Viangro weet hoe zijn vrachtwagenbestuurders rijden
Levensmiddelenbedrijf Viangro gebruikt een slim systeem om continu te weten waar zijn vrachtwagens zich bevinden. Een woordje uitleg ...
Ik zou zeggen “vrachtwagenchauffeur”. Maar die functie is inhoudelijk enorm veranderd: het is een pak meer dan aan een stuur draaien en op het gaspedaal duwen.
De uitgebreide technische, administratieve en communicatievaardigheden en een steeds meer geavanceerde technologie, geven een totaal nieuwe inhoud aan deze job in vergelijking met pakweg 20 jaar geleden. Mijn werkgever noemt het daarom “vrachtwagenpiloot”; en misschien is dat inderdaad wel een meer accurate benaming voor wat wij zijn.
Het varieert tussen de 2.200 en 2.600 euro netto, afhankelijk van het aantal gewerkte uren. Het is waar dat we er dagelijks gemiddeld meer uren voor presteren dan in andere beroepen het geval is, maar wie ervoor wil gaan, kan wel met een loon naar huis dat je in andere jobs nooit kan verdienen – ook niet als je er extra inspanningen voor zou doen.
Bovenop de hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques, mogen we jaarlijks ook nog eens voor 175 euro kledij kopen uit de bedrijfscatalogus, dat vind ik een noemenswaardig voordeel.
Het loon alleen is voor mij niet het enige om voor een bepaalde job te kiezen. Het graag doen en je er goed in voelen, is ook belangrijk. Een collegiale werksfeer en een werkgever die aandacht heeft voor je welbevinden, dat laat zich niet meteen in geld uitdrukken. Maar het is wel van waarde. En het materiaal is ook altijd in orde – zeker belangrijk als je een hele dag in een vrachtwagen zit.
De afbetaling van ons huis en de gebruikelijke dagelijkse kosten. Eigenlijk niets speciaals.
Vooral muziek en film. En ook mijn gezinsleven vind ik zeer belangrijk: uitstappen met mijn vrouw en kinderen, daar spendeer ik graag iets meer aan.
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
25 september 2017Levensmiddelenbedrijf Viangro gebruikt een slim systeem om continu te weten waar zijn vrachtwagens zich bevinden. Een woordje uitleg ...
Je bent jong, studeert en wilt wat bijverdienen. Maar wat als je ziek wordt tijdens je vakantiewerk? Heb je dan recht op gewaarborgd loon?
Jezelf zijn, een verschil maken en ruimte krijgen om te groeien? Bij Helan kan het.
Leidinggevenden schatten de oorzaak van mentale problemen bij medewerkers vaak niet goed in. Die laatsten kunnen ook dikwijls niet bij hun overste terecht.
Steeds vaker wordt het salaris door werkgevers vermeld op Belgische vacatures. Loon is dan ook belangrijk bij de keuze voor een nieuwe job.
Klinkt het jou ook als muziek in de oren: geld verdienen terwijl je - bijna - niks doet? Goed nieuws! Het kan.
Voor de werkgever blijft het mobiliteitsvraagstuk vaak complex en niet eenduidig. Linde (Redopapers) en Pieter (Pleegzorg Oost-Vlaanderen) tonen elk vanuit hun ervaring aan waarom autodelen in de lift zit.
Voor een radicale carrièreswitch hoef je niet altijd op zoek naar een andere werkgever. Drie Unilin-medewerkers vertellen...
De manier waarop we werken is behoorlijk veranderd. Maar de meeste werknemers zijn zich ook anders gaan kleden.