Hoe je professioneler gedragen: 15 tips
Twijfel je over je professionele imago? Hier zijn enkele basispunten en -waarden om op te letten:
Mediahuis gebruikt cookies of gelijkaardige technologieën om de gebruikservaring op zijn websites en apps te verbeteren. Cookies houden je leesvoorkeuren bij en laten ons toe om onze website beter af te stemmen op jouw interesses. Met behulp van deze informatie kunnen we je relevante (in plaats van willekeurige) advertenties tonen en jobs aanbevelen.
Wil je deze gepersonaliseerde dienst gebruiken? Bevestig dan met “Ja, ik aanvaard de voorwaarden”. Klik hier om de volledige voorwaarden van deze dienst of ons cookiebeleid te lezen.
1 van 864
VolgendeWe zetten hieronder 5 kenmerken van een tevreden werknemer op een rij, in samenwerking met rekruteringsspecialist Walters People.
Een tevreden werknemer doet uit zichzelf meer dan wat er van hem/haar wordt verwacht en probeert elke dag opnieuw voldoening te halen uit alles wat hij/zij doet. Naast zin voor initiatief heeft hij/zij ook een duidelijk carrièreplan voor ogen. Hij/zij gaat voortdurend na hoe hij/zij kan bijdragen aan de werking van de organisatie, of hoe hij/zij de algemene dienstverlening kan verbeteren.
In geval van ziekte zal een tevreden werknemer veel minder snel thuis blijven. Een simpele verkoudheid of wat hoofdpijn zal hem/haar niet weerhouden om toch aan de slag te gaan. De werkgever kan dus altijd op hem/haar rekenen, of het nu gaat over louter professionele aangelegenheden of om de organisatie van een bedrijfsfeestje. Dit komt uiteraard de werksfeer op kantoor ten goede.
Een tevreden werknemer is trots op zijn/haar werk en fungeert tegenover de buitenwereld als een echte brand ambassador voor zijn werkgever. Hij/zij is emotioneel betrokken, heeft oog voor detail en is bereid zich extra in te zetten en bij te dragen aan het succes van de onderneming, zonder dat de werkgever dit expliciet hoeft te vragen.
Een positieve ingesteldheid is een duidelijke indicator dat werknemers tevreden zijn. Hoe het gesteld is met de attitude van een werknemer kan het best door middel van open communicatie achterhaald worden. Wie vrijwillig en enthousiast deelneemt aan gesprekken, beschouwt zichzelf als een volwaardig lid van de onderneming.
Medewerkers die zich goed voelen binnen de organisatie onderhouden vaak goede relaties met hun collega’s en dit komt de werksfeer en de productiviteit binnen het bedrijf ten goede. Deze positieve sfeer draagt er regelmatig toe bij dat vriendschappen tussen collega’s zich ook buiten de kantoormuren verderzetten.
(vk) - Bron: Walters People
Twijfel je over je professionele imago? Hier zijn enkele basispunten en -waarden om op te letten:
Je goed voelen op je werk begint bij het vinden van de juiste werkgever. Maar hoe kan je dat ontdekken vóór je er aan de slag gaat? Met de waardenfit-test!
Het modewoord van het jaar: work-lifebalans. Iedereen wil een perfect evenwicht vinden tussen werk en gezin. Maar daar slaagt lang niet iedereen in.
Met de zomermaanden bijna achter de rug, komen de intensieve maanden in zicht die zich vaak kenmerken door donkerte en intensieve werkdagen.
Geloof jij in de stelling “Werk is werk, iemand die zijn werk écht graag doet bestaat niet”? Dan ben jij waarschijnlijk de passie voor je job verloren...
Voka Limburg organiseerde de afgelopen week een Ronde van Limburg, waarin 20.000 werknemers met appels, wafels en leuke bedankkaartjes in de bloemetjes werden gezet.
Vind je je collega’s belangrijk maar gaat vriendschap net iets te ver? Dan ben je zeker niet alleen.
Een initiatief als Experience@Work helpt om ervaren talent te delen tussen verschillende organisaties.
Hoe is het om als dokter eerst in je eigen praktijk te werken en vervolgens met een ziekenhuis in zee te gaan? Het Jan Yperman Ziekenhuis uit Ieper nam onlangs de dienst van radioloog Wim Faes uit Diksmuide over.
Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?