bovenop, afhankelijk van de behaalde resultaten”, vult Skifati aan.

Neem je liever de ondersteunende taken binnen sales op jou? Dan opteer je best voor een rol als sales assistant of inside sales verantwoordelijke. Het startersloon van deze professionals ligt tussen de 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

Ontdek: Deze bedrijven zijn op zoek naar jouw expertise in sales

Marketing

Ben jij eerder de creatieve duizendpoot die niet kan wachten om aan de slag te gaan in een marketing functie? Een startende marketing assistant verdient gemiddeld tussen 2.000 en 2.400 euro bruto per maand.

Ga je eerder richting marketing & communicatie of digitale marketing, dan mag je rekenen op een startloon tussen 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

Go for happy! Bekijk het huidige vacatureaanbod in marketing

Human resources

Droom jij ervan om de organisatie mee te helpen groeien en de juiste collega’s aan boord te halen? Dan is een job in rekrutering écht iets voor jou. Als startende recruitment consultant verdien je tussen de 2.000 en 2.500 euro bruto per maand.

“Human resources omvat veel meer dan rekrutering”, legt Skifati uit. “Denk maar aan alle administratie die gerelateerd is aan learning & development, wagenparkbeheer, vakantieregelingen enzovoort.” Als HR Assistant leer je alle kneepjes van het vak kennen en kan je rekenen op een loon tussen 2.000 en 2.400 euro bruto per maand.

Is loonadministratie meer jouw ding? Als startende Payroll Officer verdien je gemiddeld maandelijks tussen de 2.300 en 2.500 euro bruto.

Is een job in hr iets voor jou? Go for happy … en solliciteer!

Customer service

Als customer service representative fungeer je als eerste aanspreekpunt van de organisatie wanneer klanten contact opnemen met de klantendienst. Elke vraag is anders, en elke dag ziet er dus ook een tikkeltje anders uit. Iets voor jou? Dan mag je als starter rekenen op een bruto maandloon tussen 2.000 en 2.500 euro.

Go for happy! Bekijk alle openstaande customer service vacatures

Supply chain

Als logistics assistant biedt je ondersteuning in de logistieke organisatie, bijvoorbeeld in een ziekenhuis. Start je pas in deze functie, dan kan je rekenen op een salaris tussen 2.200 en 2.500 euro bruto per maand.

Als junior supply chain officer ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de opvolging van het volledige logistieke proces. Je staat mee in voor de planning en volgt leveringen nauwgezet op. Hiervoor mag je rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.500 euro.

Zit organiseren en communiceren jou in het bloed? Dan is een job als import & export coördinator écht iets voor jou. Transport organiseren, logistieke taken opvolgen en toezien dat alles verloopt in lijn met de lokale wetgeving en reglementering zijn dan de voornaamste taken waar jij je zal mee bezighouden. Hiervoor mag je als starter rekenen op een bruto maandloon tussen 2.200 en 2.500 euro.

Als purchase coordinator of buyer kom je terecht op de aankoopafdeling van de organisatie. Je zorgt er mee voor dat de materialen aan de beste prijs-kwaliteitsverhouding aangekocht worden. Je staat in dagelijks contact met leveranciers en zorgt dat de administratieve verwerking vlot verloopt. Als starter in deze functie verdien je zo’n 2.300 tot 2.600 euro bruto per maand.

Ontdek: Deze bedrijven zijn op zoek naar een nieuwe werknemer (m/v) supply chain
Gelukkig met wat je verdient?

Fixeer niet alleen op je salaris

Bij een salarisvoorstel gaat het altijd over bruto maandbedragen. Heb je meerdere sollicitaties lopen en/of kreeg je meerdere jobaanbiedingen, kijk dan ook verder dan alleen dit bruto maandbedrag. De meeste werkgevers hebben immers ook tal van extralegale voordelen in de aanbieding: maaltijdcheques, een gsm en/of laptop, een groepsverzekering, een kilometervergoeding of tussenkomst in de vervoerskosten wanneer je met het openbaar vervoer komt enzovoort.

Denk ook aan je toekomst binnen de organisatie: welke opleidingsmogelijkheden worden er aangeboden? Is er voor startende professionals een groeitraject uitgestippeld?

En tenslotte puur praktisch: is de werkgever vlot bereikbaar of verlies je veel tijd onderweg naar kantoor? Is hybride werken een optie binnen de organisatie? Liggen de werkuren vast, of zijn deze flexibel?

“Pas met een antwoord op al deze vragen, kan je verschillende jobaanbiedingen grondig met elkaar vergelijken en voor jezelf bepalen wat jij het belangrijkst vindt, zodat je de juiste keuze maakt”, besluit Skifati.

E-gids: Zo vind je de job die écht bij je past… op Jobat.be!

(ss/kv) - Bron: Walters People

4 juli 2022
Aanbevolen jobs
Anderen bekeken ook
Anderen bekeken ook