Vrouwen verkiezen sociaal netwerk boven luxe

Vrouw is fan van sociale netwerksites

Word onze vriend op Facebook en ontvang elke dag een handige tip op je Wall.

Ruim een vrouw op de drie laat liever luxegoederen achterwege dan haar sociaal netwerk op Facebook of LinkedIn.

Ook chocolade en zelfs schoonmoeders worden met meer plezier opgegeven dan contacten via LinkedIn en aanverwanten. Meer dan de helft van de vrouwen maakt dan ook wekelijks gebruik van haar sociale netwerk. Dat zegt onderzoek van She’s Connected Multimedia, zelf een sociale netwerksite.

Professionele netwerking is een van de belangrijkste redenen waarom vrouwen zich op een van deze sites registreren. Een kwart van de bevraagde dames hebben een Master of een gelijkwaardig diploma op zak. Meer dan een op de drie respondenten is zelfstandige.

Toch is de helft niet bereid om voor al dat netwerken geld op te hoesten. Nog geen derde van de vrouwen zou abonnementsgeld neertellen om op een sociale netwerksite actief te zijn.

Onze fan worden op Facebook? Dat kan!

Jobat.be on Facebook
   

Meer info over Extralegale voordelen , Computer en internet , Sociale media

20/08/2009