Voorkom ontevredenheid over je job: 8 tips
Wat kan je doen om geen ontevreden werknemer te worden? Of beter nog: hoe kan je je eigen ontevredenheid ombuigen? We vroegen het aan coach Inge Ketels …
Het overkomt zes op de tien werknemers. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlandse hr-bureau Workwonders bij 500 werknemers die het voorbije jaar van job veranderden.
60 procent van de bevraagden zegt teleurgesteld te zijn over minstens één aspect van hun nieuwe job. Bij een kwart vallen vooral het salaris en de loopbaanmogelijkheden tegen.
Een derde van de teleurgestelden spreekt hier met niemand over. Hun ontevredenheid leidt vaak tot demotivatie, mindere prestaties en mogelijk zelfs tot een voortijdig vertrek.
(wv) - Bron: MARK Magazine
25 april 2014Wat kan je doen om geen ontevreden werknemer te worden? Of beter nog: hoe kan je je eigen ontevredenheid ombuigen? We vroegen het aan coach Inge Ketels …
Bijna 90% van de Britse werknemers vindt dat hun management onvoldoende training en begeleiding geeft om de eigen functie optimaal te kunnen uitoefenen.
Wanneer je eenmaal de beslissing hebt genomen om voor een andere job te gaan, kan je best zo snel mogelijk je directe baas inlichten . Jobat geeft jou enkele tips.
Organisaties moeten nieuwe werknemers tijdens hun eerste 90 dagen extra ondersteunen. Dat zegt onboardingspecialist Ardiënne Verhoeven.
Bijna de helft van de bevraagde werknemers in de Jobat Salary Survey vindt dat hij te weinig verdient voor wat hij presteert.
Ooit al eens een ganse dag doorgebracht met een kleuter? Dan kan het goed zijn dat je bepaalde gedragingen daarvan ziet terugkeren op een normale werkdag...
Uiteraard ben je extra voorzichtig op je eerste werkdag om zeker geen blunders te maken. Welke zaken vermijd je bijgevolg best als je pas begint?
Ook al ligt het diploma van ingenieur vandaag goed in de markt, toch hebben meer en meer afgestudeerde ingenieurs de neiging om verder te studeren.
Liantis waardeert en stimuleert duurzaam ondernemerschap proactief. Net daarin maakt Liantis het verschil: met innovatieve digitale tools en advies op maat. Tina en Laura leggen uit hoe Liantis haar klanten ontzorgt zodat die vlot en succesvol kunnen ondernemen.