'Eerste 90 dagen nieuwe job zijn cruciaal'
Organisaties moeten nieuwe werknemers tijdens hun eerste 90 dagen extra ondersteunen. Dat zegt onboardingspecialist Ardiënne Verhoeven.
Het overkomt zes op de tien werknemers. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlandse hr-bureau Workwonders bij 500 werknemers die het voorbije jaar van job veranderden.
60 procent van de bevraagden zegt teleurgesteld te zijn over minstens één aspect van hun nieuwe job. Bij een kwart vallen vooral het salaris en de loopbaanmogelijkheden tegen.
Een derde van de teleurgestelden spreekt hier met niemand over. Hun ontevredenheid leidt vaak tot demotivatie, mindere prestaties en mogelijk zelfs tot een voortijdig vertrek.
(wv) - Bron: MARK Magazine
25 april 2014Organisaties moeten nieuwe werknemers tijdens hun eerste 90 dagen extra ondersteunen. Dat zegt onboardingspecialist Ardiënne Verhoeven.
Bijna de helft van de bevraagde werknemers in de Jobat Salary Survey vindt dat hij te weinig verdient voor wat hij presteert.
Wanneer je eenmaal de beslissing hebt genomen om voor een andere job te gaan, kan je best zo snel mogelijk je directe baas inlichten . Jobat geeft jou enkele tips.
Bijna 90% van de Britse werknemers vindt dat hun management onvoldoende training en begeleiding geeft om de eigen functie optimaal te kunnen uitoefenen.
Wat kan je doen om geen ontevreden werknemer te worden? Of beter nog: hoe kan je je eigen ontevredenheid ombuigen? We vroegen het aan coach Inge Ketels …
Ooit al eens een ganse dag doorgebracht met een kleuter? Dan kan het goed zijn dat je bepaalde gedragingen daarvan ziet terugkeren op een normale werkdag...
Uiteraard ben je extra voorzichtig op je eerste werkdag om zeker geen blunders te maken. Welke zaken vermijd je bijgevolg best als je pas begint?
Het fenomeen dat kleine mensen hun gestalte zouden compenseren met dominant gedrag, heeft ook een naam: het Napoleon-complex. Klopt dit verschijnsel?
35% van de Vlamingen verveelt zich naar verluidt wel eens op het werk...