Synergie lanceert ‘Young, happy and @ work!’
Naar aanleiding van de problematiek rond jeugdwerkloosheid, lanceert Synergie de positieve campagne ‘Young, happy and @ work!’. Doel: ervaring opdoen!
In 2014 zette uitzendbedrijf Synergie al meer dan 120 nationaliteiten aan het werk, was 10 procent van de uitzendkrachten die het bedrijf aan werk hielp ouder dan 45 jaar en de helft jonger dan 25 jaar.
In totaal vonden al meer dan 21.000 mensen dit jaar een job via Synergie, onder hen ook enkele honderden niet-EU-burgers en een vierhonderdtal arbeidsgehandicapten. “Jongeren, ouderen, allochtonen … We spelen een belangrijke rol op de arbeidsmarkt. Uitzendwerk is het middel bij uitstek voor kansengroepen om aan een job te geraken”, aldus Alain Colleman.
Hij betreurt dat de uitzendsector steevast de zwartepiet krijgt doorgespeeld. “De beeldvorming is eenzijdig en niet realistisch. Ik zeg niet dat alles op wieltjes loopt in de sector, maar ik vind het erg dat een individueel verhaal volstaat om alle uitzendbedrijven een slechte naam te bezorgen.”
De marketingmanager van Synergie heeft daarom beslist om voortaan alleen nog positieve verhalen te vertellen, zoals de ‘Young, happy & @work’-campagne die het uitzendbedrijf eerder lanceerde. “Dat was een stimulerende oproep om jonge werkzoekenden duidelijk te maken dat uitzendbedrijven hen perfect kunnen begeleiden bij hun eerste passen op de arbeidsmarkt. Tegelijk wilden we jongeren duidelijk maken hoe belangrijk het is dat ze een job kiezen die bij hen past”, vertelt Alain Colleman.
Synergie werkt ook intern aan die aanpak. Alle consulenten krijgen een diversiteitsopleiding en -begeleiding. Zo leren ze de voordelen kennen van meer diversiteit op de werkvloer. Ze worden ook opgeleid om elke kandidaat gelijk te behandelen. “We leren hen dat leeftijd, geslacht en nationaliteit geen doorslaggevende factoren zijn. Iemands talent is dat wel. Dat is ook de boodschap die ze overbrengen bij onze klanten als die hen in een bepaalde richting willen duwen”, aldus Alain Colleman.
Sinds kort heeft Synergie een Spaanstalige consulent en één die Pools spreekt in dienst. “Extra inspanningen om anderstalige werknemers hier aan een job te helpen. We hebben ook infobrochures laten maken in het Pools en het Spaans. Maar we wijzen buitenlandse kandidaten er ook op dat de taal leren de beste manier is om hier aan werk te geraken”, vertelt Alain Colleman.
(wv) – Foto: (bd) – Bron: MARK Magazine
2 december 2014Naar aanleiding van de problematiek rond jeugdwerkloosheid, lanceert Synergie de positieve campagne ‘Young, happy and @ work!’. Doel: ervaring opdoen!
Voortbouwend op de resultaten van 2013 gaat Synergie Belgium nv in 2014 voor een verdere omzetgroei van 10%, oftewel een omzetdoel van 176 miljoen.
Somige mensen verkiezen een job als uitzendkracht boven een vaste job met vast contract. Krist’l en Pascal, bijvoorbeeld …
Als je een bepaalde job wil moet je die vaak eerst op interimbasis doen. Toch zijn er enkele stappen die je kans op een vast contrast vergroten.
Ook jongeren kunnen tegenwoordig een goede leider zijn. Meer nog: uit onderzoek blijkt dat de ideale leidinggevende jonger is dan 35 jaar…
Denk je aan een nieuwe job, maar ben je er een tijdje uit geweest? Initiatieven zoals werkplekleren kunnen dienen als springplank naar een job.
Wie zich thuis eenzaam voelt, kan z'n laptop meenemen naar een coworking space. Maar waarom nodig je niet wat vrienden uit om samen thuis te werken?
Een onbelast centje bijverdienen was nog nooit zo eenvoudig. We zetten alle voor- en nadelen van de flexi-job op een rijtje.
Een goede vriend wil solliciteren in het bedrijf waar ik in dienst ben. Geef ik een seintje aan de personeelsdirecteur om hem te helpen?