Vorige

1 van 85

Volgende
Volgend artikel:

5 goede voornemens + hoe ze te realiseren

Managers slaan bal te vaak mis bij evaluatie

13 april 2015
Leidinggevenden beoordelen hun medewerkers slecht, zelfs fout. Dat zegt CIPD, een Britse beroepsvereniging van hr-professionals.
golfen op kantoor

Dat is ronduit erg omdat bedrijven zich op die evaluaties baseren voor het geven van promoties, bonussen en loonsverhogingen. Dat managers hun medewerkers fout evalueren komt in de eerste plaats omdat ze er niet voor zijn opgeleid, zegt CIPD.

Bovendien zien veel te weinig leidinggevenden hun personeel echt 'aan het werk' en worden jobs zo complex dat managers soms nog maar moeilijk kunnen onderscheiden wie precies wat doet.

Oplossing?

Een mogelijke oplossing is het verbeteren van de people skills van leidinggevenden. Ook evaluaties van medewerkers door meer dan één manager zouden misverstanden uit de wereld kunnen helpen.

(wv) - Bron: MARK Magazine 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Artikels zoeken

Aanbevolen jobs

Wil jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

Voeg je CV toe
Jobs voor jou zal je betere jobs suggereren gebaseerd op je opleiding, vaardigheden en werkervaring.

Of zoek in 15197 andere jobs