5 tips om je thuiskantoor efficiënt te organiseren

Thuiswerken is vandaag de dag de normaalste zaak van de wereld. Zit jij aan de keukentafel of heb je een aparte werkruimte?

20 november 2014

Delen

thuiskantoor
"Zorg ervoor dat je netjes gekleed bent, zo maak je de mentale switch om effectief aan het werk te gaan." (Tim Christiaens, Time Management Company)

Hoe kan je jouw thuiskantoor efficiënt organiseren?

  1. Zorg voor een aangename werkplek. Een apart bureau, een degelijke bureaustoel, een groot scherm, goede verlichting en een internetverbinding zijn de basiselementen van een ingericht thuiskantoor. Indien mogelijk reserveer je de ruimte enkel om te werken.
     
  2. Maak een degelijke planning en bundel zoveel mogelijk taken.
     
  3. Werken in pyjama of in joggingpak is geen optie. Zorg ervoor dat je netjes gekleed bent, zo maak je de mentale switch om effectief aan het werk te gaan.
     
  4. Indien huisgenoten aanwezig zijn, maak dan afspraken over werkuren en pauzes. Laat ook aan familie en vrienden weten dat je effectief aan het werk bent. Zomaar even binnenspringen kan in principe dus niet.
     
  5. Zorg voor een duidelijke grens tussen werk en privé. Een combinatie van het schrijven van een rapport en huishoudelijke klusjes is geen goed idee. Probeer het huishouden na je werkuren te doen.

(tc) 

Tim Christiaens is de oprichter van de Time Management Company en auteur van Win Tijd Op Jouw Manier. Hij is een expert in time management en coacht medewerkers in tijdsbeheer.

Heb je interesse om efficiënter te gaan werken? Schrijf je dan in voor de open opleiding. Lezers van Jobat ontvangen 10% korting.
 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.