Waarom is overgewicht op het werk zo’n probleem?
63% van de medewerkers in ons land kampt met overgewicht. 4 op 10 doen zelden of nooit fysieke activiteiten...
Emoties tonen werkt wel alleen maar bevorderend wanneer er een emotionele klik is tussen de baas en zijn medewerkers. Zo tonen studies aan dat zich kwaad maken alleen werkt als de stemming onder de medewerkers negatief is.
Als de emoties te heftig zijn, komt er evenwel geen emotionele klik, merkt het vaktijdschrift Gids voor Personeelsmanagement op. Dan hebben de medewerkers geen oren meer naar de boodschap van hun baas. Die bedaart dan beter wat voor hij zich weer tot de medewerkers richt.
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
63% van de medewerkers in ons land kampt met overgewicht. 4 op 10 doen zelden of nooit fysieke activiteiten...
Wat zijn de momenten waarop bedrijven het hardst inzetten om werknemers een goed gevoel te geven?
Hoe komen al die heerlijk verse producten elke dag in de winkel terecht? Daar staan we veel te weinig bij stil. De vrachtwagenchauffeurs van Delhaize vormen een onmisbare schakel in het verhaal. “We zijn mee het uithangbord van de winkel.”
De eerste generatie die wél ging studeren: herken jij jezelf daarin? En heb je je weleens afgevraagd of het niet-studeren van je ouders een impact heeft op jou?
In hun boek ‘Riet breekt niet’ leren psychosociale preventieadviseurs Daisy Buttiens en Kirsten O je omgaan met stress.
Het blijken relatief vaak vrouwen te zijn die bijvoorbeeld het bedrijfsfeest organiseren of nieuwe medewerkers inwerken.
De meeste werknemers zijn niet langer gebonden aan een werkplek, en dus werken steeds meer mensen van thuis uit.
Dokter Prandy Bernardo Feliz Feliz waagde de sprong naar Adviserend Arts bij de Christelijke Mutualiteit en heeft zich dat nog geen moment beklaagd.
Af en toe een beetje duimendraaien blijkt dan toch niet zo slecht. Daarom: zes tips om het maximum uit dat nietsdoen te halen!