E-commerce laat handelaars vissen in onbekende vijver
Het succes van online winkelen plaatst heel wat handelaars voor nieuwe uitdagingen, zoals het rekruteren van informatici en conversation managers.
Bijna 12 miljoen volgers op de Chinese Twitter, Weibo, leveren duidelijk wat op. Papi Jiang (29), een bekende blogster die schrijft over haar dagdagelijkse avonturen en met haar herkenbare verhalen erg in de smaak valt bij haar volgers, veilde onlangs advertentieruimte op het einde van één van haar veel bekeken filmpjes.
Een half miljoen geïnteresseerden hapten toe en de veiling bracht maar liefst 3,1 miljoen euro op voor Jiang. Een opvallend hoog bedrag. Reclametijd tijdens de Amerikaanse Super Bowl, ook gekend voor de gegeerde en vaak onbetaalbare advertentieruimte, wordt voor zo’n 5 miljoen euro per reclameboodschap verkocht. In dat opzicht is een bedrag van 3 miljoen voor een korte reclameboodschap op het einde van een online video van een blogger dus een hele prestatie.
De uiteindelijke winnaar van de veiling was een e-commerceplatform voor cosmetica, Lily & Beauty. Een grote speler op de Chinese markt, want het heeft onder andere de CEO van internetgigant Alibaba als aandeelhouder.
Het bereik van de blogster is enorm. Vooral omdat haar berichten veel mensen aanspreken, doordat ze zo herkenbaar zijn. Thema’s variëren van relaties, dagdagelijkse problemen, tot het leven in de stad. Ze schrijft niet overdreven activistisch en praat zo goed als nooit over politiek. Iets dat bedrijven net zo goed weten te appreciëren als haar vele loyale volgers. Eén video wordt gemiddeld zelfs zo’n 7,5 miljoen keer bekeken. Geen wonder dat commerciële bedrijven een stukje van de zendtijd willen meepikken.
Toch is het niet evident om blogsucces op te bouwen in China. Hoewel haar topics over het algemeen veilig zijn, werd ook Jiang al enkele keren gecensureerd. Sommige van haar video’s verdwijnen zonder pardon van het web. De reden? De overheid vindt haar video’s te ‘vulgair’.
Of het haar veel kan deren weten we niet. Ze maakt waarschijnlijk een nieuwe video en verdient er weer een aardig centje mee.
(sjv) – Bron: Express Business
16 augustus 2016Het succes van online winkelen plaatst heel wat handelaars voor nieuwe uitdagingen, zoals het rekruteren van informatici en conversation managers.
In 2006 besloot Matt Kepnes na een trip naar Thailand zijn leven om te gooien. Hij startte een reisblog, waarmee hij maandelijks zo’n 7.200 euro verdient!
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Bloggen bevordert niet alleen de persoonlijke relaties op het werk, het maakt werknemers ook productiever. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van New York.
Goed de kost verdienen door online spelletjes te spelen? Klinkt te gemakkelijk, maar het kan, zo bewijst deze 30-jarige man.
Heb je besloten om te wachten tot volgend jaar om je carrière een nieuwe richting te geven? Niet doen! Omwille van volgende 3 redenen...
Zelfs de beste en leukste jobs kunnen naar een burn-out leiden. Hoe harder je werkt en hoe gemotiveerder je bent om te slagen, hoe meer kans je creëert.
Heb jij ook een hekel aan maandagen? Je bent echt niet de enige. Maar geen nood: wij helpen je om wel uit te kijken naar maandagen.
De elektrotechnische sector kampt al jaren met een tekort aan werknemers. Bovendien zal de vraag naar elektrotechnici de komende jaren alleen maar stijgen...