Viangro weet hoe zijn vrachtwagenbestuurders rijden
Levensmiddelenbedrijf Viangro gebruikt een slim systeem om continu te weten waar zijn vrachtwagens zich bevinden. Een woordje uitleg ...
Ik zou zeggen “vrachtwagenchauffeur”. Maar die functie is inhoudelijk enorm veranderd: het is een pak meer dan aan een stuur draaien en op het gaspedaal duwen.
De uitgebreide technische, administratieve en communicatievaardigheden en een steeds meer geavanceerde technologie, geven een totaal nieuwe inhoud aan deze job in vergelijking met pakweg 20 jaar geleden. Mijn werkgever noemt het daarom “vrachtwagenpiloot”; en misschien is dat inderdaad wel een meer accurate benaming voor wat wij zijn.
Het varieert tussen de 2.200 en 2.600 euro netto, afhankelijk van het aantal gewerkte uren. Het is waar dat we er dagelijks gemiddeld meer uren voor presteren dan in andere beroepen het geval is, maar wie ervoor wil gaan, kan wel met een loon naar huis dat je in andere jobs nooit kan verdienen – ook niet als je er extra inspanningen voor zou doen.
Bovenop de hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques, mogen we jaarlijks ook nog eens voor 175 euro kledij kopen uit de bedrijfscatalogus, dat vind ik een noemenswaardig voordeel.
Het loon alleen is voor mij niet het enige om voor een bepaalde job te kiezen. Het graag doen en je er goed in voelen, is ook belangrijk. Een collegiale werksfeer en een werkgever die aandacht heeft voor je welbevinden, dat laat zich niet meteen in geld uitdrukken. Maar het is wel van waarde. En het materiaal is ook altijd in orde – zeker belangrijk als je een hele dag in een vrachtwagen zit.
De afbetaling van ons huis en de gebruikelijke dagelijkse kosten. Eigenlijk niets speciaals.
Vooral muziek en film. En ook mijn gezinsleven vind ik zeer belangrijk: uitstappen met mijn vrouw en kinderen, daar spendeer ik graag iets meer aan.
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
25 september 2017Levensmiddelenbedrijf Viangro gebruikt een slim systeem om continu te weten waar zijn vrachtwagens zich bevinden. Een woordje uitleg ...
Als er tien dagen zijn die je nu al in je agenda moet aankruisen, dan zijn het de volgende wel. Want nee, deze dagen in 2023 moet je niet werken!
De tijd dat advocaten en politici strak in het pak naar kantoor gingen, lijkt verleden tijd. De pandemie heeft niet alleen onze kleerkast maar ook onze kijk op de dresscode gewijzigd.
De sector van chemie en farma had nog nooit zoveel vacatures. Maar de meeste van die openstaande jobs zijn bestemd voor talent uit het TSO.
We vroegen aan Patrick (46) hoeveel hij verdient en wat zijn job als tandtechnicus precies inhoudt...
Vele Vlaamse bedrijven bewijzen dat het mogelijk is om medewerkers met autisme te introduceren op de werkvloer. En dat heeft voordelen!
Er zijn een aantal vuistregels die je slaagkansen kunnen vergroten om in een discussie tot een aanvaardbaar compromis te komen.
Een kwart van de bedienden uit de privésector in ons land krijgt dit jaar een bonus. Hoe groot is jouw bonusbedrag dit jaar?
Weet jij niet waar je werkgever voor staat? Of het bedrijf waar jij solliciteert? Nochtans maakt het een verschil om het verhaal achter een bedrijf te kennen.