Gezondheidsklachten door te koude werkplek
In de huidige zomertemperaturen verlangt een mens naar verfrissing. Toch doet een galerijmedewerkster haar beklag over een te koude werkplek.
Naar verluidt is het in het Californische hoofdkantoor van Facebook amper 15 graden Celsius. Wil oprichter Mark Zuckerberg op deze manier besparen op verwarming of heeft hij het zelf vaak te warm? Of misschien denkt hij dat een koude temperatuur zijn medewerkers alert en productief houdt?
Wat zijn reden ook is, kouder doet blijkbaar NIET beter werken!
Uit onderzoek van de Helsinki University of Technology blijkt namelijk dat werknemers de beste prestaties leveren bij een temperatuur van 22 graden. Volgens een andere studie, ditmaal van de Cornell University in New York, ligt de ideale temperatuur zelfs nog 3 graden hoger.
Werknemers bleken niet alleen productiever te zijn bij 25 graden, ze maakten ook minder fouten dan bij een koudere temperatuur. Wanneer de temperatuur van 20 naar 25 graden werd verhoogd, maakten de onderzochte werknemers 44 procent minder typfouten en typten ze 150 procent meer dan anders.
De minimum-en maximumtemperaturen om te werken zijn in België bij wet vastgesteld:
(nm) – Bron: Nrc.nl
13 december 2017Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
In de huidige zomertemperaturen verlangt een mens naar verfrissing. Toch doet een galerijmedewerkster haar beklag over een te koude werkplek.
Een Nederlandse bouwvakker die ontslagen zou worden omdat hij weigerde te werken in de kou, mag dan toch zijn baan behouden.
"Het is koud op kantoor. Een officiële klacht indienen, durf ik niet. Wat kan ik doen?"
Het is geen grap. Je zal sneller verkouden worden door even de balpen van je collega te lenen dan door in je T-shirt in de sneeuw te gaan rollebollen.
Cathérine en Khalid gaan de uitdaging van Günter aan om een technische storing bij een bus op te lossen. Challenge Accepted!
Acht werkgevers uit de hoofdstad gingen met elkaar in conversatie over hybride werken en een beleid rond work-life balance.
Met de auto naar het werk rijden is voor velen een automatisme… maar waarom zou je per se de auto nemen als het ook anders kan?
Steeds meer bedrijven leggen een focus op werkgeluk. En dat is maar goed ook. Maar hoe zet je als bedrijf optimaal in op werkgeluk?
Zeg niet marketing- of sales assistent maar meertalige professional. Als verzamelterm voor ondersteunende jobs is de term ‘assistant’ niet meer van deze tijd.