Sportsponsoring: boost voor employer branding
Sportsponsoring is niet langer alleen een marketingtool. Bedrijven zetten het steeds vaker in als HR-strategie. Ook bij Ciner Glass, dat in Lommel niet toevallig hoofdsponsor is van voetbalclub Lommel SK én volop nieuw talent zoekt.
Gevoel van trots en verbondenheid bij medewerkers
Steeds meer bedrijven zetten in op sportsponsoring om zich ook als aantrekkelijke werkgever te profileren. Sport creëert emotionele connectie, teamgeest en regionale zichtbaarheid. Dat is niet alleen goed voor je merk, maar ook voor je rekrutering.
Uit het Sponsorship Onderzoek 2024 van SponsorReport en Markteffect blijkt dat werknemersbetrokkenheid en -tevredenheid nu de belangrijkste criteria zijn waarop sponsoring wordt beoordeeld. Deze interne effecten wegen zelfs zwaarder dan puur zichtbaarheid of merkbekendheid. Door een team te sponsoren, creëren werkgevers een gevoel van trots en verbondenheid bij hun medewerkers. Dat draagt bij aan een sterke bedrijfscultuur en verhoogt de motivatie en loyaliteit.
Recent werd het partnership met Lommel SK nog verder versterkt, waarmee Ciner Glass zijn betrokkenheid bij de club en de regio opnieuw bevestigt.
Duurzame impact en toekomstperspectieven: dé troeven in de ‘war for talent’
Ciner Glass doet echter meer. Het bedrijf ondersteunt ook andere sporten, zoals basketbal en diverse lokale evenementen. Binnen Lommel SK steunt Ciner Glass bovendien niet alleen het eerste elftal maar alle ploegen van Lommel SK, met bijzondere aandacht voor de jeugd- en dameswerking. Zo wil het bedrijf sport toegankelijk maken voor iedereen en bijdragen aan het lokale verenigingsleven.
Wil jij graag aan de slag bij Ciner Glass? Bekijk het huidige vacatureaanbod!
Lokale verankering
Ciner Glass, een internationale producent van glasverpakkingen, investeert meer dan 600 miljoen euro in de nieuwe fabriek in Lommel. Die investering onderstreept niet alleen de economische impact van Ciner Glass, maar ook hun wil om lokaal stevig verankerd te zijn en een duurzame band op te bouwen met de regio.
Via de sportieve en lokale betrokkenheid bereikt het bedrijf niet alleen voetbalfans maar ook jong technisch talent in de regio. Employer branding met impact dus, recht in de winkelhaak van wie vandaag op zoek is naar betekenisvol werk dicht bij huis. “We willen tonen dat we als bedrijf deel willen uitmaken van de regio. Dat werkt inspirerend, ook voor toekomstige medewerkers.”
Lees ook: Hoe trek je technisch talent aan op een krappe arbeidsmarkt?
(sv) - Bron: markteffect.nl