453 opleidingen: Human resources

Selectiegesprekken

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven

Loopbaancoach

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven, Leuven
IFBD

Rendement van leertrajecten

  • door IFBD
962

WAAROM U HET RENDEMENT VAN TRAINING MOET METEN … Ook bij opleidingsverantwoordelijken groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te meten en zo te optimaliseren. Zeker de laatste jaren wordt steeds kritischer gekeken naar de impact van opleidingen: hebben al die opleidingen effect? Dragen ze structureel bij tot de organisatieresultaten en -doelstellingen? Leveren al die opleidingen financieel iets op? Krimpende budgetten en drukke agenda’s eisen dat trainingen directe waarde genereren. Meer dan voldoende redenen om te werken rond het bepalen van de effectiviteit en de efficiëntie van opleidingen en van leertrajecten in het algemeen. MAAR WAT WENST U PRECIES TE METEN OP GEDRAGSNIVEAU – GEDRAGSMETING Vertrekkende van het concrete leerproces, moet u uiteraard weten wat u wenst te meten. De effecten van dit leerproces meten, betekent voor u als leerprofessional dan ook: > nagaan of het vooraf gewenste effect van een opleiding bereikt is; > verifiëren of het geleerde in een opleiding achteraf wordt toegepast in de werksituatie; > meten in welke mate gedragsverandering optreedt naar aanleiding van een opleiding. Het gaat hier dus om de evaluatie op werkgedragniveau, na de opleidingsactie. EN WAT WENST U TE METEN OP ORGANISATIENIVEAU – IMPACTMETING U kunt echter ook nog een stap verder gaan dan de werkplek en de impact op de resultaten op ondernemingsniveau bepalen. Zo meet u de veranderingen in bedrijfsresultaten ten gevolge van de opleidingsactie. Dit is evaluatie op organisatieniveau, een tijd na de opleidingsactie. Zolang dit niet in concrete financiële resultaten wordt uitgedrukt, spreken we van impactmeting. FINANCIEEL RESULTAAT VAN OPLEIDING: ROI-METING Zodra de effecten echter worden omgezet in financiële baten, spreken we van ROI-meting (Return On Investment). Hierbij beschouwen we de opleidingen van medewerkers als een economische investering en meten we hoeveel deze investering opbrengt in de nabije toekomst. Tijdens deze dag krijgt u ook bruikbare handvatten en tools bij het uitdrukken van het financiële rendement van leertrajecten.

Klik op de link naar de IFBD-webpagina voor het detailprogramma in de folder.
Per extra deelnemer aan een open, klassikaal programma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Op aanvraag € 962(Incl.BTW) Meer info

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille