Frank Deboosere zag ooit wolken als vrouwenborsten
"Ik heb nog geen vijf procent gedaan van wat ik zou willen doen. Ik kijk nauwelijks naar de klok, tenzij om vast te stellen dat de tijd veel te snel voorbijgaat."
Alleen sneeuw en vorst remmen hem af. “Regen niet, daar kan je je op kleden. Overigens regent het bij ons maar 7 procent van de tijd. Meestal blijf je dus gewoon droog.”
Frank Deboosere fietst 52 kilometer per dag. “Dat is goed voor drie uur dat ik heen en terug onderweg ben”, vertelt hij. In die elf jaar is hij twee keer gevallen, waarbij hij één keer zijn elleboog brak. “Je blijft een zwakke weggebruiker en bent soms moeilijk zichtbaar; daarom dat ik mij in het donker als een kerstboom optuig met overal ledverlichting.” Voor het geld hoeft Frank het niet te doen. “De fietsvergoeding op de VRT bedraagt 30 euro per maand. Maar dat is forfaitair, dus los van het aantal kilometers dat je fietst.”
In al die jaren heeft hij de infrastructuur wel zien verbeteren. “Er zijn meer fietspaden en ze worden ook beter onderhouden.” Frank opteerde eerst voor een elektrische fiets, maar rijdt al tien jaar met een gewone. “Mogelijk schakel ik binnenkort terug over op een elektrische, want ik ga stilaan naar de zestig. Al zal het er dan een worden die maximaal 25 kilometer per uur rijdt, niet sneller.” De auto laat hij liever staan. “Ik rij sowieso nooit sneller dan negentig.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
Alleen sneeuw en vorst remmen hem af. “Regen niet, daar kan je je op kleden. Overigens regent het bij ons maar 7 procent van de tijd. Meestal blijf je dus gewoon droog.”
Frank Deboosere fietst 52 kilometer per dag. “Dat is goed voor drie uur dat ik heen en terug onderweg ben”, vertelt hij. In die elf jaar is hij twee keer gevallen, waarbij hij één keer zijn elleboog brak. “Je blijft een zwakke weggebruiker en bent soms moeilijk zichtbaar; daarom dat ik mij in het donker als een kerstboom optuig met overal ledverlichting.” Voor het geld hoeft Frank het niet te doen. “De fietsvergoeding op de VRT bedraagt 30 euro per maand. Maar dat is forfaitair, dus los van het aantal kilometers dat je fietst.”
In al die jaren heeft hij de infrastructuur wel zien verbeteren. “Er zijn meer fietspaden en ze worden ook beter onderhouden.” Frank opteerde eerst voor een elektrische fiets, maar rijdt al tien jaar met een gewone. “Mogelijk schakel ik binnenkort terug over op een elektrische, want ik ga stilaan naar de zestig. Al zal het er dan een worden die maximaal 25 kilometer per uur rijdt, niet sneller.” De auto laat hij liever staan. “Ik rij sowieso nooit sneller dan negentig.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
"Ik heb nog geen vijf procent gedaan van wat ik zou willen doen. Ik kijk nauwelijks naar de klok, tenzij om vast te stellen dat de tijd veel te snel voorbijgaat."
Volgens een recent onderzoek dat uitging van de Clemson University in de VS zijn fietsers een stuk gelukkiger dan gebruikers van andere vervoersmiddelen.
75% van de Vlaamse werknemers verplaatst zich nog met de auto naar het werk. Kan de e-fiets een waardig alternatief vormen?
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
Geloof het of niet, maar er bestaat een verband tussen hoe je je naar je werk verplaatst en de ontwikkeling van je loopbaan!
In België rijden ongeveer 400.000 bedrijfswagens rond. Om autobestuurders op de fiets te krijgen, bedacht ALD Automotive het concept van de 'poolbike'.
Excuses om niet met de fiets naar het werk te moeten rijden, had Frank Verjans genoeg. Maar sinds de zomer maakte hij een switch.
Precies 10% van de werkende Belgen verdient minder dan 1.911 euro bruto per maand, terwijl evenveel minstens 4.303 euro/maand verdient.
"Op het werk voel ik een griep opkomen. Mag ik op (gratis) consultatie bij de arbeidsgeneesheer?" Jobat zocht het voor je uit ...
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Geloof het of niet, maar er bestaat een verband tussen hoe je je naar je werk verplaatst en de ontwikkeling van je loopbaan!
Excuses om niet met de fiets naar het werk te moeten rijden, had Frank Verjans genoeg. Maar sinds de zomer maakte hij een switch.
"Ik heb nog geen vijf procent gedaan van wat ik zou willen doen. Ik kijk nauwelijks naar de klok, tenzij om vast te stellen dat de tijd veel te snel voorbijgaat."
In België rijden ongeveer 400.000 bedrijfswagens rond. Om autobestuurders op de fiets te krijgen, bedacht ALD Automotive het concept van de 'poolbike'.
75% van de Vlaamse werknemers verplaatst zich nog met de auto naar het werk. Kan de e-fiets een waardig alternatief vormen?
Volgens een recent onderzoek dat uitging van de Clemson University in de VS zijn fietsers een stuk gelukkiger dan gebruikers van andere vervoersmiddelen.
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
Luister jij altijd even aandachtig naar je collega's of baas? Deze 5 technieken maken van je baas, je collega's, maar ook van jezelf een goede luisteraar.
Thuiswerken is voor ouders vaak geen gemakkelijke opgave. Werken met kinderen in de buurt heeft nu eenmaal voor- én nadelen...