Vrouwen verkiezen sociaal netwerk boven luxe

Ruim een vrouw op de drie laat liever luxegoederen achterwege dan haar sociaal netwerk op Facebook of LinkedIn.

20 augustus 2009

Delen

Ook chocolade en zelfs schoonmoeders worden met meer plezier opgegeven dan contacten via LinkedIn en aanverwanten. Meer dan de helft van de vrouwen maakt dan ook wekelijks gebruik van haar sociale netwerk. Dat zegt onderzoek van She’s Connected Multimedia, zelf een sociale netwerksite.

Professionele netwerking is een van de belangrijkste redenen waarom vrouwen zich op een van deze sites registreren. Een kwart van de bevraagde dames hebben een Master of een gelijkwaardig diploma op zak. Meer dan een op de drie respondenten is zelfstandige.

Toch is de helft niet bereid om voor al dat netwerken geld op te hoesten. Nog geen derde van de vrouwen zou abonnementsgeld neertellen om op een sociale netwerksite actief te zijn.

Onze fan worden op Facebook? Dat kan!

Jobat.be on Facebook
   

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.